• $7,359
  • €8,9552
  • 436.145
  • 1536.11
28 Nisan 2012 Cumartesi

Çalı dibi kahyalığı

Klişedir, öpüşen koklaşan çiftlerden haz etmez bizim iller. Üstüne alınır, namus bekçiliğine, ahlakçılığa soyunur işgüzarlar, kendileri ehliyet sahibiymişçesine. Haddini bilmez triplere girerler ortada bir suç varmışçasına. Son örnek, Bursa Emniyet Müdürü'nden geldi, 67 muhtarla düzenlediği 'huzur toplantısı'ndan şu sonuç çıkmış: 'Her çalının dibi yatak odası gibi, bunlar benim kanıma dokunuyor.' Ali Osman Kahya Bey'e dokunan şeye bakınız. Hiç emniyetli hissettirmiyor insana, konuyu bu kadar içselleştirmiş olması. Medya haberi gördü haklı olarak ama kimileri ikiyüzlülüğü elden bırakamadı gene maalesef. Vatan Gazetesi internet sitesi mesela; 'İşte o park!' diye verdi emniyet müdürünün 'rahatını' kaçıran Kültürpark haberini. Öpüşen başörtülü bir kız ve sevgilisini foto galeri yaparak hem de! Bu nasıl kirli bir niyettir arkadaşlar. Amacınız ne sizin? Tahrik gücü en yüksek çifti özenle seçmenizin 'toplum yararına' bir yanı var da ben mi görmekten acizim yoksa? Bu türlü teşhirciliğin ve kişisel hak ihlalinin hangi haber etiğine uygun olduğunu çok merak ediyorum. 'İki taraf gönüllü olunca yapacak bir şey yok. Yasalar buna izin vermiyor' diye diş gösteren emniyet müdürünü mü kınıyorsunuz, öpüşen gençleri mi? İki dakika samimi olup öyle cevap verin lütfen. Bol öpücüklü hafta sonları sayın parksever.

İETT'den telefon var
Metrobüs reklam filmini eleştirdiğim yazı üzerine İETT Genel Müdür Yardımcısı Mümin Kahveci aradı ve İstanbul'un ulaşım karnesi hakkında bazı bilgiler paylaştı. Buna göre; 
- Son bir yıl içinde toplu taşıma hatlarının günlük sefer ve duraklara varış saatlerindeki en başarılı günler; geçirdiğimiz uzun/meşakkatli kışın, kar alarmı verilen günleri olmuş. Sebep, yolda kalmaktan korkan İstanbullu'nun şahsi aracını bırakıp toplu taşımaya yönelmesi.
- 700 bin kişiye hizmet veren metrobüs hattı kullanıcıları arasında yapılan ankete göre, aracını otoparka bırakıp metrobüs kullananların sayısı 80 binmiş. Sebep, güzergaha varış saati hakkında net bilgi sahibi olunabilmesi. 
- Son 7-8 yılda İstanbul'daki araç sayısı iki kat artarak 1,5 milyondan 3 milyona çıkmış. Sebep, iyileşen ekonomiye bağlı artan refah seviyesi.
AH CANIM İSTANBUL
Genel Müdür Yardımcısı Kahveci'yle konuşurken, metrobüs reklamı gerçeklikten bunca uzak realize edilmiş olmasaydı bize şunu söyleyebilirdi diye düşündüm: 'İstanbul hepimizin. İstanbul'un problemleri de hepimizin. Büyük büyük araçlarla tek kişilik yolculuk yapmakta ısrar ettiğimiz sürece yollar hiçbir yere çıkmayacak. Ve bütün randevularımız kaçacak! Metrobüs sadece dar gelirlinin değil zamanı kıymetli olan, hali vakti yerinde her şehirlinin tercihi.' Kalabalık malabalık ama metrobüs candır deyip koşmamız lazım bu açıdan, evet. Mesaj ne kadar doğru olursa olsun hepimizin o metrobüse sığması da mümkün değil ancak. Mesafeler bu kadar uzunken özel araçlara mahkumsak e n'apıcaz o zaman? Küçültücez aracımızı canım İstanbul. Şehrin arazisini, ithal enerjiyi ve çevre kaynaklarını böyle bonkörce harcamak havalı filan değil düpedüz 'hanzoluk' çünkü. Araba küçülünce ego çizilmiyor müsterih ol ve sat kurtul o şehir azmanını, sayın İstanbullu bilge.

Home Tweet Home:
'Mezuniyet  gecesi ne giycem yhaa' telaşı başlamış olmalı. (@otisabi)

<p>İstanbul'da kaçak yollarla ülkeye sokulan oyuncakların bulunduğu depoya baskın düzenlendi. Bağcıl

Kaçak oyuncak deposuna baskın anı görüntülendi

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Ahır yapımı sırasında bulduğu taşların gizeminin çözülmesini istiyor

Mutfakta işinizi yarayacak pratik bilgiler! Yumurtayı pişirirken içine buz atarsanız...