• $16,643
  • €17,4294
  • 970.65
  • 2410.44
23 Haziran 2022 Perşembe 11:36 | Son Güncelleme:

70 yaşında genç kalmanın sırrı bu diyet! Deneyenler daha uzun yaşıyor

70 yaşında genç kalmanın sırrı bu diyet! Deneyenler daha uzun yaşıyor
AKSAM.COM.TR/MOR PAPATYA

Akdeniz diyeti ömür boyu sağlık vaat ettiğinden dünyada ve Türkiye'de en popüler diyetlerden biri. Bu diyet hem fit vücut olmayı sağlarken diyabet ve kalp hastalıklarından da koruyor. Peki, Akdeniz diyeti nasıl yapılır?

Akdeniz diyeti yazın en popüler diyeti. Uygulaması zor olsa da uzun süre tok tutuyor ve ömür boyu kilo kontrolü sağlıyor. Akdeniz diyetinde karbonhidrat ve yağ kaynakları yer alıyor. İşte dünyadaki en sağlıklı insanların sırrı olan Akdeniz diyetinin püf noktaları...

AKDENİZ DİYETİNDE NELER VAR?

Akdeniz diyeti, sebze ve meyvelerin, yağlı tohumların, yeşilliklerin, balığın, tahıl ile baklagillerin ve zeytinyağının ağırlıklı olarak kullanıldığı; aşırı yağlı ve işlenmiş besinlerin (salam, sosis, sucuk vb.) çok az tüketildiği diyet modelidir.

Dolayısıyla Akdeniz tipi beslenme, doymuş yağlar yerine sağlık üzerine olumlu katkıları olan doymamış yağ ve yağ asitleri, kaliteli karbonhidrat ve lif kaynakları içeriyor.

Akdeniz diyetinin diğer diyetlerden en temel farkı; sebze ağırlıklı bir beslenme şekli olmasıdır. Taze sebze ve meyveler bolca tüketilmekte. Et ürünlerinden kırmızı et nadir tüketilip et tüketimi balıktan yana tercih edilmektedir.

Tereyağı gibi doymuş yağ kaynakları yerine sıklıkla zeytinyağı tercih ediliyor. Akdeniz tipi beslenme de kişiler yumurta, peynir gibi hayvansal kaynaklı besinlerin de tüketimini sınırlarlar.

AKDENİZ DİYETİNİN FAYDALARI

Bu beslenme tarzı ile beden kitle endeksi arasında ters bir ilişki vardır ve sağlıklı kilo vermeyi destekler.

İnsülin direnci ve tip 2 diyabet riskini önler.

Kalp-damar rahatsızlıklarının önlenmesinde ve yüksek tansiyon ile kolesterol düzeylerinin düşürülmesinde etkilidir.

Bağışıklık sistemini güçlendirir.

Basit şeker tüketimi anlayışından uzak olan Akdeniz tipi beslenmede yer alan taze sebze ve meyveler, yağlı tohumların ve balığın içerdiği omega-3 yağ asitleri, tahıllar gibi B vitamini kaynakları stresi azaltarak ruh halini düzeltmeye ve genel sağlığı korumaya yardımcı olur.

Basenlerden kurtaran diyet! Liste hem lezzetli hem zengin

  • diyet
  • akdeniz diyeti
  • sağlıklı
Türkiye'den kardeş ülkelere açık çek: Kısıtlama olmayacak
Türkiye'den kardeş ülkelere açık çek: Kısıtlama olmayacak

Türkiye'den kardeş ülkelere açık çek: Kısıtlama olmayacak

Hazine'den ekonomi düzenlemesiyle ilgili açıklama: Finansal istikrar için tedbirler alınıyor
Hazine'den ekonomi düzenlemesiyle ilgili açıklama: Finansal istikrar için tedbirler alınıyor

Hazine'den ekonomi düzenlemesiyle ilgili açıklama: Finansal istikrar için tedbirler alınıyor

Türkiye'den yeni milli hamle! TOGG için doping olacak
Türkiye'den yeni milli hamle! TOGG için doping olacak

Türkiye'den yeni milli hamle! TOGG için doping olacak