• $7,4126
  • €9,0363
  • 441.833
  • 1542.45
07 Ocak 2021 Perşembe 15:06 | Son Güncelleme:

Margarin, salam ve makarnaya dikkat! İnflamasyona sebep olabilir

Margarin, salam ve makarnaya dikkat! İnflamasyona sebep olabilir
DHA

Kızartılmış yiyecekler ve fast food, salam, sosis, sucuk gibi işlenmiş et ürünleri, makarna, beyaz undan yapılan ekmek, kek, bisküvi, kraker, kurabiye, margarin gibi ürünleri tüketenleri uyaran uzmanlar, bu besinlerin inflamasyona sebep olduğunu söyledi.

İltihaplanma ya da yangı olarak bilinen, stres, depresyon ve hareketsiz yaşamla da ortaya çıkan inflasmasyona karşı Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Kübra Şahin uyarılarda bulundu.

İnflamasyona sebep olan besinleri açıklayan Şahin, diyet içeriği ve beslenme alışkanlıklarının inflamasyon göstergeleri üzerinde etkili olduğunu söyledi.

DHA'ya açıklamalarda bulunan Beykent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik bölümü Arş. Gör. Kübra Şahin, halk arasında iltihaplanma, yangı olarak bilinen inflamasyona dair bilgiler aktardı. 

Şahin, inflamasayonun, vücutta mikrop veya kimyasal, fiziksel ve diğer çeşitli nedenlerle doku hasarı meydana geldiğinde vücudun kendine özgü verdiği bir yanıt olduğunu ifade etti. 

İNFLAMASYON NEDİR?

İnflamasyonun amacının, hem doku hasarı yapan nedeni ortadan kaldırmak veya olduğu yerde sınırlı tutmak, hem de hasar gören dokuları onarmak ve yenilemek olduğunu söyleyen Şahin, şu şekilde konuştu:

“Stres, depresyon, hareketsiz yaşam şekli ve dengesiz beslenme kronik inflamasyonun nedenlerindendir. İnflamasyon dengesini sağlama ve devam ettirmede; besinler ve beslenme tercihlerimiz önemli rol oynamaktadır. Diyet içeriği ve beslenme alışkanlıklarının inflamasyon göstergeleri üzerinde etkili olduğu görülmektedir.” 

BU BESİNLERDEN UZAK DURUN

Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Arş. Gör. Kübra Şahin, doymuş yağ asitleri (palmitik, stearik ve miristik asit), trans yağ asitleri, yüksek glisemik indeks içeren rafine karbonhidratlar ve yüksek omega-6/omega-3 oranının inflamasyonu arttırdığını belirterek, artışa karşı uzak durulması gereken besinleri şöyle sıraladı:

“Kızartılmış yiyecekler ve fast food, salam, sosis, sucuk gibi işlenmiş et ürünleri, makarna, beyaz undan yapılan ekmek, kek, bisküvi, kraker, kurabiye, tatlandırıcılar, margarin, ayçiçek, soya, mısırözü, kanola yağları gibi rafine bitkisel yağlar uzak durulması gereken besinler arasındadır. Yüksek fruktozlu mısır şurubu, gazlı içecekler, şekerli meyve suları, işlenmiş tatlılar, salata sosları-çeşniler, granola-beslenme barları, soya ürünleri, hazır çorbalar, cipsler, tavuk-et suyu tabletler gibi monosodyum glutamat içeren besinler ve alkol kullanırken dikkat edilmesi gerekir.”
<p>Millet ittifakının ortağı İyi Parti'den, HDP'yi sevindirecek bir açıklama geldi. İyi Parti Genel

İyi Parti'den skandal çağrı: Selahattin Demirtaş serbest bırakılmalı

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Eren-3 Ağrı Dağı Operasyonu başlatıldı

Jason Statham Antalya'da kurşun geçirmez camlı villada kalıyor