• $8,4705
  • €10,2921
  • 501.151
  • 1441.33
15 Nisan 2021 Perşembe 10:06 | Son Güncelleme:

Ramazan ayında sahura kalkmanın faydaları... Sahura kalkmak kilo vermeye yardımcı oluyor!

Ramazan ayında sahura kalkmanın faydaları... Sahura kalkmak kilo vermeye yardımcı oluyor!
DHA

İslam aleminin dört gözle beklediği Ramazan ayına giriş yaptık. Vatandaşlar bu önemli zaman diliminde oruçlarını tutuyor. Fakat gece uykusunu bölmek istemeyen bazı kişiler oruçlarını sahura kalkmadan devam ediyor. Uzmanlar ise sahura kalkılmadan tutulan orucun kalori alımına neden olduğunu savunuyor.

11 ayın sultanı Ramazan ayının gelişiyle beraber oruçlar tutulmaya başlandı. Vücudumuzun halsiz düştüğü bu zamanlarda uzmanlar sahurun yapılması gerektiğine dikkat çekiyor. Gece uykusundan feragat etmek istemeyenler ise sahuru es geçiyor. Sahura kalkmak, aç kalma süresini azalttığı için kan şekerinin düşmesini engelliyor. İşte uzmanından sahur için öneriler...

DHA'da yer alan habere göre, sahurda protein ağırlıklı beslenmek gerekiyor. Ramazan'da en sık yapılan hatanın sahura kalkmamak olduğunu söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Bahtınur Yılmaz, "Sahura kalkamayınca iftarda daha kısa sürede daha fazla kalori alınıyor. Gece uyku halinde metabolizma da yavaşladığından kilo alımı yaşanabiliyor" dedi.

SAHURA KALKMAMAK DAHA ÇOK KALORİ ALMANIZA NEDEN OLUYOR

Ramazan'daki en büyük beslenme hatalarından birinin sahura kalkmamak olduğuna dikkat çeken Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Bahtınur Yılmaz, "Ramazan'da ortalama 15-16 saat olan açlık süresi, sahura kalkmayınca 20 saate çıkıyor. Bu da kan şekerini düşürerek hem günü daha verimsiz geçirmemize hem de iftarda daha kısa sürede daha fazla kalori almamıza neden oluyor. Ayrıca gece metabolizma yavaşladığından uyumadan önce yemek yerine, mutlaka sahura kalkılmalıdır. Sahurda akşamdan kalan ağır yemekleri değil, doygunluğu artırmak için yüksek proteinli ve gün içerisinde susatmayacak besinler tercih edilmelidir." diye konuştu.

"SAHURDA CEVİZ VE FINDIĞA YER AÇIN"

Diyetisyen Yılmaz, "Örnek bir sahur menüsünde yumurta, az tuzlu peynir çeşitleri, ceviz, fındık gibi doygunluğu artıracak yağlı tohumlar, içerdiği lif sebebiyle bağırsak hareketlerini düzenleyecek tam buğday unlu ekmek, mevsim sebzelerinden domates-salatalık-yeşillikler, kan şekerini dengelemek için meyve bulunabilir. Su içimini azalttığından çay-kahve tüketiminin de azaltılması gerekir." dedi.

<p>İçişleri Bakanlığı, valiliklere 'Kademeli Normalleşme Tedbirleri' konulu genelge gönderdi. Detayl

Kademeli normalleşme süreci başlıyor

Yer siyah, gök beyaz; şampiyon Beşiktaş!

Filistinlilerin evleri yerle bir oldu

Milli Eğitim Bakanı Selçuk, emekli öğretmenlerle çevrim içi bayramlaştı