• $9,5028
  • €11,0674
  • 548.297
  • 1512.49
14 Mayıs 2021 Cuma 07:00 | Son Güncelleme:

Elektrikliye yöneldiler! Otomotivde Çin istilası yaklaşıyor

Elektrikliye yöneldiler! Otomotivde Çin istilası yaklaşıyor
- SÜMER DEMİRCİLER

Elektrikli otomobillerle birlikte Çin'in sektördeki hakimiyeti daha da artıyor. 2025'te dünyada üretilen her 3 otomobilden biri Çin'deki fabrikalarda bantlardan çıkıp, yıllık 30 milyon adetlik satışla pazar Almanya'nın 10 katına ulaşacak.

Dünya pandemiyle boğuşurken dünyanın en büyük otomotiv pazarı Çin, güçlü büyüme sinyalleri vermeye başladı. Bu yıl yüzde 6'dan fazla artış beklenen devasa pazarda ilk çeyrekte yeni otomobil satışları yüzde 76 artışla 6.48 milyon adede ulaştı. Elektrikli otomobil satışlarının da çok fazla artması beklenen Çin'de bu artışın en büyük nedeni olarak büyük şehirlerde uygulanan içten yanmalı motor giriş çıkış kısıtlamaları gösteriliyor.

YASAKLAR TETİKLİYOR

Geçtiğimiz ay sürpriz bir şekilde ziyaretçilerine kapılarını açan Şangay Otomobil Fuarı, Avrupalı üreticilerin de devasa pazardan uzak kalamayacağının sinyallerini veriyor. Çin pazarında elektrikli otomobillerin satışlarındaki patlama çevreci yaklaşımlar veya verilen teşviklerden kaynaklanmıyor. Yeni plaka alımları birçok büyük kentte, içten yanmalı motorlar için büyük ölçüde yasak. Bu da elektrikli araçların tercih edilmesini bir nevi zorunluluk olarak ortaya çıkartıyor.

Yapılan araştırmalara göre günümüzde, dünya ölçeğinde satılan her üç otomobilden biri (yüzde 32.4) Çin pazarında müşteri buluyor. Bu oranın 2025'e kadar yüzde 34'e çıkıp 30 milyon adede yükselmesi bekleniyor. Yıllık 30 milyon adetlik yeni otomobil satışıyla Çin, Almanya'nın 10 katı büyüklüğe ulaşacak. Bu devasa büyüklüğün çok önemli bir kısmı da elektrikli otomobillerden gelecek. Satış dışında Çin, üretimde de her geçen gün daha fazla söz sahibi oluyor. Geçtiğimiz yıl dünyada üretilen her üç otomobilden biri Çin'deki kurulu fabrikalardaki bantlardan çıktı.

ÜRETİM ÜSSÜ OLDU

Hatta birçok Avrupalı markanın en büyük üretim merkezi birçok modelde Çin oldu. Kısaca, Münih, Stuttgart veya Wolfsburg'daki işler, yapılan planlar tümüyle Çin'e bağlı. Avrupalı devler için başka bir seçeneğin olmaması da işin başka bir boyutunu oluşturuyor.

<p><span style='font-size: 1.6rem;'>Beyaz Saray Sözcüsü Psaki, düzenlediği  basın toplantısında, gün

ABD'den 'müttefiklik' vurgusu

Kayseri'de Geç Roma-Erken Bizans dönemine ait mozaikli yapı bulundu

Ardahan da kargaların istilasına uğradı

Konya'dan Avrupa'ya şırınga ihracatı