• $8,4459
  • €10,2196
  • 493.224
  • 1441.33
04 Mayıs 2021 Salı 17:13 | Son Güncelleme:

Biri kabızlıktan diğeri gripten koruyor! İşte mayıs ayının meyve ve sebzelerindeki şifa

Biri kabızlıktan diğeri gripten koruyor! İşte mayıs ayının meyve ve sebzelerindeki şifa

Koronavirüs salgın tehdidi devam ederken bağışıklığı güçlendirmenin yolu mevsimine göre meyve ve sebzeleri tüketmek. Peki, mayıs ayında hangi meyve ve sebzelere yer açılmalı? A, B ve C vitamini yönünden zengin olan ve vücudu ayağa kaldıran besinler haberimizde...

Mayıs ayı meyve sebzelerin vitaminlerinden yararlanma zamanı. Baklasından semizotuna çileğinden eriğine kadar en çok sevilen meyve ve sebzelerin yetiştiği bu ayın şifasından mutlaka yararlanın.

Alem Dergisi'ne açıklamalarda bulunan Uzman Diyetisyen Nilay Keçeci Arpacı, mayıs ayı meyve ve sebzelerini anlattı.

KAN ŞEKERİNE BAKLA

A, B2, B6 ve C vitaminleri açısından zengin; bağışıklık sisteminin güçlenmesinde etkili bir sebzedir. Bakla kan şekeri seviyesini düzenleyebilen bir sebze ama aynı zamanda nişasta oranı yüksek olduğundan kan şekerinin daha da yükselmesine neden olabilir.

BAĞIŞIKLIĞI GÜÇLENDİREN KUŞKONMAZ

İçeriğinde çok yüksek miktarda A vitamini bulundurmaktadır. A vitamini yetersizliğinde enfeksiyon hastalıklarına yakalanma olasılığı artar. Bu nedenle, bağışıklık sisteminin güçlenmesi ve enfeksiyonlardan korunmak için yeterli miktarda A vitamini alımı önemlidir.

DEMİR VE ÇİNKO ZENGİNİ BARBUNYA

Bol miktarda demir, çinko, kalsiyum, E vitamini ve K9 vitamini bulundurmaktadır. Protein bakımından da çok zengin bir yapıya sahiptir. Yüksek miktarda lif içerir. Bu kadar faydası bulunan barbunya fasulyenin bazen yan etkileri de olabilmektedir. Aşırı tüketildiği zaman gaz sorunları, şişkinlik ve göğüs ağrısına neden olabilir. Ayrıca fasulye çiğ tüketilmez genelde haşlanarak tüketilmesi gerekmektedir.

C VİTAMİNİ İÇİN SEMİZOTU

Semizotu, C vitamini ve Demir bakımından zengindir. Ancak semizotunu özel kılan, omega 3 doymamış yağ asidi içermesidir. Semizotunda bulunan omega 3 yağ asidi oranı balıklarda bulunanlara eşittir. Bunun için balık yemeyen veya sevmeyen kişilerin omega 3 yağ asidi alabilmesi için her gün semizotu tüketmesi yeterli olacaktır.

KANI TEMİZLEYEN MUCİZE BESİN ENGİNAR

Antioksidan, vitamin ve mineral açısından zengin olmasından dolayı dolaşım ve sindirim sistemi düzenlemeye yardımcı olmaktadır. Enginar ayrıca, kanı temizler, kötü kolesterolü (LDL) düşürüp iyi kolesterolü dengeler. Enginarın bir diğer sağlık yararı, kan basıncını düşürmeye yardımcı olmasıdır.

BEZELYE ENFEKSİYONDAN KORUYOR

Bezelye, içerdiği yüksek miktarda protein sayesinde, et yemeyenler için sağlıklı bir alternatif olarak kabul edilmektedir. Bezelyede bulunan yüksek miktardaki C vitamini bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olur ve bizi birçok enfeksiyondan korur.

MAYIS AYI MEYVELERİ

BÖĞÜRTLEN

Mineral ve vitamin deposu olan böğürtlen, önemli bir A vitamini kaynağıdır ve içeriğindeki B1, B3 ve B6 vitamin grubu ile yüksek besleyici değerler taşır. A ve B grubu vitaminlerinin yanında C vitamini ile birlikte E ve K vitaminlerini de içeren böğürtlenin besin değeri oldukça yüksektir.

DUT

B1, B2, C, K vitaminlerinin yanında, demir ve kalsiyum gibi vücuda yararlı mineraller bulunur. Bol miktarda antioksidan ihtiva eder. Bu özelliğiyle, vücuttaki serbest radikallerin idrar yoluyla atılmasına destek olur. İçerisinde bol miktarda C vitamini olması da bağışıklık sisteminin daha güçlü olmasını sağlar. Vücudun, direncini artırır. Soğuk algınlığı ve nezle problemlerinin önüne geçer.

ERİK

A, B ve C vitamini, bakır, potasyum, fosfor ve demirin iyi bir kaynağıdır. İçeriğindeki B vitamini sayesinde sinir sistemini güçlendirir, kansızlığı giderir. İçeriğindeki potasyum da, böbreklerin çalışmasını destekler. Yüksek miktarda lif içerdiği için bağırsakların çalışmasını sağlar. Özellikle kabızlık durumunda kuru erik tercih edilmelidir. Bağırsakları çalıştırması nedeniyle düzenli tüketimi sonucu kolesterol seviyesinde düşüş, bağırsak kurtlarının tedavisi ve kolon kanserine karşı koruyucu olarak tüketilebilir.

ÇİLEK:

Düzenli olarak çilek yemek metabolizmayı hızlandırır ve sindirim sisteminin sağlıklı çalışmasını sağlar. Bağırsaklarda biriken kötü bakterilerin temizlenmesine de yardımcı olur. Çileğin faydalarından biri de stresi azaltması ve depresyona karşı korumasıdır. Potasyum oranı yüksek olan çilek, böbrek ağrılarını dindirir ve böbreklerde oluşan taşların çok daha kısa bir süre içerisinde düşmesini sağlar. Çilek sadece potasyum değil C ve E vitamini bakımından da zengin bir meyvedir. Mevsim geçişlerinde grip ve nezle olan kişilerin daha kısa bir sürede iyileşmesini sağlar. Şişkinliğe neden olan ödemlerin vücuttan atılmasına yardımcı olur.

LİMON

Dolaşım sistemi problemleri; kardiyovasküler (kalp-damar) hastalıklar üzerinde olumlu etkilere sahip olmakla birlikte, gebelerde varis oluşumunu engelleyici bir özellik taşımaktadır. Sindirim sistemi problemleri; mide asidini nötralize edici ve peristaltik hareketleri düzenleyici etkisi ile gastrointestinal reflü gibi hastalık şikâyetlerine iyi gelmektedir. Ayrıca bulantı, hazımsızlık ve kabızlıkta rahatlatıcı bir etki göstermektedir. Üriner sistem (idrar yolları) problemleri; üroloji derneklerinin yürüttüğü çalışmalar sonucunda, kolesterolü çözebilen bir ajan olması nedeniyle bazı tip böbrek taşlarının oluşumunu engellediği saptanmıştır.

  • mayıs ayı meyve ve sebzeleri
  • meyve ve sebzeler
  • erik
  • çilek
  • meyvelerin şifası
<p>İsrail'in Gazze Şeridi'ne düzenlediği saldırılarda şehit  sayısı 14'ü kadın, 5'i çocuk olmak üzer

İslam ülkeleri Mescid-i Aksa için harekete geçecek mi?

Şırnak Valisi Pehlivan, Cudi Dağı'nda konuşlu üs bölgelerinde incelemelerde bulundu

Bayram alışverişinin kalbi Eminönü ve Mısır Çarşısı sessiz

Toroslar'da baharla yeşile bürünen yaylalar görenleri kendine hayran bırakıyor