• $7,3319
  • 1492.1
26 Haziran 2011 Pazar

Cenova'dan Kemer'e

Bir Akdeniz ülkesi olmasından mıdır yoksa insanlarının sıcaklığından mıdır bilmiyorum ama İtalya seyahatlerini hep sevmişimdir. Roma, Venedik, Napoli, Capri Adası ve Trieste gibi şehirlerine gezilerim olmuştu. Türk Hava Yolları Basın Müşaviri Ali Genç arayıp Cenova hattımız açılıyor İtalya'ya gidiyoruz deyince iki günlük geziye iştirak ettim. Yol iki saat 20 dakika sürüyor. Havalimanı ve merkez arası ise 25 dakika. Cenova Ligurya bölgesinin başkenti. Nüfus 700 bin. Bölgede gezilecek yerler arasında Santa Margherita, Portofino, La Spezia, Viareggio ve Lucca gibi merkezler var. Cenova aynı zamanda Kristof Kolomb'la ilgili tarih kitapları ve tarihi Türk filmlerinde karşılaştığımız denizci Andre Doria'nın doğduğu yer. Birçok yerde heykelleri bulunuyor. Otele yerleşir yerleşmez hemen yemeğe gittik. Antik limanda 'I Tre Merli' adlı restoran ilk tercih ettiğimiz yer oldu. Oraya yolunuz düşerse sakın liman nerede diye sormayın, çünkü uzunluğu 34 km...
Cenova  bir liman şehri. Büyük yolcu gemileri ve ticaret buradan yönlendiriliyor. Yemek sonrası panoromik bir tur yaptık. Cenova, tarihte Cenevizlilerin yaşadığı bölgeyi kapsıyor. Cenevizliler, denizden gelen tehditlere karşı koruma özelliği olan, surlarla kaplı girintili limanlar oluşturmuşlar ve ''Galata'' adını vermişler. Bu yüzden evler, binalar bizim Galata-Karaköy tarafındakilerle aynı. Ertesi gün ise 'I Found My Love in Portofino' şarkısıyla herkes tarafından bilinen Portofino gezimiz oldu. 456 kişinin yaşadığı yer eskiden bir balıkçı kasabasıymış ama film ve şarkıdan sonra zenginlerin evlerinin olduğu bir yer haline gelmiş.
Tekneyle giderken bunga bunga ile gündeme gelen Berlusconi'nin evi rehberler tarafından turistlere gösteriliyor. Amerikalıların bununla çok ilgilenmesi dikkat çekiciydi. Portofino sonrası Andre Doria'nın  Akdeniz'deki gemileri gözlediği yer olan San Fruttuosa'ya gittik. Burası çok kasvetli bir yer. Kara ulaşımı bir patikadan sağlanıyor. Daha sonra deniz yoluyla Camogli'ye gidip gezimizi bir balık lokantasında tamamladık. Cenova ve çevresini gezi planlarınız arasına alın derim. THY'nin şimdilik haftada üç gün seferleri var.
Cenova dönüşü Belediye Başkanı Mustafa Gül'ün davetlisi olarak Kemer'e gittim. 8.'si yapılan Altın Nar Kültür ve Sanat Festivali etkinliklerine katıldım. İlki 1994 yılında yapılan festival, bölgeye bir hareket katıyor. Demet Akalın, Seda Sayan, Mehmet Ali Erbil ve Yusuf Güney gibi sanatçıların renk kattığı festival, bu yıl çok keyifli geçti ve eski şaşalı günlerini aratmadı.
Geçen hafta AKŞAM Life'la birlikte Çelik'in yeni albümü Kalp Gözü'nü dağıttık. Çok talep oldu. Göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür ederim.
Haftaya görüşmek üzere

<p>Afyonkarahisar'da sipariş ettiği çiğ köftenin acılı olduğu gerekçesiyle iş yeri çalışanı Y.K.'yı

Sosyal medyayı ayağa kaldıran olayda yeni gelişme! Çiğ köfte 'acılı' diye çalışanı tokatlayan şüpheli serbest

Günün en çok paylaşılan fotoğrafları (01 Mart 2021)

Hafta sonu kısıtlamasının ardından yurt genelinde hareketlilik başladı