• 1997.69
14 Ocak 2022 Cuma 12:05 | Son Güncelleme:

60 milyon aktif kuluçka... Dünyanın en büyük kolonisi keşfedildi

AA

Bilim insanları, Antarktika'da yaptıkları araştırmada 60 milyon aktif balık kuluçkası buldu. Dünyanın en büyük balık üreme kolonisi olduğu belirtilen araştırmada, kuluçkaların büyük balıklar tarafından korunduğu aktarıldı.

Bilim insanları, Antarktika'da yaptıkları bir araştırma sırasında 60 milyon aktif balık kuluçkasının bulunduğu "dünyanın en büyük balık üreme kolonisini" keşfetti.

AA'nın Current Biology Dergisi'nde yayımlanan rapordan aktardığı habere göre, Almanya'daki Bremerhaven'daki Alfred Wegener Enstitüsünden (AWI) bir grup araştırmacı, Polarstern araştırma gemisiyle çalışma yaparken kıtadaki Weddell Denizi derinliklerinde yaklaşık 240 kilometrekarelik alanı kaplayan 60 milyon buz balığı kuluçkası olduğunu tespit etti.

Malta Adası'yla aynı büyüklükteki koloninin "dünyanın en büyük balık üreme merkezi" olduğu belirtildi.

Koloniyi, kırmızı kan hücrelerine sahip olmayan tek omurgalı canlı olan buz balıkları (Neopagetopsis ionah) oluşturuyor.

Kuluçkaların, yetişkin balıklar tarafından korunduğu ve her birinin çapının yaklaşık 75 santimetre ve derinliğinin 15 santimetre olduğu kolonide, her bir kuluçkada 1700'den fazla yumurta bulunuyor.

Weddell Denizi'nin dip suyundan yaklaşık 2 derece daha sıcak olan bitişik katmanda bulunan yumurtalarla birlikte bitkiler, algler ve bakterilerin de biriktiği gözlemlendi.

Bazı yuvaların ise gözetimsiz ve boş olması dikkati çekerken ekip, diğer deniz canlılarına yem olduklarını varsaydıkları çok sayıda ölü balık fark etti.

- KOLONİ, KAMERALARLA GÖZETLENİYOR

Araştırmacılar, üreme kolonisinin bölgenin besin ağında önemli bir rol oynadığını ifade ediyor.

Alman ekip, ekosistemin biyolojisini daha fazla incelemek ve daha fazla veri toplamak için kolonideki görüntüleri anlık kaydedecek kamera sistemleri kurdu.

Grubun temsilcisi Autun Purser, araştırmalarında böyle bir keşif beklemediklerini belirterek "Tamamen sürpriz oldu." ifadesini kullandı.

Antarktika'nın diğer bölgelerinde daha önce birkaç düzine koloniye rastladıklarını aktaran Purser, ilk defa bu büyüklükte bir balık kolonisi keşfedildiğini kaydetti.

Milli Muharip Uçak TF-X meydana çıkıyor... İmalat bu yıl başlayacak: Yer testleri için tarih verildi

AGİ ile ilgili belirsizlik ortadan kalktı... Resmi Gazete'de yayımlandı: İşte detaylar

Türkiye'den milyon dolarlık ihracat... İlk sırada Güney Kore var

<p> </p>

Kamu işçisinin maaşı ne kadar artacak?

Polisleri şaşkına çeviren suçluların ilginç fotoğrafları