18 Mart 2021 Perşembe 11:29 | Son Güncelleme:

"Uzaylı Oumuamua"nın sırrı ortaya çıktı

Bilim insanları tarafından çokça tartışılan gök cismi Oumuamua'nın kökeni belirlendi. Güneş sisteminin dışından gelen ilk yıldızlararası nesne olan Oumuamua'nın, esasında Plüton benzeri bir gezegen olduğu tespit edildi.

2017 yılında ortaya çıkan ve Güneş sisteminin dışından gelen ilk nesne özelliği taşıyan Oumuamua'nın gizemi çözüldü.

Pan-STARSS astronomik gözlemevi tarafından keşfedilen ve yerel dilde "Gözcü, elçi" gibi anlamlara gelen isme sahip nesnenin ne olduğu tartışma konusu olmuştu.

Oumuamua'nın alışılmışın dışındaki yapısını incelemeye karar veren Arizona Eyalet Üniversitesi'nden iki astrofizikçi çalışmalarını tamamladı. İlgi çeken bu "uzaylı yapı"nın aslında kendi yıldız sisteminden kopup uzaya savrulmuş Plüton benzeri bir gezegen olduğu kaydedildi.

İki bilim insanının araştırması, Journal of Geophysical Research: Planets adlı dergide yayımlandı. Daha önce Oumuamua'nın bir kuyruklu yıldızın kalıntısı, bir asteroid ve hatta başka bir uzaylı ırkı tarafından gönderilmiş bir uzay gemisi olduğu yönünde teoriler ortaya çıkmıştı.

• oumuamua
  • Pan-STARSS
  • arizona eyalet üniversitesi
<h3>TÜRKİYE DEAŞ İLE MÜCADELE KAPSAMINDA BAŞİKA'DA</h3><p>Başika'daki Türk Üssü'ne en son yapılan sa

Başika Saldırısı: Irak'ta neler oluyor?

Fenerbahçe, Medipol Başakşehir maçı hazırlıklarını sürdürdü