• $8,5423
  • €10,3643
  • 509.915
  • 1435.69
24 Mayıs 2021 Pazartesi 15:21 | Son Güncelleme:

Güçlü bağışıklık için sebzeleri soğanla, elmayı zencefille tüketin

Güçlü bağışıklık için sebzeleri soğanla, elmayı zencefille tüketin
AA

Güçlü bağışıklığın sırrını merak edenler için hem çocuklara hem de yetişkinlere şifa olan besinleri bir araya getirdik. Sebzelerin mümkün olduğu kadar çiğ ya da özellikle soğan ve sarımsakla birlikte pişirilerek tüketilmesi gerektiğini söyleyen uzmanlar, elmanın çiğ tüketilmesi dışında zencefil, zerdeçal ve tarçınla birlikte haşlayarak da çocuklara sunulabileceğini belirtti.

Elma, yoğurt, kefir, balık gibi birçok besin bağışıklığı güçlendiriyor. Fakat hangisini nasıl tüketeceğiz? Özellikle çocuklar konusunda zorlanan aileler bağışıklığı güçlendiren formüller arıyor.

AA'da yer alan habere göre Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Merve Başkan, bağışıklık sisteminin kuvvetlendirilmesi için haftada en az 1-2 öğün balık tüketiminin özellikle salgın dönemlerinde çok önemli olduğunu belirtti.

ÇOCUKLARIN BAĞIŞIKLIĞINI GÜÇLENDİREN BESİNLER

Bağışıklık sistemini, dalak, lenf bezleri, akyuvarlar, makrofajlar, yok edici hücreler ve hafıza hücreleri gibi birçok sistemin bir arada çalıştığı karmaşık bir sistem olarak belirten Başkan, şu şekilde konuştu:

"Bağışıklık sisteminin gelişimi anne karnında başlar ve annenin gebelikteki beslenmesi, stresi, gebelikte geçirilen enfeksiyonlar ile bağışık sisteminin ilk temellerinin atılır. Böylece bebek doğduğunda anneden ve anne sütünden aldığı faktörlerle doğumsal bir bağışıklık sistemine sahiptir. Daha sonra çocuğun beslenmesi, yaşanılan ortamın fiziksel durumu, geçirilen enfeksiyonlar, kullanılan ilaçlar ve aşılar ile olgunlaşarak edinsel, yani kazanılmış bağışıklık sistemi gelişir. Zaman içinde düzensiz beslenme, çevremizdeki toksinler, uykusuzluk, yanlış beslenme, sigara, çevre ve hava kirliliği bu sistemin zayıflamasına neden olur."

SEBZELERİ SOĞAN VE SARIMSAKLA PİŞİRİN

Başkan, sebzelerden brokoli, lahana, kereviz, pazı, ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzeler ve turpun mutlaka tüketilmesi gerektiğini ve bunların bağışıklığı da güçlendirdiğini vurguladı.

Sebzelerin mümkün olduğu kadar çiğ ya da özellikle soğan ve sarımsakla birlikte pişirilerek tüketilmesi gerektiğini belirten Başkan, meyvelerden ise özellikle turunçgiller, kivi, elmanın bolca tüketilmesi gerektiğinin altını çizdi.

HAFTADA EN AZ 1-2 ÖĞÜN BALIK TÜKETİLMELİ

Evde hazırlanan limonatanın, C vitamini içeriği ile çocukları enfeksiyonlara karşı koruyacağını ve elmayı çiğ tüketmek dışında zencefil, zerdeçal ve tarçınla birlikte haşlayarak da çocuklara sunulabileceğini belirten Başkan, şunları kaydetti:

"Yoğurt, ayran, kefir gibi besinlerin de içerdikleri probiyotik ve prebiyotikler sayesinde bağışıklığı destekledikleri için her gün tüketilmesi gerekir. Balık içerdiği omega 3 yağları ile bağışıklığı destekler. Haftada en az 1-2 öğün balık tüketimi özellikle salgın dönemlerinde çok önemlidir. Yumurta, anne sütünden sonra vücudun ihtiyaç duyduğu en iyi protein kaynaklarından biridir. Aynı zamanda çok iyi demir kaynağıdır. Doğanın mucizesi bal ve pekmez de bağışıklık sistemini güçlendirdiği için her gün çocuklara verilmesi gerekir."

BESLENMENİN BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Açıklamada yer alan bilgilere göre, beslenme, bağışıklık sistemini en çok etkileyen çevresel faktörlerden biri. Beslenme yetersizliği gibi obezite de bağışıklık sistemini negatif etkiliyor. Bağışıklık sisteminin gelişmesindeki en önemli besin kaynağı anne sütü. Açıklamada, bağışıklığı artırmaya yönelik şu ipuçlarına da yer verildi:

"Fast-food beslenme tarzı, kızartmalar, şekerli yiyecekler, asitli içecekler, hazır meyve suları, gofret, bisküvi gibi hazır ambalajlı gıdalardan çocuklar uzak tutulmalı. Anne yemeği diye tabir edilen ev yapımı, tencere yemekleri her zaman çocuk beslenmesinde tercih edilmeli. Aşılar bağışıklık sistemini uyarır ve gelişebilecek enfeksiyonlara karşı eğitir. Aşılar aksatılmamalı. Özellikle açık havada yapılan düzenli aktiviteler de bağışıklık sistemini güçlendirir. Bu, uyku düzenini de olumlu etkiler. Melatonin için önemli olduğundan, okul çağındaki çocukların 23.00'dan önce uyumaları, bağışıklık sistemi için çok önemlidir."
<p>ERDOĞAN-BIDEN GÖRÜŞMESİ NASIL GEÇTİ?</p><p>Türkiye dış politikada artık yeni stratejiler izliyor.

Şuşa'dan dünyaya hangi mesajlar verildi?

Marmara Denizi'nin dibindeki yoğun müsilaj görüntülendi

Kartal'da demirli geminin halatı koptu başka bir gemiye yaslandı

Günün en çok paylaşılan fotoğrafları (16 Haziran 2021)