• $8,3237
  • €10,1427
  • 487.388
  • 1441.17
03 Mayıs 2021 Pazartesi 14:24 | Son Güncelleme:

Kilo almak isteyenler için 5 altın kural

Kilo almak isteyenler için 5 altın kural

Uzmanlar fazla kilolarından kurtulmak isteyenler için birçok tarif ve besin maddesi öneriyor. Peki aşırı zayıflıktan şikayetçi olanlar ne tüketmelidir? Hangi besin maddeleri kalori açısından zengin? Hem sağlıklı hem doğal besinlerle kilo almak mümkün müdür?

Günümüzde birçok kişi fazla kilolarından kurtulmak isteyenlerin aksine aşırı zayıflıktan şikayetçi. Peki kalori açısından zengin olan besinler nelerdir? Sağlıklı ve doğal besinlerle kilo almak mümkün müdür? Kilo almak isteyenler hangi besinleri tüketmelidir? İşte uzmanından yanıtlar....

Cnn Türk'te yer alan habere göre, günde 6 öğün beslenmek ise kilo almada kolaylık sağlıyor.

Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük Budak konu hakkında bilgiler verdi. Şişmanlık konusunda belirttiğimiz kilo alınmasına neden olan ögeler aynı şekilde ters durumunda zayıflamasına da neden olabilir. Psikolojik, yaşamsal, genetik ya da fizyolojik (endokrin sistemdeki sorunlar) kişinin kilo almasını engelleyebilir.

İştah kaybına neden olan çinko eksikliği, yorgunluk ve metabolizma güçlüğüne olanak sağlayan demir eksikliği, iştahın olmasını engelleyen bazı kanser türleri, metabolizmanın bozulmasına bağlı hipertroid, bağırsak veya midede parazit varlığı ve çocukluktan itibaren gelen metabolik hastalıklar kişinin kilo almasını engelleyen başlıca sağlık sorunları olarak bildirilmektedir. Bu nedenle mutlaka kan, idrar ve genel bir doktor muayenesinden geçmek oldukça önemlidir.

"6 ÖĞÜN KURALINI BOZMAYIN"

Zayıf kişiler çoğu zaman 1 veya günde 2 öğün tüketirler. Ve doğal olarak yemekleri bol miktarda da yeseler günlük almaları gereken kalorinin üzerine çıkamadıkları için de kilo alamazlar. 6 öğün yapmadan kilo alamayacağınızı unutmayın! Öğündeki yiyeceklerin küçük porsiyonlarının hem besin değeri açısından yüksek hem de kaloriden zengin olması şart. Mesela yumurtayı haşlama yerine az yağlı bol kaşarlı omlet, sütü sade içmek yerine taze meyve ve bal ile içerek normalde yediğiniz, içtiğiniz aynı miktarı daha fazla kalori ile desteklemeniz yeterli.

"ÖĞÜNLERDE ASİTLİ VE GAZLI İÇECEKLER TÜKETMEYİN"

Ana öğünlerde yemek yerken içecek tercih etmemelisiniz. İçecekler midede yer kaplar, tokluk hissi verir ve çabuk doygunluk yaşamanızı sağlar. Su veya diğer içecek tüketimlerinizi yemekten ortalama 30-45 dakika önce veya 30-45 dakika sonra yapmaya özen gösterin. Kola, gazoz gibi asitli içecekler yerine sağlıklı olan ev limonatası, meyve suları, meyve kompostoları tercih edin. Böylece daha doğal ve sağlıklı beslenmiş olacaksınız.

"KURUYEMİŞLER KALORİ ARTTIRIR"

Ofisinizdeki masanızda, çekmecenizde; çantanızda; arabanızda; evinizin çeşitli yerlerinde kuru meyve bulundurun. Kuru meyvelerin kalori içeriği yüksek olmakla birlikte; posa, vitamin ve mineral içeriği olarak da oldukça zengindir. Kuru meyveleri ara öğünlerde tüketerek hem sağlıklı beslenmiş olursunuz, hem de enerji katkısı sağlamış olursunuz.

"İŞTAH AÇICI BAHARATLARI KULLANIN"

Yemeklerde ve salatalarda iştah açan pul biber, sumak, kimyon, karabiber ve hardalı bolca kullanın. Biberlerin acı olanlarında bulunan kalsiyum bileşikleri merkezi sinir sistemini uyararak yemeğin daha uzun sürmesini sağlar. Sumak ve karabiber ise yemeğin ya da salatanın lezzetini arttırarak tat dengesini korur. Böylece daha önceden az yediğiniz ama sevdiğiniz bir yiyeceği daha büyük porsiyonda yeme zemini hazırlar.

"ÇİNKO VE DEMİR DESTEĞİ KİLO ALMAYI KOLAYLAŞTIRIR"

Çinko beyinde tat ve koku alıcılarından gelen bilgilerin alındığı ve işlendiği alanları harekete geçiren bir mineraldir. Demir mineralinin eksikliğinde de solukluk, iştahsızlık ve yorulma görülür. Zayıflıkla mücadele edenlerde kanda hem demir hem de çinko düzeyleri oldukça düşüktür. Besinlerle çinko ve demirden zengin yiyecekler tercih edilmelidir. Yapılan araştırmalarda kilo alma diyetine günde 20 mg çinko ve 15 mg demir desteği verildiğinde kilo alımında % 15-20 kadar artışın olduğu ve baskılanmış iştahın da ortadan kalktığı görülmüştür.

  • zayıflık
  • kilo aldıran besinler
  • kalorisi zengin besinler
  • sağlıklı besinler
  • doğal besinler
<p>Sabah namazını Doğu Kudüs'ün Eski Şehir bölgesinde yer alan Mescid-i Aksa'da kılan binlerce Filis

İşgalci İsrail gücünü nereden alıyor?

Osmaniye'de tarlada bulunan yaban kedisi yavruları bakıma alındı

''Istanbul Photo Awards 2021'' kazananları açıklandı

Tunceli'deki Çırtan Şelalesi ziyaretçilerini büyülüyor