• $8,0245
  • €9,626
  • 455.335
  • 1407.76
22 Mart 2021 Pazartesi 11:30 | Son Güncelleme:

Uzmanından uyku sorunu olan çocuklara papatya, melisa ve ıhlamur önerisi

Uzmanından uyku sorunu olan çocuklara papatya, melisa ve ıhlamur önerisi

Çocuklarda uyku sorunu son yıllarda ailelerin en çok dertli olduğu konuların başında geliyor. Peki, çocuklar neden uyumak istemiyor? Hareketsiz yaşantı, uzaktan eğitim ve dijital bağımlılığın uyku problemine sebep olduğunu belirten uzmanlar, çocuklarda uyku sorununa papatya, melisa ve ıhlamur gibi doğal ürünlerin iyi geldiğini belirterek önerilerde bulundu.

Hareketsiz yaşantı, uzaktan eğitim ve dijital bağımlılık çocuklarda var olan uyku problemlerini daha da artırdı. Özellikle pandemi döneminde çocuklarda uyku problemi şikâyetlerinin arttığını belirten Uzman Klinik Psikolog Yasemin Meriç Kazdal, uyku sorunu için mayıs papatyası, melisa ve ıhlamur gibi şifalı bitkilerin kullanılabileceğini söyledi.

Sabah Gazetesi'nde yer alan habere göre Uzman Klinik Psikolog Yasemin Meriç Kazdal, çocuklarda uyku problemini çözmenin yollarını anlattı.

UYKUSUNU ALAMAYAN ÇOCUĞUN ÖZELLİKLERİ

Pandemiyle birlikte çocuklarda uyku düzeniyle ilgili sorunların baş gösterdiğini söyleyen Uzman Klinik Psikolog Yasemin Meriç Kazdal, çocuklarda uyku sorunuyla ilgili şunları söyledi:

"Bir yılı aşkın süredir çocuklarımız evde, hareketsizler ve bu ciddi değişiklik onların hem psikolojik hem de fiziksel olarak birtakım sıkıntılar yaşamasına sebep oluyor. Bunların en başında da uyku problemleri, hareketsizliğe bağlı birtakım sağlık problemleri ve uykusunu rahat alamayıp, rahat hareket edemeyen kaygılı bir ortamda olan çocukların göstereceği çok tipik birtakım sıkıntılar var. Bunların başında kaygı, depresif duygu durumu ve aynı zamanda öfke geliyor.

Çocukların hareket etmesi kısıtlanmış durumda ve hareket etmedikçe artık hiç hareket etmek istemiyorlar. Onlara izin verilen saatlerde bile dışarı çıkmak istemiyorlar. Bir taraftan da sürekli dijitalle karşı karşıyalar, ekran karşısındalar.

Derslerini ekranda yapıyorlar, eğlenceyi, sosyalleşmeyi ekran karşısında yapmaya çalışıyorlar. Bu da çocukların kapasitelerinin çok daha üstünde görsel ve sesli uyaranlarla karşı karşıya kalmalarına neden oluyor. Çok yüksek bir uyarılmışlık halinin uykuya geçişi ciddi anlamda zorlaştırdığını biliyoruz. Birçok çocuk da bu yüzden çok geç saatlere kadar uyuyamıyor.

Uyuyamadıkları zaman sabahleyin erken kalkmakta zorlanıyorlar. Sadece geç saatte uyumak değil aynı zamanda uykuya daldıktan sonra da her bir çocuğun hem psikolojik hem de fiziksel sağlığı için ihtiyacı olan kesintisiz uzun süreli uykuyu alamıyorlar.

Çocuklar gece içerisinde çok kez uyanıyor ve bu uyanmalar ihtiyaç duydukları hormonal salınımın bozulmasına neden oluyor."

"MAYIS PAPATYASI, MELİSA VE IHLAMUR' UYKU SORUNUNA İYİ GELİYOR"

Çocukların uyku sorununun çözümü olarak doğal yollara da başvurulabileceğini söyleyen Kazdal, çocukların uyku sorununa doğal yöntemleri şöyle sıraladı:

"Ailelerin soğukkanlı olmaları, sağlık düşünmeleri ve çocuklarına örnek olmaları gerekiyor. Öncelikle yetişkinlerin mümkün olduğunda hareket etmesi, kendilerini korumaları ve sakin kalmaları gerekiyor ki çocuklara örnek olabilsinler. Onlara mümkün olduğunca hareket edici etkinlikler düzenlemek hatta çocuklara eşik etmek gerekir.

Özellikle 12 yaş altı çocukların gün içerisinde terleyecek kadar hareket etmeye ihtiyaçları vardır. Anne babaların bunu mutlaka dikkate almaları lazım. Bunun dışında eğitim gibi mecburi olan koşulların dışında dijital kullanımı azaltmak gerekiyor.

Uyku saatinden bir iki saat önce ortamın mümkün olduğunca loş hale getirilmesi gerekiyor.

Ortamdaki parlak ışıkların, ki bunun en başında ekran ışıkları geliyor, azaltılması hatta kapatılması çocukların uykuya geçişini kolaylaştırıyor. Tabii ki bitkilerin de bu anlamda çok faydalı olduğunu biliyoruz.

Uykuya geçişi kolaylaştıran bitkilerin sinerjik bir etkisi var. Aileler bundan da faydalanabilir çünkü bu bir doğal yöntem. Bu bitkilerin başında da mayıs papatyası, melisa ve ıhlamur geliyor. Bu üçünün sinerjik etkisi çocukların uykuya geçişini kolaylaştırıyor. Uykuya geçişi kolaylaşmış çocuk uzun soluklu, bölünmeden bir uyku uyumuş oluyor."

"UYKU BESLENME KADAR ÖNEMLİDİR"

Sağlıklı bir uykunun gelişme çağındaki çocuklar için önemli olduğunu ifade eden Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Bekir Çakmak ise şunları söyledi:

"İçerisinde bulunduğumuz pandemi döneminden en çok etkilenenler çocuklar oldu. Çocuklarımız sadece fiziksel değil, aynı zamanda psikolojik ve de mental olarak maalesef çok etkilendi. Bu durum başta beslenme ve uyku bozukluklarına yol açtı. Özellikle uyku her ne kadar göz ardı edilse de aslında beslenme kadar önemlidir. Bir çocuğu uykusuz bırakmak besinden mahrum bırakmakla eş değer diyebiliriz. Çünkü bir çocuk yeterli uyku hijyenini sağlayamazsa yani uykuya dalmada problem yaşar ve geceleri sık uyanırsa başta mental fonksiyon problemleri olmak üzere konsantrasyon kaybı, derslerde başarısızlık, öğrenme güçlüğü, hatta ileriki yaşlarda iş hayatında başarısızlığa kadar sonuçlara yol açabiliyor."
  • çocuklarda uyku sorunu
  • mayıs papatyası
  • melisa ve ıhlamur
  • uyku
  • çocuklarda uyku
  • uyku problemi
  • çocuklarda uyku problemi
<h3>Süper Lig'in 35. haftasında Beşiktaş, MKE Ankaragücü'nü konuk edecek. Cuma günü oynanacak olan B

Beşiktaş - Ankaragücü Maç Önü

Kartal sahilinde görülen deniz salyası endişe yarattı

Türk ve İslam Eserleri Müzesi koleksiyonundan 150 eser beğeniye sunulacak

Irak'ın başkenti Bağdat'ta patlama: 1 ölü, 12 yaralı