• $ 6,8173
  • € 7,5853
  • 381.23
  • 105520
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54
Reklamı Kapat
07 Ekim 2015 Çarşamba 01:35 | Son Güncelleme:

Mutlu uyanmak için karanlıkta uyuyun

AKDENİZ Üniversitesi Tıp Fakültesi Kalp Damar Cerrahisi Öğretim Üyesi Prof. Dr. İlhan Gölbaşı, sağlıklı ve mutlu toplum oluşturmanın en önemli koşulunun karanlık düşüncelerden uzak, karanlık odalarda uyumaktan geçtiğini söyledi.

Her fabrikada olduğu gibi vücutta da vardiyadaki temizlikten ertesi günkü hazırlığa kadar her türlü durumu koordine eden gece müdürü bulunduğunu söyleyen Prof. Dr. Gölbaşı, "Hava kararınca gece boyunca ortamın temizlik ve ertesi güne hazırlık işlemlerini sabahın erken saatlerine kadar devam ettirirler. Sabaha doğru ise sporcuların ısınma hareketlerine benzer etki yaratmak amacıyla, kan şekerimiz, kan basıncımız ve vücut ısımızın yükselmesini koordine ederek bizi güne hazır hale getirirler. Bütün geceyi koordine eden bu çalışkan müdür melatonin olarak bilinmektedir" dedi. 

GECE YARISINDAN ÖNCE YATIN 

Yıldızların gecenin en karanlık anında en parlak hallerini almaları gibi, melatoninin de gecenin en karanlık anında beynimizde doğduğunu ve bedene ışık gibi yayıldığını kaydeden Prof. Dr. Gölbaşı, "Bunun için saat 24.00'ten önce karanlık odada uyumaya başlamamız gerekmektedir" dedi.

YORGUN UYANMANIZIN SEBEBİ 

Prof. Dr. Gölbaşı, "Bizim fabrikada gece vardiyası genellikle saat 23.00'te başlamakta, gün ağarırken 05.00'te son bulmaktadır. Ancak yine de mesainin başlama ve bitişini belirleyen en önemli unsur, gecenin karanlığıdır. Aydınlık ortamda uyuyan bir kişi için ertesi güne gerekli hazırlıklar yapılmamıştır. Yorgunluk, bitkinlik, sinirlilik durumları gelişecektir" dedi.


Ve sonunda onu da sokağa indirdiler!

Ve sonunda onu da sokağa indirdiler!

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

ABD'de sular durulmuyor! Sokaklardan gelen sıcak kareler

Koronavirüs doğal hayatı nasıl etkiledi?