• $9,6153
  • €11,2367
  • 553.564
  • 1479.93
21 Mart 2012 Çarşamba

Twitter Mersin'e biz tersine

Ekonomi dergisi Platin, mart sayısının kapak konusunu Twitter'ın hızlı yükselişine ayırmış ve soruyor: 'Twitter nereye gidiyor?'
Euro RSCG İcra Başkanı Levent Erden'e göre Twitter da bir pazarlama mecrası ancak Twitter'da iletişim stratejisi geliştirmek çok büyük deneyim istiyor ve pazarlama bilgisi gerektiriyor. Sosyal Medya'nın yeni ilişki biçimine uygun stratejiler geliştirilmeli ve üniversitelerde açılacak bölümlerde bunun eğitimi verilmeli.
AKŞAM'da komşum Deniz Ülke Arıboğan da Twitter'ın pazarlama mecrası olarak etkinliğinin önümüzdeki dönemde çok daha yüksek olacağını düşünüyor.
Dergiye verdiğim görüşte bense, Twitter'ın artık kendine özgü, orijinal gelir modelini yaratmasının vaktinin geldiğine dikkat çekmeye ve şirketlerin Twitter'ı pazarlama amaçlı mevcut kullanış biçimlerindeki önemli bir çarpıklığı vurgulamaya çalıştım. 'Twitter her ne kadar şirketlerce tüketicilere ulaşmayı amaçlayan bir pazarlama aracı olarak kullanılmaya çalışılsa da asıl doğru kullanılış şekli tüketiciyi dinlemek için olmalı. Özellikle ABD'de sosyal medyayı bu şekilde doğru kullanan şirketlerin sayısı hızla artıyor ancak Türkiye'de bu bilince sahip tek bir şirkete henüz rastlamadım'...
Platin'in hazırladığı Twitter dosyasında Türk şirketlerinin Twitter'daki varlıklarıyla ilgili verdiği rakamlar da sanki bu sözlerimin kanıtı gibi durmuşlar. Platin Twitter'da etkin pazarlama faaliyeti yapan Türk şirketlerinin 'takipçi' ve 'takip ettikleri' sayılarını yayınlamış.
Rakamlar şöyle:
Turkcell: 172 bin 569 kişi tarafından takip ediliyor, 10 kişiyi takip ediyor.
THY: 152 bin 837 kişi tarafından takip ediliyor, 19 kişiyi takip ediyor.
Garanti Bankası: 65 bin 607 kişi tarafından takip ediliyor, 2 bin 497 kişiyi takip ediyor.
Pegasus: 17 bin 12 kişi tarafından takip ediliyor, 14 kişiyi takip ediyor.
Efes Pilsen: 16 bin 676 kişi tarafından takip ediliyor, 3 kişiyi takip ediyor.
Akbank: 15 bin 312 kişi tarafından takip ediliyor, 7 kişiyi takip ediyor.
Kısacası Türk şirketleri Twitter'daki takipçilerine aynen şöyle diyor, 'Ben sizi dinlemem ama siz beni dinleyin!'
Sosyal medya iletişimi üzerine yazılmış cilt cilt kitapların, bu işle ilgili eğitimlerin tamamında 'sosyal medya iletişiminde aslolan dinlemektir', denilmesi umurumuzda değil yani.
Platin'de yayınlanan tabloda ABD kaynaklı bir şirketin farklı tutumu dikkat çekiyor: 25 bin 467 kişi tarafından takip edilip 23 bin 162 kişiyi takip eden Starbucks Türkiye...
Öte yandan Twitter dosyasının girişinde yayınlanan Twitter'ın kuruluş hikayesinde de ders almamız gereken bir ayrıntı var.
Kuruluş hikayesinin satır aralarını okuduğumuzda görüyoruz ki 2006'da kurulan Twitter'ın kitlelerin ilgisini çekebilmek için 3 yıl beklemesi gerekmiş. 2009'da US Airways uçağının New York'ta Hudson Nehri'ne mecburi iniş yapmasıyla popülerleşen Twitter 2012 yılına gelmemize rağmen hala karlı değil. Ve 6. yılında kar edemiyor olmasına rağmen hala girişimci sermayesi toplayabiliyor.
Yatırımlarına en fazla birinci yılın sonunda kar bekleyen Türk risk sermayesi sahiplerine duyurulur. Türkiye'den dünya çapında başarılı bir İnternet girişimi çıkamıyor olması boşuna değil.
Son dakika notu: Twitter, Thumbler'ın rakibi Posterous'u satın alarak mikro-blog alanından sonra blog alanına da girdi. Twitter bu satın almayla aradığı gelir modelini daha kolay geliştirebilir.

Yeni Sosyal Medya
twitter.com/yurtsan -
friendfeed.com/yurtsan - neonebu.com

<p class='MsoNormal'>Fatih'te arıza yapan İETT otobüsü, vatandaşlar tarafından  yaklaşık 300 metre i

İETT otobüsü arızalanınca 300 metre itildi

Nesli tehlike altındaki şah kartal, Ankara'da tüfekle vuruldu

Tavşanlı Höyük'te bölgenin 'endüstrileşmiş ticaret merkezi' olduğuna dair bulgulara ulaşıldı

Kesilen ağaçtan bir anda kan akmaya başladı!