• $7,8187
  • €9,3602
  • 449.547
  • 1328.73
30 Nisan 2020 Perşembe 13:53 | Son Güncelleme:

Hamilelikte en çok hangi besinler kilo aldırıyor?

Hamilelikte en çok hangi besinler kilo aldırıyor"
IHA

Hamilelikte kilo aldıran besinler nelerdir? Hamilelikte sağlıklı beslenme nasıl olur? gibi soruların cevabı anne adayları tarafından merak ediliyor. En dikkatli şekilde tüketilmesi gereken besin grubunun karbonhidratlar olduğunu dile getiren uzmanlar, anne adaylarını beslenme konusunda uyardı.

Hamilelikte beslenme nasıl olmalı? Anne adaylarının dengeli bir beslenmeye önem vermeleri gerektiğine dikkat çeken Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Tuğrul Abacıoğlu, aksi takdirde sağlık sorunları yaşandığını belirtti.

Gebeliğe özgü bir beslenmenin diyeti olmadığını tüm sağlıklı insanlar nasıl besleniyorsa öyle beslenmek gerektiğini anlatan Op. Dr. Tuğrul Abacıoğlu, İHA'ya açıklamalarda bulundu. Abacıoğlu, şu şekilde konuştu: 

“Yapılan pek çok araştırma gebelik ve emzirme dönemlerinde sağlıklı, dengeli bir beslenme programı izlemeyen kadınların çeşitli sağlık sorunları yaşamaya başladıklarını ortaya koyuyor. Anne karnında bebeklerin gelişiminin sağlıklı bir şekilde devam edebilmesi için öncelikle anne adayının sağlıklı beslenmesi gerekir. Öncelikle gebelik döneminde alınan kalorinin 3’te 1’inin yağlardan alınması gerekir. Ayçiçek yağı, mısır özü yağı ve zeytin yağı tercih edilebilir.” 

En dikkatli şekilde tüketilmesi gereken besin grubunun karbonhidratlar olduğunu dile getiren Op. Dr. Tuğrul Abacıoğlu, “Çünkü enerjiye dönüşmeyen karbonhidratlar gereksiz kilo alımı sonucunu doğurabilir. Yaşamsal fonksiyonlarda büyük önem taşıyan vitaminler ise hamilelikte beslenme programlarının temel taşını oluşturmalıdır. Planlanmış gebeliklerden 1 ila 3 ay önce folik asit desteğine başlanması çok büyük önem taşıyor.” şeklinde konuştu.

Ayrıca folik asit bakımından zengin olan Ispanak, Karnabahar, Fındık, Fıstık ve Kepekli undan yapılan yiyeceklerin bol miktarda tüketilebileceğini anlatan Op. Dr. Tuğrul Abacıoğlu, “Minerallerin de anne adaylarının hamilelikte beslenme programlarında bulunması gerekiyor. Gebelikte özellikle kalsiyum ve demir çok önemlidir. Bebeğin kan yapısı ve kemik yapısı bakımından günlük demir ve kalsiyum ihtiyacının mutlaka karşılanması gerekiyor.

Kalsiyum açısından zengin gıdalar: Süt, Yoğurt, Peynir ve Yeşil yapraklı sebzeler.

Demir açısından zengin gıdalar: Kırmızı et, Sakatat, Ton balığı ve Yumurta.”

<p>Türkiye’nin politik ve toplumsal gündemine temas eden “Bir Başkadır” dizisi Oğu

Bir Başkadır'a 'oryantalizm' eleştirisi

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Iğdır'daki temizlik işçileri sokaklardan toplanan çöplerle ''ATMA'' yazdı

Günün en çok paylaşılan fotoğrafları