• $7,8187
  • €9,264
  • 480.872
  • 1211.51
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54
29 Eylül 2020 Salı 16:51 | Son Güncelleme:

Virüslerle baş eden besinler nelerdir? İşte bağışıklığa şifa besinler

Virüslerle baş eden besinler nelerdir" İşte bağışıklığa şifa besinler
IHA

Grip ve soğuk algınlığının arttığı bu aylarda bağışıklık sistemini güçlü tutmanın önemli olduğunu belirten uzmanlar, bağışıklığı güçlendiren besinleri anlattı. İşte virüslere dayanıklı besinler...

Mevsim değişiklikleri bağışıklık üzerinde önemli bir role sahip. Bu aylarda vücut direncinin zayıflayabildiğini belirten uzmanlar, virüslerle baş eden besinler hakkında bilgi verdi.

İHA'ya açıklamalarda bulunan Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuğba Küçük, "Mevsim değişikliklerinin bağışıklık sistemi üzerinde etkisini göstermeye başladığı bu aylarda, dengeli beslenip, egzersiz yaparak bağışıklık sistemi kuvvetlendirilebilir." dedi.

Küçük, bağışıklığı güçlendiren besin konusunda şu önerileri sıraladı:

"Turunçgiller, C vitamini açısından oldukça zengindir. Bu grup bağışıklık sisteminizi güçlenmesine yardımcı olacaktır. Güçlü antioksidan içeriğine de sahip olan bu grup serbest radikallerle savaşarak, hücreleri korumaktadır. 

Portakal, mandalina, limon gibi turunçgiller bu grupta yer almaktadır. Yeşil yapraklı sebzeler lif ve posa bakımından zenginlerdir.

Sindirim sistemi problemlerine de iyi geleceği gibi güçlü bir bağışıklık sistemi oluşmasında da önemli bir yere sahiptir.

Ispanak, brokoli, kabak, enginar gibi yeşil yapraklı sebzeler vitamin ve antioksidan içerikleri oldukça yüksektir.

Probiyokler bağırsak florası için faydalı etkilere sahip olan canlı bakteriler bileşimi, bağırsak sistemini destekleyerek hastalık yapan mikroorganizmaların üremesini engelleyebiliyorlar.

Zararlı mikroorganizmalardan korunmak ve enfeksiyonları önlemek adına bağırsak sağlığını yoğurt gibi probiyotik içeriği olan besinlerle desteklenmesi gerekmektedir.

Sindirim sistemi problemlerine de iyi gelirken bağışıklık sistemini güçlendirici etkisi bulunmaktadır. Yoğurt gibi besinler probiyotik açısından önemli bir yere sahiptir.

Bağışıklık sisteminin gelişmesinde önemli rol oynamaktadır. Anne sütünden sonra en kaliteli protein kaynağı olarak bilinen yumurta, tüm esansiyel aminoasitleri içermektedir. 

Özellikle kahvaltılarınıza yumurtayı ekleyerek bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirsiniz. 

Sarımsak, çeşitli sülfür bileşikleri, pek çok amino asit, germanyum, selenyum, kalsiyum, bakır, demir, potasyum, magnezyum, çinko gibi mineraller yanında, A, B, C vitaminlerini de içerir. 

Sarımsak kan sulandırıcı özelliğiyle damar sağlığını korur ve tansiyon düşürücü etkiye sahiptir. Ancak aşırı tüketiminden kaçınılmalıdır. 

Bağışıklık sistemini güçlendiren bitkilerin başında zencefil gelmektedir. 

Yüksek anti-mikrobiyal ve anti-inflamatuar etkilerinden dolayı bağışıklık sistemini güçlendirici özelliğiyle bilinmektedir. 

Özellikle taze zencefil bağışıklık sistemini pozitif yönde etkileyen bir besin öğesidir. 

Yetersiz ve dengesiz uygulanan diyetler de kişinin bağışıklık sisteminin düşmesine sebep olmaktadır." 

<p>Mersin Cumhuriyet Başsavcılığından yapılan açıklamaya göre, İl Emniyet Müdürlüğü Narkotik Suçlarl

Mersin Limanı'nda 220 kilogram kokain ele geçirildi

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Niğde'de 14 bin litre kaçak akaryakıt ele geçirildi

İstanbul'da 1 milyon 500 bin lira çaldığı iddia edilen şüpheliler yakalandı