• $7,8187
  • €9,3602
  • 449.547
  • 1328.73
29 Nisan 2020 Çarşamba 15:56 | Son Güncelleme:

Ramazanda su yerine çay ve kahve içmek doğru mu?

Ramazanda su yerine çay ve kahve içmek doğru mu"
IHA

Oruç tutarken mide yanması, uyku hali, baş dönmesi ve kan şekeri düşüklüğü gibi sorunlar gün içinde en çok şikâyet edilen konuların başında geliyor. Peki, bu şikâyetlerin sebebi nedir? İftar ve sahur yemeklerine dikkat edilmesi gerektiğine dikkat çeken uzmanlar, çay, kahve veya gazlı içecekler yerine su tercih edilmesi gerektiğini anlattı.

Ramazan ayında beslenme düzeni değişiyor. Dolayısıyla oruç tutarken mide yanması, uyku hali, baş dönmesi ve kan şekeri düşüklüğü gibi sorunlar gün içinde en çok şikâyet edilen konuların başında geliyor. Peki, bu şikâyetlerin azalması için ne yapılmalıdır? Ramazanda su yerine çay veya kahve tüketmek doğru mu?

Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Hilal Mutlu, ramazanda beslenme ile ilgili önerilerde bulundu. Diyetisyen Hilal Mutlu, yeterli ve dengeli beslenmenin her zamandan daha önemli olduğunu belirterek, "Öncelikle, aşırı tuzlu ve yağlı besinlerden uzak durulmalı. Oruç tutan kişi sahurda ve iftarda çok tuzlu veya yağlı beslenmekten kaçınılmalıdır. Sahurda tüketilen tuzlu ve yağlı besinler susama hissini arttırır. Bu durum gün boyunca zorlu anlar yaşanmasına neden olur. Ayrıca bu tip gıdaların aşırı tüketimi mide yanması, uyku hali ve kilo artışı gibi birçok sorunu ortaya çıkarabilir. Yine sıvı tüketimine dikkat edilmelidir. Az su içmek yapılan diğer büyük hatalardan biridir. Özellikle havaların ısınmaya başladığı bahar döneminde kaybedilen minerallerin ve suyun geri alımı vücut dengesi için oldukça önemlidir. Çay, kahve veya gazlı içecekler yerine su tercih edilmelidir." dedi.

"KARBONHİDRAT VÜCUT DENGESİNİ BOZABİLİR"

Vücuda aşırı karbonhidrat yüklemekten uzak durulması gerektiği ifade eden Mutlu, "Sahurda ve iftarda ekmek, poğaça, simit, börek, makarna, pilav, tatlı gibi gıdaları aşırı tüketmek vücut dengesini bozabilir, bu anlamda mümkünse bu gıdalar yerine sebze, meyve veya kuru baklagiller tercih edilmelidir. Tek seferde büyük porsiyonlar yerine, doygunluk hissi için iftardan sonra belli aralıklarla ve küçük porsiyonlar ile beslenmeyi de unutmamak gerekir. Porsiyonlar büyüyünce, bel çevresinin de büyüdüğünü, kilo alımının hızlandığını ve bu değişimlerin ise beraberinde sağlık sorunlarını da getirebilir. Bu anlamda yine de beslenme konusunda sıkıntılar yaşıyorsanız mutlaka bir uzman doktor desteği almalısınız." diyerek sözlerine son verdi.

<p>Türkiye’nin politik ve toplumsal gündemine temas eden “Bir Başkadır” dizisi Oğu

Bir Başkadır'a 'oryantalizm' eleştirisi

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Artvin'de iki köy karantinaya alındı

İstanbul'da korkutan yangın