• $7,8195
  • €9,4955
  • 461.036
  • 1330.87
24 Mart 2020 Salı 08:00 | Son Güncelleme:

Yaşlılıkta doğru beslenme bağışıklığı güçlendirir

Yaşlılıkta doğru beslenme bağışıklığı güçlendirir

Tüm dünyayı etkisi altına alan Kovid-19 şimdiye kadar en çok etkilediği grup olan yaşlılar, doğru beslenmeyle sağlık risklerini en aza indirebilir.

Sabri Ülker Vakfı, yaşlılıkta doğru beslenmeyle ilgili bilimsel bilgileri paylaştı: Her öğünde süt ve ürünleri, et-yumurta-kuru baklagiller, sebze-meyve, ekmek ve tahıl tüketimi yaşlı bireyin gereksinmesine uygun miktarlarda tüketilmelidir. Çay yerine süt, taze sıkılmış meyve suları veya bitki çayları tercih edilmelidir. Az yağlı peynir, yumurta gibi proteinden, domates-salatalık, koyu yeşil biber, maydanoz, dere otu gibi vitamin ve minerallerden zengin besinler tüketilmelidir. Günde en az 6-8 bardak sıvı tüketilmesi gerekir. Çayın yemeklerle birlikte içilmesi, demirin emilimini azaltacağından yemeklerden bir saat önce veya sonra, açık ve limonlu olarak içilmelidir. Yaşlanma ile bağışıklık sistem fonksiyonlarında ilerleyen bir azalma görülür. Vücudun su ve besinlerle bulaşan hastalık yapabilecek mikro organizmalar gibi ögelere karşı kendini savunma mekanizması azalır ve besin zehirlenmelerine rastlanılabilir. Balık, tavuk, yumurta, süt ürünleri ile kurubaklagil yemekleri bakteri üremesi için potansiyel riskli besinlerdir. İyi pişmemiş ve çiğ besinler tüketmemeye dikkat edilmelidir. 

<p>Milli Savunma Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, Zeytin Dalı bölgesinde şehit düşen Piyade U

Uzman Çavuş Altun'un kanı yerde kalmadı: 17 terörist etkisiz hale getirildi

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

İstanbul'da silahlı suç örgütüne yönelik operasyon

İstanbul güne sisle başladı