• $8,3465
  • €9,6728
  • 504.287
  • 1112.37
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54
24 Temmuz 2020 Cuma 12:00 | Son Güncelleme:

Uzmanlar uyardı: Karaciğeri korumak için makarna ve pilava dikkat!

Uzmanlar uyardı: Karaciğeri korumak için makarna ve pilava dikkat!
IHA

Makarna ve kızartmayı 7'den 70'e hepimiz seviyoruz. Peki, makarna gibi en çok sevilen besinlerin zararı var mı? Karaciğer yağlanmasından kaçınmak için başta ekmek, unlu mamuller, tatlılar, pilav, makarna, patates kızartması gibi besinlerin az tüketilmesi gerektiğini belirten uzmanlar, vatandaşları uyardı. İşte karaciğeri korumanın püf noktaları...

Karaciğer yağlanması günümüzde önemli sağlık problemleri arasında yer alıyor. Karaciğer yağlanmasından kaçınmak için başta ekmek, unlu mamuller, tatlılar, pilav, makarna, patates kızartması, yağlı soslar, yağlı etler ve şekerli içeceklerin az tüketilmesi gerektiğini belirten uzmanlar, zeytinyağı ile yapılmış sebze yemekleri, balık, salata, kuru baklagiller, turp, lahana, karalahana, Brüksel lahanası, karnabahar, brokoli, roka, tere, kırmızı pancar, havuç, sarımsak karaciğer dostu besinleri önerdi.

İHA'ya açıklamalarda bulunan Organ Nakli Bölümünden Prof. Dr. Onur Yaprak, her 3 kişiden birini etkileyen karaciğer yağlanmasına karşı önemli açıklamalarda bulundu. 

Prof. Dr. Yaprak, karaciğerde biriken temel lipidlerin trigliserid ve yağ asitleri olduğunu belirterek, şu bilgileri verdi:

"Karaciğer yağlanması önlem alınmaz ise zamanla karaciğerde siroz veya kansere yol açabilir. Kronik alkol kullanımı dışında karaciğerde yağlanmaya yol açan en önemli faktörler, sağlıksız beslenme alışkanlıkları, obezite, diyabet, egzersiz yapmamak ve yüksek kolesterol düzeyleridir." 

"YAĞLI ETLER VE PATATES KIZARTMASINDAN KAÇININ"

Karaciğeri korumanın en önemli püf noktasının zararlı besinlerden kaçınmak olduğuna dikkati çeken Prof. Dr. Yaprak, şu değerlendirmede bulundu: 

"Beslenmemizde karbonhidrattan zengin gıdaları, fastfood ürünlerini, doymuş yağ içeren gıdaları azaltmalıyız. Başta ekmek, unlu mamuller, tatlılar, pilav, makarna, patates kızartması, yağlı soslar, yağlı etler ve şekerli içecekleri az tüketmeye özen göstermeliyiz. Akdeniz tipi beslenmeye ağırlık vermeliyiz."

"BİR AVUÇ CEVİZ VE ÇİĞ BADEM TÜKETİN"

Prof. Dr. Yaprak; omega-3, selenyum, glutation, C ve E vitamini içeren antioksidan içerikli yiyeceklerin karaciğere faydalı olduğunu ifade ederek, şu bilgileri verdi:

"Zeytinyağı ile yapılmış sebze yemekleri, balık, salata, kuru baklagiller, turp, lahana, karalahana, Brüksel lahanası, karnabahar, brokoli, roka, tere, kırmızı pancar, havuç, sarımsak tüketin. Aynı zamanda limon, greyfurt, yeşil çay, zerdeçal, siyah üzüm, günde 1 avuca kadar ceviz, çiğ badem gibi çerezleri tüketmeye özen gösterin. Günde 2 ila 3 fincan kahve için. Kahvenin karaciğer enzimleri olan AST, ALT, GGT düzeylerini gerilettiği, karaciğerdeki sertleşmeyi düzelttiği, siroz ve kanser gelişim riskini azalttığı birçok çalışmada gösterildi."
<h3><u>GÜNDEM</u></h3><h3>İzmir'de 6,6 büyüklüğünde deprem</h3><p>İSTANBUL'DA DA HİSSEDİLDİ</p><p>İz

30 Ekim 2020 Güncel Haberler

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Depremin ardından Seferihisar'da sokakları deniz suyu bastı

Karadeniz için sel ve heyelan uyarısı yapıldı