• $8,3784
  • €9,777
  • 506.067
  • 1112.37
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54
29 Temmuz 2020 Çarşamba 11:14 | Son Güncelleme:

Kurban Bayramı'nda en sağlıklı et pişirme yöntemi: Izgara veya haşlama

IHA

Kurban Bayramı'na günler kala sağlıklı et pişirme yöntemleri ve kavurmanın püf noktaları araştırılmaya başlandı. Özellikle kansızlık ve mide hastalığı olan kişileri uyaran uzmanlar, etin yanında limonlu salata tavsiye ederken, sağlıklı et pişirme yöntemi olarak da fırında pişirme, ızgara veya haşlama önerdi.

Kurban Bayramı gelince kavurmanın püf noktalarından sağlıklı et pişirme yöntemlerine kadar etle ilgili her şey araştırılmaya başlanıyor. Uzmanlar, Kurban Bayramı’nda özellikle kansızlık problemi olanların demir emilimini artırabilmek için etin yanında bol limonlu salata tüketmesi önerisinde bulundu. İşte sağlıklı et pişirme yöntemleri ve kavurmanın püf noktaları...

İHA'ya açıklamalarda bulunan Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayca Yılmaz Kaya, kurban etinin 24 saat dinlendirmeden tüketilmemesi gerektiğini söyledi. 

"ETİ DİNLENDİRİN"

Dinlendirilmeden pişirilen etin sert olduğunu ve hazımsızlık, şişkinlik gibi sorunlara yol açabileceğini belirten Kaya, şu bilgileri verdi:

"Özellikle mide problemi olan bireylerin bu süreye dikkat etmeleri gerekmektedir. Yemeğinizi yaparken dilediğiniz baharatları kullanabilirsiniz. Pişirme yöntemi olarak fırında pişirme, ızgara, haşlama gibi yöntemleri kullanabilirsiniz."

KAVURMANIN PÜF NOKTALARI

Şüphesiz Kurban Bayramı'nın en çok sevilen lezzetlerinden biri de et kavurma. Kavurmanın püf noktalarını anlatan Beslenme ve Diyet Uzmanı Kaya, şu bilgileri verdi:

"Et, kavurma yapılacaksa etin görünür yağları ayrılıp yağ ilave etmeden pişirilmelidir. Et pişirilirken kısık ateşte yavaş yavaş pişirilmelidir. Günlük 2-2,5 litre su tüketilmelidir. Hazır meyve suyu ve gazozlu içeceklerden uzak durulmalı. Özellikle kansızlık problemi olanlar demir emilimini artırabilmek için etin yanında bol limonlu salata tüketmeyi tercih edebilir. Şeker, kolesterol, tansiyon gibi hastalıları olan bireylerin porsiyon kontrolüne dikkat etmesi gerekmektedir. Sağlık durumlarına göre özel beslenme programı olan bireylerin bu dönemde bu programa devam etmeleri gerekmektedir. Bayram sürecinde kilo artışının önüne geçmek için günlük 45 dakikalık yürüyüş yapılmalı.” 

VİTAMİNLER İHMAL EDİLMEMELİ

“Yaz mevsiminde nasıl beslenmeliyim? “ sorusunun akıllara takılmaya başlandığını belirten Kaya, bu soruya şöyle açıklık getirdi:

“Önceki yıllara göre Covid 19 nedeniyle beslenmemize daha fazla dikkat etmeye çalışıyoruz ve bu nedenle bağışıklığımızı güçlendiren A, D ve C vitaminleri, çinko, demir gibi mineral içeren besinleri daha dikkatli tüketmeye başladık. Bağışıklığı güçlendiren besin tercihlerinin yanında düzenli egzersiz yapmalı ve uyku düzenimizi de korumalıyız. Yaz mevsiminde eksikliğini daha çok hissettiğimiz sıvı tüketimine de bu dönemde daha fazla dikkat etmeliyiz.” 
<p>İzmir’deki depremde yıkılan binalarda arama kurtarma çalışmaları sürüyor. Bayraklı ilçesind

İzmir'de yıkılan binanın enkazından yaralı bir vatandaş kurtarıldı

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Mesut Yılmaz hayatını kaybetti! İşte Mesut Yılmaz'ı siyaset hayatından önemli anlar

İzmir'in Bayraklı ilçesinde yıkılan binanın enkazından yaralılar çıkarıldı