• $7,4439
  • €8,9703
  • 411.288
  • 1533.9
20 Eylül 2020 Pazar 13:47 | Son Güncelleme:

Uzmanlardan uyanırken 'Alarmı ertelemeyin' uyarısı

Uzmanlardan uyanırken 'Alarmı ertelemeyin' uyarısı
AA

Uykudan sağlıklı bir şekilde uyanmak hem zihinsel hem de bedensel açıdan kişiyi etkiliyor. Peki, siz uykudan kolay uyanıyor musunuz? Eğer birkaç alarmla uyanıyorsanız bu haberimiz tam size göre. Alarmı 5'er 10'ar dakika geciktirmenin uykuyu bozan bir durum olduğunu söyleyen uzmanlar, alarmı erteleyenleri uyardı. İşte alarmın vücuda etkileri...

Alarm kurmadan uyanmak bazılarımız için neredeyse imkânsız. Hatta bazıları çok sayıda alarmla uyanıyor. Peki, bu durum sağlığı ve vücudu nasıl etkiliyor? Uyanırken alarm ertelemenin kesinlikle doğru olmadığını vurgulayan uzmanlar, uyku için önerilerde bulundu.

AA'ya açıklamalarda bulunan Tüm Uyku Tıbbı ve Araştırmaları Derneği (TUTDER) Genel Başkanı Doç. Dr. Vural Fidan, sabahları uyanmak içim kurulan alarmın uyanılacak saate kurulması, ötelenmemesi gerektiğini bildirdi. 

Kulak Burun Boğaz Kliniği uzmanı da olan Fidan, biyolojik saatin dışında bir saate uyum göstermeye çalışmanın vücut metabolizmasını bozan önemli bir faktör olduğunu belirtti. 

HEM ZİHİNSEL HEM DE BEDENSEL PROBLEME NEDEN OLUYOR

Uykunun önemli olan 4 fazının bulunduğunu ifade eden Fidan, şöyle konuştu:

"Biyolojik saatin dışında uyanmamız gerektiği için söz konusu 4 fazın derin fazına ne yazık ki giremiyoruz. Giremediğimiz bu fazı alarmla bölmeye başlarsak bu süreç daha da zorlaşıyor. Kişinin hem zihinsel hem de bedensel dinlenmesinde problem yaratıyor. 'Alarm' denilen uyandırma sistemlerini sabah erken zamanlara ayarlayıp 5'er 10'ar dakika geciktirmek uykuyu bozan bir durum. Uykunun derin fazı, sabaha doğru oluyor. İlla ki alarm kurmamız gerekiyorsa uyanmamız gereken saate ayarlamak ve bunu iptal edip süreci uzatmamak gerekiyor. Çünkü ne kadar uzatırsak uyku kalitemizin ve uyku süremizin bozulmasına neden oluyor."

 "ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE OKUL BAŞARISINDA AZALMAYA NEDEN OLUYOR" 

Vural, kısa süreler için uyanıp yeniden uyumanın uyku düzenini bozmasının yanı sıra vücudun her türlü performansını olumsuz etkilediğine işaret etti. 

Uyku düzeninin bozulmasının kişinin hem zihinsel hem de fiziksel aktivitelerinde günlük performansını azalttığını belirten Vural, "Çocukluk döneminde böyle bir durumla karşılaşmak okul performansında ve başarısında azalmaya yol açıyor. Mutlaka uyanacağımız saate alarmı kurmamız gerekiyor. Alarmı ötelememek lazım." şeklinde konuştu.

<p>İyi Parti'den ayrılan Bağımsız Milletvekili İsmail Koncuk ile Meclis'te basın toplantısı düzenley

İhraç edilip geri dönmüştü: Ümit Özdağ İYİ Parti'den istifa etti

Güneş patlamalarının kaynağı ilk kez belirledi

Çok yüksek riskli kategorisindeki Konya'da, polis denetimlerini sıklaştırdı

Yerli firma tozu milli zırha dönüştürüyor