• $7,3662
  • €8,9556
  • 436.879
  • 1536.11
25 Temmuz 2009 Cumartesi

Gerçek

Günlerdir yeni sınav sistemi hakkında yazılan ve konuşulanlan takip ediyorum. Bütün konuşmacılar ve yazarlar yeni sınav sistemini üç başlık altında değerlendiriyor. Birincisi bunun iyi niyetli bir karar olmadığı, ikincisi meslek liseleri dolayısıyla imam hatip liseleri, üçüncüsü bu sistemin kime yarayacağı. Hiçbir Allah'ın kulu bugüne kadar 'bu üniversite giriş sınavlan hangi ülkelerde var, acaba bu ülkeler nasıl bir sistem uyguluyor' diye kafa yormadı. Hatta 2004 YÖK strateji raporunu bile okuma zahmetinde bulunmadı. Herkes bakış açısını anten ayarlar gibi sabitlemiş, başka bir yöne asla çevirmiyor. Bu mu eğitimi tartışmak, bu mu sistemi düzeltmek? Bu kadar sığ ve gereksiz tartışmalarla nereye varacağız anlamak zor.
Deniyor ki, bu karar mesleki eğitimi bitirir.
Gerçek bu mu yoksa, 1999 sonrası son yıllık süre içerisinde, meslek liselerine katsayı uygulamamız mesleki eğitimimizi ne kadar geliştirdi, araştıranınız var mı? Ben söyleyeyim, kocaman bir hiç, hatta geriletti. Okullar ÖSS ortalaması ve AOBP denen son derece gereksiz ve seçkinci bir uygulama yüzünden bitirildi. Sanki mesleki eğitimimiz çok iyiymiş gibi bu yeni karar batıracakmış.
Son on yılda bütün ailelerin, vannı yoğunu bütün enerjisini eski adıyla OKS yeni adıyla SBS'ye vermesinin nedenini açıklayabilir misiniz? Bir Anadolu lisesine veya fen lisesine girmek neden bu kadar önemli söyler misiniz? Çünkü bu okulların ortaöğretim basan puanı yüksek. O ne demek? 1999 yılında meslek liseleri üniversiteye girmesin diye uydurulan bir katsayı sistemi sonucunda patlayan sistemin yaması. Sonuçta, ÖSS'de basan beklentisi için koşuşturma.
Üniversite sınavlannı ingiliz çakısı gibi her işi, her problemi çözen, eğitimde her sorun yaşadığımızda sanlabileceğimiz bir şey olarak görmemeyi öğrenmeliyiz. Sınav sadece üniversiteye öğrenci yerleştirmek amacıyla yapılıyor. Eğer işinize yaramayan bir lise türü varsa bunu düzenlemek ÖSS'nin değil MEB'in işidir.
Kısır tartışmalan bir yana bırakıp bu sınav sistemine bağlı olarak, ortaöğretimde eski sistemin yarattığı problemleri çözme zamanıdır.
Bu sorunlar, alan seçim sisteminin ders başansma göre değil ilgi yeteneklere göre yapılmasını sağlamak; lise boyunca her öğrenciye seçmeli veya zorunlu matematik; geometri okutmak; alanlan matematik ve edebiyat olarak ikiye indirmek; lise çeşitliliğini azaltmak; okullar arası farklılıklan azaltmak için okul içi ölçme değerlendirmeyi etkin kılmak; yeni sistemin gerektirdiği rehberlik sistemini kurmak.
Hepsinden önemlisi doğru ve yeterli bir yönlendirme yapmak. 21. yy'da artık insan kaynağımızı doğru yönlendirmek gerekmiyor mu?
Eğitim günlük polemiklere konu olacak kadar basit bir sorun değildir. Eğitim kalkınmanın ve gelişmişliğin temelidir. Eğitim sorunlarımızı çözmek istiyorsak bu konuda samimiysek, eğitime daha geniş ve bilimsel bir pencereden bakmamız gerekiyor.

<p>İki ülke arasında gerçekleştirilen istikşafi görüşmelerin 61. turu tamamlandı. Bir sonraki turun

Atina ile hangi konular masada?

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Ağrı Dağı göçmen kuşlara ev sahipliği yapıyor

''Eren-4 Karlıova-Varto'' ve ''Eren-5 Bagok'' operasyonları başlatıldı! İşte ilk kareler