• $8,155
  • €9,7089
  • 457.312
  • 1393.24
08 Nisan 2021 Perşembe 15:49 | Son Güncelleme:

Sürekli yorgun mu hissediyorsunuz? İşte bunu mutlaka deneyin!

Sürekli yorgun mu hissediyorsunuz" İşte bunu mutlaka deneyin!

Kuruyemişlerin doymamış yağ açısından zengin olduklarını ve vücudumuza oldukça faydalı olduğu biliniyor. Toplumumuzda sık görülen kronik yorgunluğa iyi gelen bu kuruyemişi duyunca çok şaşıracaksınız. Diyetisyen ve Yaşam Koçu Tuğba Yaprak konu ile ilgili önemli bilgileri paylaştı.

Kuruyemişlerin doymamış yağ açısından zengin olduklarını ve vücudumuza faydalı olduğunu hepimiz biliyoruz. Peki çevremizde sık görülen kronik yorgunluğa iyi geldiğini ve yorgunluğun giderilmesini sağlayan besinin badem olduğunu biliyor muydunuz?

Vücudun işlevi için gerekli maddeler vardır. Bunlardan biri de magnezyumdur. Bademde yüksek miktarda bulunan magnezyum vücutta yorgunluğun giderilmesini sağlarken kas fonksiyonlarının düzenli çalışmasında oldukça etkili bir faktör olarak karşımıza çıkıyor.

Kalsiyum - potasyum dengesini sağlar ve işlevini arttırır. Elektrolit ve su dengesini sağlar. Stres hormonlarımızdan olan kortizol seviyesini kontrol altında tutar.

KOLESTROL DENGELEYİCİDİR

Badem, düşük yoğunluklu lipoprotein (LDL) olarak adlandırılan kötü kolestrolü düşürerek kilo kontrolünü sağlamaya yardımcı olur bu da kardiyovasküler hastalıklara yakalanma oranımızı azaltır. Özellikle kalp damar rahatsızlığı olan kişiler günde 1 porsiyon (10-15 adet çiğ badem tüketmelidir.)

İÇERİK BAKIMINDAN ZENGİNDİR

Yağ ve posa içeriği yüksek olan badem kan şekerinin dengelenmesine yardımcı olur. İştah kontrolünün sağlanmasında etkili olduğu için kilo verme sürecinde çok sık tercih edilmektedir.

Magnezyum eksikliği durumunda kan basıncı yükseldiği için badem içeriğindeki magnezyumun etkisiyle kan basıncını düşürerek olası yüksek tansiyon ve kalp krizi gibi durumlara engel olur.

Yağ ve lif içeriği sayesinde ise çiğ badem kabızlık problemlerinin giderilmesinde de oldukça etkilidir. İçerdiği antioksidan ve posa sayesinde kansere karşı koruyucu besinler listesindedir.

HER DİYET TÜRÜNE UYGUN BİR BESİNDİR

Vegan yaşam tarzını benimseyen ya da süt ve yoğurt tüketmeyen bireylerin kalsiyum ve magnezyum eksikliğini gidererek kemik mineral yoğunluğunu güçlendirir. Bu yüzden vegan beslenme modelini uygulayan kişilerin günlük çiğ badem tüketimi oldukça önem taşır.

BEYİN VE KEMİK SAĞLIĞINA KATKIDA BULUNUR

Yapılan çalışmalar bademin beyin ve kemik gelişimi konusunda da önemini vurgulamaktadır. Alzheimer ve Parkinson gibi nörolojik hastalıkların önlenmesine yardımcı bir besindir.

İçerdiği kalsiyumdan dolayı kemik sağlığına yararlıdır. Bu sayede kadınlarda osteoporoz gibi ileri yaşlarda görülen sorunları önlerken, içerdiği fosfor ile kemik ve diş sağlığına katkıda bulunur.

KALP DOSTU YAĞLARDANDIR

Doymamış yağlar, protein ve potasyum kalp sağlığı için gerekli 3 ana maddedir. Bademin içeriğinde yer alan magnezyum kalp krizi, inme gibi çeşitli kalp rahatsızlıklarının önlenmesine yardımcı olup riskini azaltır. Kalp damar ve sağlığı için gerekli olan E vitamini ile olası risklere engel olur.

  • yorgunluğa ne iyi gelir
  • bademin faydaları
  • çiğ bademin faydaları nelerdir
<p>Koronavirüs salgınının uzun süredir kontrolden çıkmış olduğu ABD'de son durum ne? Aşılama süreci

ABD'de koronavirüs salgınında son durum

Beşiktaş, Erzurum'a ayak bastı

Zonguldak'ta dereden akan çamurlu su denizin rengini değiştirdi

Nisan ayında yağan kar Domaniç Dağları'nı beyaza bürüdü