• $7,8352
  • €9,3005
  • 485.595
  • 1213.01
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54
29 Temmuz 2020 Çarşamba 15:17 | Son Güncelleme:

Hızlı kilo vermenin püf noktası: Tabak modeli

IHA

Öğün atlamadan ve aç kalmadan kilo vermenin mümkün olduğunu vurgulayan uzmanlar, "Tabak modeli" ile sağlıklı kilo vermenin püf noktalarını anlattı. Peki, "Tabak modeli" nasıl uygulanır? İşte beş besin grubundan oluşan tabak modelinin detayları...

Hızlı ve sağlıklı kilo vermek sanıldığı kadar zor değil. Doğru diyetlerle hızlı kilo vermenin mümkün olduğunu vurgulayan uzmanlar, sağlıklı kilo vermek için öğün atlamadan "Tabak modeli"ni önerdi. Peki, tabak modeli nedir? İşte hızlı ve sağlıklı kilo verme yöntemleri...

İHA'ya açıklamalarda bulunan Beykent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik bölümünden öğretim üyeleri, Dr. Ülkü Demirci ve Arş. Gör. Kübra Şahin, Covid-19 pandemi sürecinde kilo alan bireylere, sağlıklı kilo vermenin püf noktalarını anlattı.

“AÇ KALMAYIN, ÖĞÜN ATLAMAYIN”

Dr. Demirci, sağlıklı kilo vermenin öncelikle sabır, istikrar ve istekle mümkün olduğunun altını çizerek, şu bilgileri verdi:

’’Kilo vermeyi zamana yaymak daha sağlıklı ve kalıcı sonuçlar verir. Bunun için de sabırlı olmak çok önemlidir. Yapılması gereken; ilk olarak yaşa, boya, vücut tipine göre ideal kilo hedefi belirlemek ve bu hedefe odaklanmaktır. Bu süreçte en önemli noktalardan biri aç kalmamaya, öğün atlamamaya dikkat etmektir. Çünkü aç kalarak yapılan diyetler beraberinde kas kayıplarına, makro ve mikro besin öğelerinde yetersizliğe ve dolayısıyla farklı sağlık sorunlarına neden olmaktadır. Aynı zamanda öğün atlayarak bir sonraki öğünde daha çok yeme ihtiyacı duyulur.’’ 

TABAK MODELİ ÖNERİSİ

Besin çeşitliliğine özen gösterilmesi gerektiğini belirten Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Dr. Ülkü Demirci, tabak modelini şöyle anlattı:

’’Beslenme ilkelerinden alınan mesajlara dayanarak tüketicilere sağlıklı beslenmeyi teşvik etmenin bir aracı olarak tabak modeli, besin piramidi modelinin yerini aldı. Tabak modeli; beş besin grubu içerir ve çeşitlilik ve porsiyon kontrolüne teşvik eder, bu da tüketicilerin yarısı meyve ve sebze, çeyreği yağsız protein ve çeyreği tahıl veya nişastalı sebzeler olan sağlıklı bir tabak inşa etmelerini önerir."

“TABAĞIN YARISI MEYVE-SEBZE OLMALI”

“Yeterli ve Dengeli Beslenme” ilkesiyle yola çıkılarak oluşturulan ’Tabak Modeli’nde tabağın yarısının sebze ve meyvelere ayrıldığını ifade eden Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Dr. Ülkü Demirci, tavsiyelerini şu şekilde paylaştı:

’’Lif ve vitamin-mineral kaynakları olduğu için günlük beslenmemizde yer alması önemlidir. Ayrıca güçlü antioksidan olan sebze ve meyveler hastalıklardan korumada yardımcıdır. Tabağın dörtte birlik kısmı tahıllara (buğday, esmer pirinç, bulgur, çavdar, yulaf, kepekli makarna, mısır vb.) ayırmalıyız. İçerdikleri beta-glukan ve lifler sayesinde hastalıklara karşı korur ve uzun süre tokluk sağlar. Diğer dörtte birlik kısmını ise protein grubu besinler (et, süt, yumurta, peynir, kuru baklagil) oluşturmalıdır. Her ne kadar yağlar bu besin gruplarının içinde bulunmasa da, vücutta düzenleyici görevleri olan, elzem besin öğelerindendir. Öğünlerde omega 3, omega 6 ve omega 9 barındıran sağlıklı yağlar (zeytinyağı, fındık yağı, balık, yağlı tohumlar (ceviz, badem, fındık gibi) tercih edilmeli, trans yağlar ve katı yağlardan kaçınılmalıdır. Bu şekilde oluşturulan bir tabak ile günlük almamız gereken besin öğelerini alabilmemiz mümkündür.’’

“EZGERSİZ YAPMAK KAS KAYBINIZI ÖNLER”

Beykent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik Bölümü Arş. Gör. Kübra Şahin ise kilo verilen dönemde, kaslarda zamanla güçsüzleşme ve kayıplar görülebildiğine vurgu yaparak, ’’Bundan kaçınmak ve kilo verme sürecini hızlandırmak amacıyla, iyi bir diyet programı ile birlikte kas kaybını önleyen egzersizler de mutlaka yapılmalıdır.’’ önerisinde bulundu.

“KİLO BAŞINA 30 ML SU TÜKETİMİ ŞART”

Şahin, sağlıklı ve kalıcı kilo kaybı için dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlardan birinin de su tüketimi olduğunu hatırlatarak, ’’Yaz aylarının gelmesi ve hava sıcaklıklarının artması ile birlikte vücudumuzun sıvı ihtiyacı da artmaktadır. Sıvı kaybını karşılamak için günde 2,5-3 litre veya kilo başına 30 ml su tüketimine dikkat ederek metabolizma hızını arttırıp, iştahı azaltarak, vücut ağırlığında da azalma sağlayabiliriz. Genel olarak gün içinde ve özellikle yemeklerden önce, yeterli miktarda su tüketimi, sağlıklı bir diyetle birleştiğinde önemli kilo kaybı yararına sahip olabilir.’’ dedi.

<p>Azerbaycan ordusunun topraklarını Ermenistan işgalden kurtarmak için başlattığı operasyonların sü

Azerbaycan, Gubadlı'daki işgalci Ermenistan birliklerini top atışıyla imha etti

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Brezilya'dan gelen bir gemide 220 kilogram kokain ele geçirildi

A101 22 Ekim 2020 aktüel ürünler kataloğunda neler var?