• $8,2364
  • €10,0327
  • 484.788
  • 1441.33
26 Nisan 2021 Pazartesi 19:36 | Son Güncelleme:

Milli Muharip Uçak için 6 bin mühendis

Milli Muharip Uçak için 6 bin mühendis

F-35'lerin askıya alınmasının ardından TUSAŞ, Milli Muharip Uçak Projesi'ne yoğunlaştı. 6 bin mühendisin görev yapması beklenen projenin ilk fazı için 1.3 milyar dolar kaynak ayrıldı. Üretim ise F-35'in gövdesinin yapıldığı tesiste olacak.

Türkiye'nin F-35 programındaki ortaklığının ABD tarafından askıya alındığının açıklamasının ardından gözlerin çevrildiği beşinci nesil yerli Milli Muharip Uçak (MMU) için süreç hızlandı. TUSAŞ'ın yoğunlaştığı proje için 6 bin mühendis görev yapacak. Üretim ise F-35 için orta gövdenin üretildiği tesiste yapılacak. Projenin Faz-1 çalışması için 1.3 milyar dolar ayrıldığını söyleyen TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil "Yerli uçağın maliyeti F-35'ten az olacak" dedi.

DÖNÜŞÜMÜZ YOK

CNN Türk'te yayınlanan programa katılan Kotil "ABD'nin F-35 kararı, benim de şirketimin de yükünü artırmıştır. Bizim dönüşümüz yok. F-35 benim gündemimde o kadar yok artık, benim gündemim Milli Muharip Uçak. Kesinlikle yapılmak zorunda. Zaten yapılmak zorundaydı, şimdi biraz daha 'karelendi, küplendi' önemi" açıklamasını yaptı.

MÜHENDİSLERE ÇAĞRI

Kotil "Şu an TUSAŞ'ta 4 bin mühendisimiz var. Mühendis sayımızı 10 bine çıkarmamız gerekiyor. Bu projeleri bitirmek için bizim gençlere ihtiyacımız var. Sadece MMU için 6 bin mühendise ihtiyacımız var" dedi. Kotil savunma sanayiine ilgi duyan genç mühendisleri TUSAŞ'a başvurmaya davet etti. Türkiye F-35'lere birçok parça üretirken TUSAŞ da uçağın en karmaşık yapısal bölümlerinden birisi olan orta gövdeyi ABD dışında üreten tek şirket konumunda bulunuyor.

HÜRKUŞ'UN İHRACATI BAŞLIYOR

Hafif taarruz uçağı Hürkuş için seri üretime geçildiğini söyleyen Temel Kotil, ihracat müjdesi verdi. Kotil "Hürkuş'a yurt dışından talep var ama imzalamadan paylaşamayız. Kontrat imzalansın ondan sonra paylaşayım. 12 tane kadar yurt dışına göndereceğiz gibi gözüküyor" ifadelerini kullandı. Kotil, TUSAŞ olarak temel hedeflerinin dünya havacılık ekosisteminde ilk 10'a girmek olduğunu söyledi.

ATAK'A UKRAYNA MOTORU

TUSAŞ Genel Müdürü Kotil, ABD'nin motor izni vermemesi gerekçesiyle Atak helikopterinin ihracatını gerçekleştiremediklerini söyledi. Kotil, Atak-2'nin motorları için Ukrayna ile sözleşme imzalandığını belirerek sorunu yeni Atak helikopterine Ukrayna motoru takarak aşacaklarını söyledi. Kotil, Kanada'nın İHA'lara uyguladığı ambargonun bir benzerini de elektronik harp özel görev uçakları için uyguladığını belirtti.

YILDA 100 ADET KAMİKAZE UÇAK

Kotil, Şimşek hedef uçak sisteminin bir kamikaze uçağa dönüştürüldüğünü açıkladı. Kotil "5 kg patlayıcı var üzerinde. İHA'dan atılınca yaklaşık 100-200 kilometre gidiyor. Yılda 100 adet üretebiliyoruz. Aksungur SİHA'ya 2 adet monte edilerek kullanılıyor" dedi. Kotil yüksek faydalı yük kapasiteli Aksungur İHA'dan ise 5 adet üretildiğini belirterek "Yıl sonuna kadar kuvvete teslim etmeyi planlıyoruz" dedi. Kotil "Aksungur'un bir sonrası Göksungur olacak. Göksungur, Aksungur SİHA'dan atılabilecek süpersonik seyir hızına sahip bir İHA sistemi olacak" dedi. Hafta sonu Aksungur SİHA'nın ilk atış denemesini 340 kg ağırlığındaki KGK-SİHA-82 bombasıyla yaptığı duyurulmuştu.

<p>İsrail polisi sabah namazı sonrası Mescid-i Aksa'dan çıkan cemaate müdahale etmesi sonucu 10 kişi

İsrail polisinden Mescid-i Aksa'dan çıkan Filistinlilere müdahale: 10 yaralı

Filistinli gençler, İsrail'in saldırılarını balonlarla protesto etti

Hobi diye başladı! Şimdi tanesini 2 bin liradan satıyor

Türkiye'nin ilk silahlı insansız deniz aracı, füze atışlarına hazır