• $7,7998
  • €9,244
  • 480.508
  • 1212.46
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54
24 Ağustos 2020 Pazartesi 12:03 | Son Güncelleme:

Enfeksiyon riskini azaltmak için D vitamini şart! D vitamininin faydaları nelerdir?

Enfeksiyon riskini azaltmak için D vitamini şart! D vitamininin faydaları nelerdir"
IHA

D vitamini eksikliği birçok hastalığa davetiye çıkarıyor. D vitamini seviyesi yüksek olan insanlarda soğuk algınlığı ve enfeksiyon hastalıklarına yakalanma riskinin daha az olduğuna dikkat çeken uzmanlar, D vitaminin bağışıklığa etkisini anlattı. İşte D vitamini eksikliği ve D vitaminin önemi...

"D vitamini neden önemli? D vitaminin faydaları nelerdir?" gibi soruların cevabı merak ediliyor. Özellikle koronavirüs sürecinde uzmanların sıkça dile getirdiği D vitamini, enfeksiyonlardan kas ağrılarına ve bağışıklığa kadar vücuda kalkan oluyor. En büyük kaynağı güneş ışınları olan D vitamini, hastalıklara karşı bağışıklık sistemini güçlendiriyor ve kemik gelişimine katkı sağlıyor. Vücutta karaciğer ve böbrekler tarafından sentezlenen D vitamini eksikliğinde ise ciddi sorunlar ortaya çıkabiliyor. Özellikle yaz aylarında daha dik açıyla alınan güneş ışınları, D vitaminini sentezini kolaylaştırıyor.

İHA'ya açıklamalarda bulunan İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Burcu Aydemir Efelerli, bağışıklık sistemi ve sağlıklı kemik gelişimi için D vitamininin büyük önem taşıdığını belirterek ”D vitamini seviyesi istenen düzeyde olanlar grip ve soğuk algınlığı enfeksiyonlarına daha az yakalanıyorlar.” dedi.

“EN ÖNEMLİ SENTEZ YERİ CİLDİMİZ”

D vitamininin yüzde 90 oranında, güneş ışınlarının cilde temas etmesiyle sentezlendiğini söyleyen İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Burcu Aydemir Efelerli, şu şekilde konuştu:

“D vitamini, ismini söylerken vitamin olarak bahsediyoruz ancak aslında bir vitamin değildir. Bu aslında bir hormondur. D vitaminini sentezlemek için cildimizi güneşle buluşturmamız gerekiyor. Yani bunun başlıca sentez yeri yüzde 90 oranında cildimizdir. Güneş ışınlarının cilde temasının akabinde karaciğer ve ardından böbreklerde D vitamini sentezleniyor. Yağda eriyen bir hormon olduğu için de vücudumuzda depolanıyor. D vitaminini yüzde 10 oranında aldığımız yerler ise gıdalar. Yumurta sarısı, yulaf, kuru baklagiller, yağlı deniz balıklarından sentezleyebiliyoruz.” 

“D VİTAMİNİNİN BAŞLICA FAYDASI BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ ÜZERİNE”

D vitamininin iskelet, kas ve bağışıklık sistemi için hayati derecede önemli olduğunu belirten Dr. Burcu Aydemir Efelerli, “D vitamini vücutta depolandığı için toksik seviyelere çok çabuk çıkılabilir. Bu nedenle hastalarım arasında çok sık gördüğüm, D vitamininin ölçüm yapılmadan ya da bir doktora başvurulmadan kullanıldığını görüyorum. D vitamininin birçok faydası olmakla beraber başlıca faydası ise bağışıklık sistemi üzerine. D vitamini seviyesi istenen düzeyde olanlar grip ve soğuk algınlığı enfeksiyonlarına daha az yakalanıyorlar. D vitamini bağışıklık hücrelerini güçlendiriyor ve kas ve iskelet sistemi üzerinde önemli faydaları var. Eksikliğinde çocuklarda Raşitizm denen kemik hastalığı, kemik-kas ağrıları, denge sorunları, depresif duygu durumu bozuklukları, saç dökülmesi, yoğun fiziksel aktivite yapılmış gibi terleme sorunları ortaya çıkıyor. Bu sebeple D vitamini seviyesi sabitlenmeli ve ideal seviye yakalanmalı. Bu da ancak hekim kontrolünde toksik seviyeye çıkılmadan sağlanmalıdır.” ifadelerini kullandı.

“GÜNEŞİN DİK AÇIYLA GELDİĞİ SAATLERDE 15-20 DAKİKA GÜNEŞLENMEK YETERLİ”

D vitamini sentezi için güneş ışınlarının dik açıyla geldiği saatlerde kısa süreli güneşlenmenin yeterli olacağını vurgulayan Dr. Efelerli, “D vitaminini yüzde 90 oranında aldığımız yer güneş ışınlarıdır. Güneş ışınlarının Ultraviyole A olanı bu hormonu sentezlememizi sağlıyor. Ultraviyole B olan ise bilindiği üzere kansere yol açıyor. Bunun alım şartlarını da doğru belirlemek gerekiyor. Güneş ışınlarının çıplak deriye doğrudan teması önemli. Özellikle saat 10.00 ve 15.00 arasında 15-20 dakikalık direkt güneş teması D vitamini depolanması açısından yeterlidir. Türkiye’de D vitamini eksiliği çok yaygın. Bunun nedeni de güneş ışınlarının vücudumuzda temas etmesi gereken yerleri sakındığımız için olabilir. Yüz bölgesi D vitamini sentezine fazla katılmıyor, dirsek ve diz kısmından aşağısını güneşin dik açıyla geldiği saatlerde 15-20 dakika güneşlendirmek yeterli olacaktır.” dedi.

<p>Editör:</p><p><a href='mailto:ayse.tunali@turkmedya.com.tr'>ayse.tunali@turkmedya.com.tr</

21 Ekim 2020 Güncel Haberler

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Türkiye'nin patatesi kayadan oyma depolarda muhafaza ediliyor

Başkan Erdoğan, Almanya'nın Ankara Büyükelçisi Schulz'u kabul etti