• $8,3189
  • €9,752
  • 501.533
  • 1126.99
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54
28 Mayıs 2020 Perşembe 14:34 | Son Güncelleme:

Evde kilo almayı engelleyen 8 altın kural

Evde kilo almayı engelleyen 8 altın kural
IHA

Karantina sürecinde alınan kilolar problem hâline gelmeye başladı. Tatlılar, atıştırmalıklar, evde hazırlanan hamur işi gıdalar, beslenme düzenini değiştirdi. Bunun üzerine hareketsizlik de eklenince kilo almak kaçınılmaz oldu. Peki, kilo vermek için ne yapılabilir? İşte evde kilo almayı engelleyen 8 altın kural...

Karantina sürecinde en çok şikâyet edilen sorunların başında kilo alma konusu geliyor. Koronavirüsü salgınının milyonlarca kişiyi strese sokarak fazla ve dengesiz beslenmeye ittiğini vurgulayan uzmanlar, Kovid-19 pandemisi sonrasında dünyadaki en önemli sağlık sorunlarından birinin fazla kilolarla mücadele olacağı konusunda uyarıyor. 

Konuyla ilgili İHA'ya açıklamalarda bulunan Endokrinoloji ve Metabolizma Uzmanı Dr. Esra Karakaş, kilo artışına karşı sağlıklı beslenme önerilerinde bulundu.

PANİK VE STRES YEME ALIŞKANLIKLARINI DEĞİŞTİRİR

Salgının oluşturduğu panik ve stresin yeme alışkanlıklarını değiştirdiğini söyleyen Uzm. Dr. Esra Karakaş, “Daha kısa sürede mutluluk veren tatlılar, atıştırmalıklar, evde hazırlanan hamur işi gıdalar, beslenme düzenimizi bozabilir. Sokağa çıkma kısıtlamaları nedeniyle ev içinde yapamadığımız aktivitelere bir de hareketsizlik sorunu eklenince kilo almaya eğilim kaçınılmaz bir durum olarak hayatımıza dahil oldu” dedi.

FAZLA KİLOLARDAN KORUNMANIN 8 YOLU

Hepimiz için zor olan bu dönemi kilo almadan atlatmanın mümkün olduğunu işaret eden Uzm. Dr. Esra Karakaş, evde kalınan süreçte sağlık için dikkat edilmesi gereken 8 önemli kural olduğuna dikkat çekerek şu tavsiyelerde bulundu:

“Atıştırmalıklarımızı taze sebze ve meyvelerden seçin. 

Bol su tüketin. 

Televizyon ve ekran karşısında daha az vakit geçirin.

Öğün düzeninizi her şeye rağmen devam ettirin. 

Akşam saatlerinde özellikle yakamayacağınız besinler tüketmekten kaçının. 

Basit, kas gruplarını düzenli çalışmasını sağlayacak egzersiz rutini oluşturun. 

Sofra başında uzun saatler geçirmeyin. 

Öğünlerimizde lifli gıdalar olmasına dikkat edin”

<p>Editör: <a href='mailto:duygu.gecu@turkmedya.com.tr'>duygu.gecu@turkmedya.com.tr</a></p><p>Kurgu:

Charlie Hebdo neyin peşinde?

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Genelkurmay arşivlerinden renkli Atatürk fotoğrafları

Günün en çok paylaşılan fotoğrafları