• $7,4294
  • €8,982
  • 412.302
  • 1471.39
23 Mart 2018 Cuma 01:00 | Son Güncelleme:

İnternet ve televizyona obezite ayarı

İnternet ve televizyona obezite ayarı

Sağlık Bakanlığı çocukluk çağı obezitesinin önüne geçmek için harekete geçti. Obeziteye yol açan kola, cips, şeker gibi ürün reklamlarının çocuklara ulaşmasının engellenmesi için RTÜK ve BTK ile çalışma başlatıldı. 

Doruk ÇAKAR  

Sağlık Bakanlığı çok sayıda kronik hastalığın kaynağı olan obezite ile mücadelesini sürdürüyor. Obezitenin son zamanlarda çocukları da tehdit ediyor olması ve her 10 çocuktan 1’inin obez olması üzerine Bakanlık çalışmalarını hızlandırdı. Bu kapsamda Bakanlık RTÜK ve BTK ile görüşecek. Bakanlık daha önce de zararlı ürünlerle ilgili RTÜK’e bir liste göndermiş ve söz konusu ürün reklamlarının çocuk kanal ve programlarında yer almamasını istemişti. Bu girişimden sonuç alamayan Bakanlık RTÜK’e aynı talepleri yineleyerek yasadan kaynaklı sorumluluklarını hatırlatacak. 

Teşvik edilemeyecek 

Bakanlık ayrıca BTK ile de görüşerek aynı talepleri dile getirecek. Bakanlık BTK’dan, özellikle çocukların yoğun kullandığı internet sitelerinde, obeziteye yol açtığı bilinen ürün reklamlarının yapılmamasını isteyecek.RTÜK Kanunu’na göre Kurum’un “Çocukların fiziksel, zihinsel veya ahlaki gelişimine zarar vermemek, deneyimsizliklerini veya saflıklarını istismar ederek, çocukları bir ürün veya hizmeti satın almaya yönlendirmemek” şeklinde sorumluluğu bulunuyor.  

<p>Peki, TEKNOFEST yerli ve milli üretime nasıl katkı sağlıyor?  ASELSAN festivalle ilgili nasıl ger

TEKNOFEST yerli ve milli üretime nasıl katkı sağlıyor?

Safranbolu'da heyecanlandıran keşif! 2 bin 500 yıllık gizli geçit bulundu

Görme engelli avukat, Ölüdeniz semalarında yamaç paraşütü keyfi yaşadı

''Postmodern darbe''nin üzerinden 24 yıl geçti