• $7,5062
  • €8,9983
  • 409.969
  • 1538.04
07 Haziran 2012 Perşembe

Ne gerek vardı!

Geçtiğimiz hafta yazdım ÖSYM'nin son dakika yaptığı değişikliğin son derece yanlış olduğunu ve bunun öğrenciler için çok olumsuz bir karar olduğunu ifade ettim. Hafta boyunca bu konuda birçok arkadaşım yorumlar yaptı, analizler çıkardılar.
Herkesin temel bir yanlışı var o da AOBP 'nin kaldırılmasının sanki bizce desteklenmediği ifadesi. Bu tamamen saptırmadır. Benim itirazım AOBP 'nin kaldırılmasına değil benim itirazım iki şeye , bunu tekrar ifade edeyim. Birincisi bu değişikliğin bu tarihte yapılmasına. Efendim ÖSYM diyor ki 'Yasal bir düzenleme ben bunu yapmak zorundayım' bu tamamen yanlış bir ifade. Çünkü aynı yasada okula başlama yaşı 60 ay olarak ifade ediliyor ama Milli Eğitim Bakanlığı yasanın uygulama hakkının kendinde olduğunu ifade ederek 66 ayı zorunlu 60 ayı velinin isteğine bırakıyor.
Milli Eğitim Bakanlığı yasayı çiğnemiş mi oluyor? Milli Eğitim Bakanlığı uygulama hakkını kullanarak yasayı uygulanabilir hale getiriyor. Dolayısıyla ÖSYM'de bir genelge ile bu yasanın uygulanmasını 2013'e alabilirdi kimse de buna itiraz etmezdi. Ama nedense alelacele bu yıl yapmak gibi anlamsız ve yanlış bir karar verdiler. İkinci itirazım okul başarı puanı yani OBP hesaplama yöntemine. Öyle bir formül açıklandı ki evlere şenlik, bu formülü bir eğitimcinin yapma olasılığını '0' olarak görüyorum. Çünkü bağil veya standartlaştırılmamış hiçbir puan objektif olamaz. Yani bu yeni formülde okul istediği öğrenciye istediği puanı verebilir. Bunu engelleyen hiçbir kural yok. Kısacası bir okul bütün öğrencilerine 100 verse bütün öğrenciler tam puan alıyor. Aynı şekilde öğrenciyi kayırma ve taraflı not verme gibi uygulamaları engelleyen bir kural da yok. Kısacası SBS'de yaşadığımızın misli misli fazlasını burada yaşayacağımızı görmemek körlük olur.
İste tüm bunlardan şunu çıkarıyorum. Bu yıl yani haftaya sınava girecek öğrencilerin en az 10 en çok 20 puan kaybı var. Bunun hesabını kim verecek bu çocuklar bu sistemin neden kurbanı yapılıyor? İkincisi bu formülü ölçme - değerlendirme bilen birisine sormazlarsa bunun sonu facia, benden söylemesi. Yol yakınken bu hatadan dönülmelidir.
4+4+4 'DE NELER OLUYOR?
Yeni düzende okulların ne olacağı belli değil ama bana en ilginç gelen uygulama yabancı okullara ortaokul açma izni verilmemesi oldu. Bu haksızlıktır, siz imam hatip açıyorsanız diğer okulların da ortaokul açma hakkı olmalı. Çünkü bu okullar bu ülke için kazançtır. Eğer 28 Şubat'ın hatalarını düzeltecekseniz bu okulların yok edilen kültürünü geri kazanmalarının da önünü açmak durumundasınız.
İkinci konu ise ortaokulda seçmeli derslerin uygulama şekli; Açıklamalardan anladığım kadarıyla 'zorunlu seçmeli' seklinde olacak. İlginç bir tanım degil mi? Seçme hakkın yok ama seçmeli ders sistemi garip bir uygulama.
Son olarak da öğretmenlerin aklı karışık, öğretmenlere okul değiştirmiyor Milli Eğitim Bakanlığı. Ama ara çözümü bulmuşlar öğretmenleri bir havuza toplayıp sonra dağıtmak bu bir hak gaspıdir. Öğretmeni yerinden yurdundan etmek yanlış bir uygulamadır. MEB bu konuda daha hassas olmalı.

<p>İyi Parti'den ayrılan Bağımsız Milletvekili İsmail Koncuk ile Meclis'te basın toplantısı düzenley

İhraç edilip geri dönmüştü: Ümit Özdağ İYİ Parti'den istifa etti

Kahramanmaraş'ta 3 mahalle karantinaya alındı

Türkiye'deki yaban hayatı fotokapana yakalandı

Güneş patlamalarının kaynağı ilk kez belirledi