• $9,5357
  • €11,1458
  • 552.89
  • 1522.04
23 Kasım 2018 Cuma 17:17 | Son Güncelleme:

T625’te ikinci test helikopterinin yıl sonunda uçurulması planlanıyor

T625’te ikinci test helikopterinin yıl sonunda uçurulması planlanıyor

Türk Silahlı Kuvvetleri ve Sivil havacılık alanlarında kullanılması amacıyla Türkiye'nin coğrafi ve iklim koşullarına göre Türk mühendisleri tarafından tasarlanan, geliştirilen TUSAŞ tesislerinde üretilen genel amaçlı 6 tonluk helikopter projesi T625’te, ikinci test helikopterinin yıl sonunda uçurulması planlanıyor.

İmalatı tamamlanmak üzere olan ikinci prototip için önümüzde günlerde yer testlerine başlanacak. Projede ilk uçuş planlandığı gibi 6 Eylül 2018 tarihinde gerçekleştirilmişti. Uçuş test programı ilk etapta 2 helikopter ile sürdürülecek. Programın hızlanması için ikinci helikopter de planlandığı gibi 2018’in son günlerinde uçması hedefleniyor.
 
Sivil modelin 2021’de sertifikasyonu Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilecek. Helikopter bu sürecin ardından Avrupa Havacılık Emniyet Ajansı (EASA) onayı da alacak. 
 
PROJE 2010’DE BAŞLADI
 
Özgün Helikopter Programı T625, 15 Haziran 2010 tarihinde toplanan Savunma Sanayii İcra Komitesi (SSİK) kararı ile başlatıldı.
 
Program bütçesi ve takvimi 03 Ocak 2013 tarihli SSİK ile kararlaştırılmış ve 26 Eylül 2013 tarihinde SSM ile TUSAŞ arasında sözleşme imzalandı.

En zorlu iklim ve coğrafyalarda dahi, yüksek irtifa ve yüksek sıcaklıkta, gece ve gündüz koşullarında etkin bir şekilde faaliyet gösterebilecek olan T625 Genel Maksat Helikopteri, milli imkân ve kabiliyetler kullanılarak tasarlanmakta ve üretilmektedir. ATAK Programı süresince kazanılan bilgi, birikim, tecrübe ve yetenek havuzu temel alınarak başlanılan Özgün Helikopter Programı kapsamında, yapısal ve aviyonik sistemlerin yanı sıra, transmisyon, rotor ve iniş takımları gibi kritik öneme haiz sistemlerin tasarımları ve üretimleri de tamamen milli kaynaklar kullanılarak gerçekleştirilmektedir.
 
Helikopterin geniş görev yelpazesine sahip olmasından ötürü taşıma, VIP, kargo, hava ambulans, arama kurtarma ve kıyı ötesi taşıma görevlerini icra edebilecektir.
 
Helikopterin, SHGM (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü) tarafından sertifiye edilmesi ile ilgili çalışmalar program ile birlikte sürdürülmekte.
 
TEKNİK ÖZELLİKLER:
 
Uzunluk  15.87 m  52 ft
 
Ana Rotor Çapı  13.20 m  43 ft
 
MTOW  6050 kg  13337 lbs
 
Mürettebat  2
 
Yolcu  12
 
Standart Yakıt Tankı  1020 kg   2248 lbs
 
Harici Yakıt Tankı  280 kg  617 lbs
 
Bagaj Hacmi  1.1 m3   35 ft3
 
PERFORMANS:
 
(Ortalama Görev Ağırlığı, ISA-Deniz Seviyesinde)
 
Azami Seyir Sürati  306 km/sa   165 kts
 
Servis Tavanı   6096 m   20000 ft
 
Menzil  740+ km / 948 + km*   400+ nm / 512+ nm*
 
Havada Kalış  3.8+ Saat   5+ saat*
 
*Harici yakıt tankı kullanılması durumunda
 
(Kokpit Aero)

<p>Çin basını konu hakkında sessiz. Ancak  sosyal medya paylaşımları sorunun büyümeye başladığına iş

Çin'de motorin sıkıntısı

Kahramanmaraş'ın cips tarhanası Avrupa ülkelerine ihraç ediliyor

Diyanet İşleri Başkanı Erbaş, Şuşa'da Cıdır Ovası'nda şehitler için dua etti

İnkaya kazıları Paleolitik dönem insanlarının göçlerine ışık tutacak