2 Ekim 2021 Cumartesi 10:36 | Son Güncelleme:

Bağışıklıların gizemi aydınlandı! OAS1 geni Kovid'e kalkan

İskoçya'da yapılan araştırma Kovid-19'a karşı vücudun savunmasında OAS1 geninin etkili olduğunu vurguladı. OAS1'in koruyucu versiyonuna sahip olanlar, 1.6 kat daha korumalı.

İskoçya'daki MRC-Glasgow Üniversitesi'nden araştırmacılar, koronavirüse karşı bağışıklığı şekillendirebilen bir geni tespit etti. OAS1 adı verilen ve belirli bir proteini kodlayan geni keşfeden ekip, bu gene sahip kişilerin koronavirüse karşı doğal bir savunma geliştirdiğini belirledi. Ekip söz konusu proteinin insanları nasıl koruduğuna da açıklık getirdi. Sonuçları Science dergisinde yayınlanan araştırmaya göre, bazı insanlar da OAS1'in daha koruyucu bir türünü taşıyor. Bu tür ise virüsü tespit etmede ve hücresel silahları yönlendirmede daha etkin bir rol oynuyor.

AVRUPA NEANDERTALLERİ

OAS1'in daha koruyucu türüne sahip olan ve olmayan hastalar karşılaştırıldı. Buna sahip olmayan hastaların yoğun bakım ünitesine kaldırılma ya da ölme olasılığının 1,6 kat daha fazla olduğunu belirlendi. Nature dergisinde mart ayında çıkan araştırmada da 60 bin yıl önce yaşamış Avrupa kökenli Neandertallerin torunlarının bu geni taşımaya daha yatkın olduğu belirtilmişti.

OAS1 genine 60 bin yıl önce Avrupa'da yaşamış olan Neandertaller sahipti.

<p>Saç ekiminde ekilen saçların daha canlı olması için  yeni bir teknoloji geliştirildi. Saç ekimi ö