• $8,4705
  • €10,2921
  • 501.151
  • 1441.33
22 Aralık 2013 Pazar

‘Türkiye’nin marka değeri

BRÜKSEL

DÜNYANIN 22 ülkesinde olmak üzere Türkiye’de de İstinye’de bir ofisi bulunan Brand Finance, ülkelerin marka değeri sıralamasını açıkladı.
Türkiye’nin marka değeri 688 milyar dolar.
Brand Finance’ın açıkladığı ülkelerin marka değeri sırlamasında Türkiye, geçen yıla oranla marka değerini yüzde 41 artırdı. Türkiye, ülke sıralamasında ilk yirmi içerisinde marka değerini en fazla yükselten ülke oldu.
Amerika Birleşik Devletleri’nin yaklaşık 18 trilyon dolar ile açık ara liste başı olduğu sıralamada Türkiye 688 milyar dolar ile 19. sırada yer aldı.
Liste başı ABD’yi Çin Halk Cumhuriyeti, Almanya, İngiltere, Japonya, Fransa, Kanada, Brezilya, Hindistan ve Avustralya izledi.
Marka değerini geçen yıla oranla en fazla artıran Malezya yüzde 48 ile 30. sıraya yükseldi. Marka değerini geçen yıla oranla yüzde 38 düşüren Mısır 54. sıraya ve Kıbrıs Cumhuriyeti ise 87. sıraya geriledi.
Dünyada marka değeri sıralaması yapan kurum olarak da bilinen Brand Finance şirketler, iş dünyası, ülkeler, futbol takımları gibi birçok konuda her yıl marka değeri sıralaması yapıyor.

Almanya’nın Bakanı Özoğuz
Almanya’nın ilk Türk kökenli Bakanı Aydan Özoğuz, geçtiğimiz hafta Berlin’de görevine başladı.
2,5 milyon Türk vatandaşı ve 620 bin Alman vatandaşlığına geçmiş Türk’ün yaşadığı Almanya’da ‘misafir işçiler’ 52 yıl aradan sonra Federal düzeyde ilk kez bir bakan çıkarttı. Sosyal Demokrat Parti SPD’nin koalisyon hükümetinde yer alması, Özoğuz’a bakanlık görevi getirdi.
Avrupa genelinde olduğu gibi, Irkçılık ve yabancı düşmanlığının yükseldiği Almanya’da görev yapacak Aydan Özoğuz’u çok önemli sınav bekliyor önümüzdeki dönemde. Eyalet hükümetlerinde görev alan göçmen politikacıların başarısı Özoğuz’u Federal hükümete taşıdı. Almanya’nın ilk Türk kökenli Bakanı eğer başarılı olursa, Türk ve diğer göçmen politikacıların önünü de açacak.

Vize muafiyetine Almanya’dan destek
Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası (TD-IHK), Avrupa Birliği ile Türkiye arasındaki vize muafiyeti müzakerelerinin başlamasını memnuniyetle karşıladığını açıkladı.
Almanya ile Türkiye arasındaki ikili ticaret hacmi 2012 yılında 32 milyar Euro’yu aştı. Almanya açısından, Türkiye ithalatta birinci ve ihracatta ikinci büyük ülkesi. TD-IHK Sözcüsü Sebastian Sönksen’in verdiği bilgilere göre, Türkiye’de 5.300 Alman şirketinin yatırımı bulunurken Almanya’da 92.000 Türk veya Türk kökenli firma faaliyet gösteriyor.
Mevcut vize uygulamasının Türk-Alman ekonomik ilişkileri için büyük bir engel oluşturduğuna dikkat çeken TD-IHK Başkanı Rolf Königs müzakerelerle ilgili, “Türk ürünleri çoğunlukla serbestçe AB’ye ihraç edilebiliyor. Fakat iş yapmak için Almanya’ya girmek isteyen Türk girişimcileri zahmetli ve uzun süren bir vize başvuru sürecine tabi tutulmaktadır. Bu uygulama ticari ilişkilerimize zarar veriyor” diye konuştu.
Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası, Almanya Başbakanı Angela Merkel’e gönderdiği açık mektup ile yeni kurulan Federal Almanya hükümetinden “Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne girme sürecinin sürdürülmesi ve üyeliğinin desteklenmesi, Türk girişimcilere uzun vadeli vize verilmesinde kolaylık sağlanması ve Almanya’da yaşayan Türk vatandaşlarına çifte vatandaşlık hakkı tanınması” taleplerinde de bulundu.

<p>Pendik'te drift yaparken iki sürücüden biri kaza yaptı, diğeri yoldakilerin üzerine aracını sürdü

İstanbul'da drift dehşeti! Otomobili vatandaşların üzerine sürdü

Yer siyah, gök beyaz; şampiyon Beşiktaş!

Filistinlilerin evleri yerle bir oldu

Milli Eğitim Bakanı Selçuk, emekli öğretmenlerle çevrim içi bayramlaştı