• $7,5575
  • €8,9826
  • 473.93
  • 1111.96
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54
15 Ağustos 2020 Cumartesi 09:26 | Son Güncelleme:

Koronavirüse yakalananlar en çok hangi besinleri tüketmeli?

Koronavirüse yakalananlar en çok hangi besinleri tüketmeli"
DHA

Koronavirüs salgın sürecinde beslenme büyük bir öneme sahip. Virüse yakalanan veya virüsü atlatanların beslenmesine dikkat etmesi gerektiğini söyleyen uzmanlar, D ve C vitamininin önemini anlattı. Peki, en çok hangi besinler tüketilmeli?

Koronavirüs salgını ile mücadele devam ederken, uzmanlar hastalığa yakalanan veya hastalığı atlatanları beslenme konusunda uyardı. İşte virüsle mücadele eden ve bağışıklığı güçlendiren besinler...

İHA'ya açıklamalarda bulunan Beslenme Uzmanı ve Diyetisyen Ruşen Aksu, koronavirüse yakalanan ve atlatanların C ve D vitaminleriyle beslenmeleri önerisinde bulunarak, şu şekilde konuştu:

"D vitamininden zengin besinleri balık, somon balığı, karaciğer, yumurta sarısı, C vitamininde zengin besinin ise kırmızı ve yeşil biber, roka, tere, kivi, portakal ve narenceler. Meyve ve sebzeyi en az 5 porsiyon gün içerisinde tüketmeleri ve yarım saat ile 40 dakika arasında yürüyüş yapmalarını öneriyoruz." 

BAĞIŞIKLIĞI DESTEKLEYEN BESİNLER

Koronavirüse yakalanan ve atlatanların nasıl bir beslenme programı yapması gerektiğini anlatan Ruşen Aksu, C ve D vitaminlerin etkisini değerlendirdi. Beslenmenin yanı sıra gün içerisinde yarım saat ile 40 dakika arasında egzersiz yapılması önerisinde de bulunan Aksu, önerilerini şu şekilde sıraladı:

"Bağışıklığı destekleyici kemik suyu çorbaları, kükürtlü sebzelerden zengin soğan, sarımsak brokoli ve pancarı beslenmemize eklemeliyiz. 

Kuru baklagilleri hayatımıza sokmalıyız. D ve C vitamininden zengin beslenmek hem bağışıklığı yükseltme açısından hem de antioksidan içerikleri yüksek olduğu için enfeksiyondan korunması açısından oldukça önemli. 

D vitamininden zengin besinleri balık, somon balığı, karaciğer, yumurta sarısı beslenmeye eklemeliyiz. Eğer D vitamini seviyelerimiz doktor kontrolüyle beraber 50'nin altındaysa bir destek sağlamalıyız. Değilse eğer beslenmeye önem göstermeliyiz. 

C vitamininden zengin kırmızı ve yeşil biber, roka, dereotu, kivi, portakal günlük yaşamlarımıza eklemeliyiz. 

Antienflamatuar besinler yeşil çay, sumak, zencefil, zerdeçal, tarçın ve karanfili de beslenmeye eklememiz oldukça önemli. 

Gün içerisinde et, tavuk, balık ve yumurtayı beslenmelerine eklemelidir. 

Kuru yemişlerde çinko açısından zengin olduğu için iştahı artıracaktır. Fındık, fıstık, badem beslenmeye tekrardan eklenmeli. 

Meyve ve sebzeyi en az beş porsiyon gün içerisinde tüketmeleri ve yarım saat ile 40 dakika arasında yürüyüş yapmalarını öneriyorum. 

Ayrıca Covid pozitif hastalarda yaşanabilecek sindirim problemleri için prebiyotik ve probiyotikten zengin beslenmek oldukça önemli. 

Kefir ve yoğurt güç içerisinde tüketmeli soğan, sarımsak ve yer elması ile muz günlük olarak beslenmelerine eklemelidirler." 

<p>Avrupa Hareketlilik Haftası kapsamında Türkiye Belediyeler Birliği’nin koordinasyonunda sağ

Bakan Dönmez sağlıklı yaşam ve sıfır emisyon konusunda farkındalık oluşturmak için bisiklet sürdü

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Gazi Minareli Cami tekrar ibadete açıldı

Van'da ızgara planlı kent kalıntısı gün yüzüne çıkarılacak