• $8,463
  • €10,2881
  • 502.031
  • 1441.33
27 Nisan 2021 Salı 13:23 | Son Güncelleme:

Günde 2 ya da 3 hurmanın şifasına şaşıracaksınız! İşte hurma yemek için 10 neden

Günde 2 ya da 3 hurmanın şifasına şaşıracaksınız! İşte hurma yemek için 10 neden

C vitamini yönünden de zengin olan hurma demir eksikliğinden kalbe kadar koronavirüs sürecinde en çok şikâyet edilen hastalıkların dermanı oluyor. Günde 2 ya da 3 adet tüketilen hurmanın 10 faydasını bir araya getirdik.

Ramazan'ın olmazsa olmazı hurma ilaç yerine geçecek kadar birçok hastalığa derman oluyor. Kabızlık, demir eksikliği, vücut yorgunluğu, kalp ve stres gibi koronavirüs sürecinde en çok şikâyet edilen hastalıklar için günde 2 ya da 3 hurma tüketmek yetiyor. İşte hurma tüketmek için 10 neden...

1. BAĞIŞIKLIĞI GÜÇLENDİRİR

Hurma, bağışıklık sistemini destekleyen antioksidan etkili selenyumdan ve C vitamininden zengin bir besindir. Bu sayede vücudu zararlı bakterilerden ve mikroplardan temizler. Ayrıca içeriğindeki yüksek orandaki magnezyum minerali, vücutta oluşabilecek enfeksiyonların oranını azaltır.

2. KALBE ŞİFA

Kalp dostu besinlerin başında gelen hurma, içeriğindeki zengin potasyum minerali sayesinde kan basıncını (tansiyon) dengeler ve kalp ritmini düzenler. Hiç kolesterol içermediği gibi güçlü bir antioksidan olması sayesinde kalbi zararlı bakterilerden ve mikroplardan koruyarak, damar tıkanıklıkları riskini azaltır.

3. KABIZLIKTAN KORUR

Hurmanın lif oranı çok yüksektir. Öyle ki 100 gramı 3.5 gram lif içerir. Bu sayede midede sünger gibi şişip hacim kaplıyor ve mideyi geç terk ettiği için tokluk hissi oluşturur. Yüksek lif, aynı zamanda bağırsakları çalıştırıyor ve kabızlıktan kurtarır.

4. KEMİKLERİ GÜÇLENDİRİR

Hurma, içeriğindeki kalsiyum ve fosfat sayesinde iskelet oluşumuna ve vücudun kemik yapısının dengelenmesine katkıda bulunur. Ayrıca kemik erimesi ve yumuşaması gibi gelişebilecek kemik hastalıklarının önlenmesinde fayda sağlar.

5. KRAMPLARI ENGELLER

Magnezyum eksikliğinde sık sık kas krampları ve kas ağrıları oluşur. Hurma, içeriğindeki magnezyum sayesinde kasları güçlendirir, protein sentezinde ve enzimlerin sağlıklı çalışmasında görev alır. Günde 2-3 hurma tüketmek günlük magnezyum ihtiyacını karşılar.

6. CİLDİ KORUR

Antioksidan bakımından zengin olan hurma hücre yenilenmesini sağlar. Yenilenen doku cildi daha genç bir görünüme kavuşturur. Cilde ihtiyacı olan nemi verir, böylelikle cilt daha esnek bir yapıya sahip olur.

7. KANSIZLIĞI ÖNLER

Demir eksikliğine iyi gelmesi de hurmanın faydaları arasında yer alıyor. Düzenli tüketildiğinde, demir eksikliği anemisi olan kişilerde kan hücrelerinde bulunan hemoglobin sentezini artırır. Bu etkisiyle demir eksikliğiyle ilgili kansızlık riskini azaltır. Ayrıca içerdiği B2 ve B3 vitaminiyle kırmızı kan hücrelerinin sayısını artırır.

8. STRES VE GERGİNLİĞİ AZALTIR

Sinirleri güçlendiren B6 vitamini hurmada yüksek miktarda bulunur. Bu sayede strese karşı bir savunma gelişiyor. Hurma içerdiği B1 vitaminiyle de sinir sisteminin sağlıklı olmasını kolaylaştırır.

9. KİLOYU DENGELER

Yüksek lif içeriğiyle midede uzun süre kalarak sindirimin yavaşlamasını sağlar. Tokluk süresi uzar ve daha az besin tüketilmiş olur. Demir eksikliği olan kişiler kilo vermede güçlük çeker. Hurma içerdiği yüksek orandaki demir mineraliyle kişinin demir depolarını destekler ve bu sayede metabolizma da hızlanmış olur.

10. ÇOCUKLAR İÇİN YARARLI

Gün boyunca kendini oldukça yorgun hisseden, halsiz kalan veya kilo almak isteyen kişiler, hurmayla ihtiyaçları olan enerjinin bir bölümünü sağlayabilir. Yüksek enerji içeriği, özellikle kilo almak isteyen kişiler veya gelişme çağında olan çocuklar için çok fayda sağlar.

<p>İçişleri Bakanlığı, valiliklere 'Kademeli Normalleşme Tedbirleri' konulu genelge gönderdi. Detayl

Kademeli normalleşme süreci başlıyor

Yer siyah, gök beyaz; şampiyon Beşiktaş!

Filistinlilerin evleri yerle bir oldu

Milli Eğitim Bakanı Selçuk, emekli öğretmenlerle çevrim içi bayramlaştı