• $28,9551
  • €31,4922
  • 1941.94
  • 8026.27
20 Kasım 2023 Pazartesi 11:05 | Son Güncelleme:

Çocukların demir depolarını doldurup taşırıyor! Beslenme çantalarından eksik etmeyin, hafızayı arı gibi çalıştırıyor

Çocukların demir depolarını doldurup taşırıyor! Beslenme çantalarından eksik etmeyin, hafızayı arı gibi çalıştırıyor

Demir eksikliği çocuklarda sıklıkla görülebiliyor. Demir depolarını doldurmanın yollarından biri ise sağlıklı beslenmek. Peki hangi besinler demir içeriği bakımından çok zengin? İşte yanıtı...

Baklagiller, koyu yapraklı sebzeler, tahıllar... Et tüketmeden demir depolarınızı doldurmanın formülleri. Peki hangi besinler demir eksikliğine birebir? İşte yanıtı...

DEMİR EKSİKLİĞİNE BİREBİR BESİNLER

Yağsız etler: Kümes hayvanları, vücut tarafından kolay emilen mükemmel demir kaynaklarıdır.

Karaciğer: Organ etleri, özellikle de karaciğer, demir açısından inanılmaz derecede zengindir. Bununla birlikte, yüksek A vitamini içeriği nedeniyle karaciğeri ölçülü kullanmak önemlidir.

Fasulye ve mercimek: Mercimek, nohut ve barbunya gibi baklagiller, bitki bazlı gıdalarda bol miktarda bulunan bir demir formu olan hem olmayan demir ile doludur.

Tofu: Soya bazlı bir ürün olan tofu, vejetaryen veya vegan çocuklar için iyi bir demir kaynağıdır.

Yumurta: Yumurta, özellikle de sarısı demir içerir ve çocuğun diyetine çeşitli şekillerde dahil edilebilir.

Güçlendirilmiş tahıllar: Birçok kahvaltılık gevrek demirle zenginleştirilmiştir ve bu da onları çocuklar için uygun bir seçenek haline getirir.

Koyu yapraklı yeşillikler: Ispanak, lahana ve kara lahana demir açısından zengindir ve yemeklere veya smoothie'lere dahil edilebilir.

Güçlendirilmiş bebek tahılları: Bazı bebek tahılları özel olarak demir ile güçlendirilmiştir ve katı gıdalara geçiş yapan bebekler için mükemmel bir kaynak olabilir.

Fındık ve tohumlar: Badem, kaju fıstığı ve kabak çekirdeği iyi birer demir kaynağıdır. Küçük çocuklar için fındık ezmelerini (örneğin badem veya fıstık ezmesi) güvenli bir seçenek olarak düşünün.

Kuru meyveler: Kuru üzüm ve kayısı, demir oranı nispeten yüksek olan ve lezzetli, taşınabilir bir atıştırmalık olan kuru meyvelere örnektir.

Çocuklara demir açısından zengin gıdalar sunarken, yaşlarını ve beslenme tercihlerini göz önünde bulundurmak çok önemlidir.

Ayrıca, demir açısından zengin gıdaları C vitamini kaynaklarıyla (örn. turunçgiller, çilek veya dolmalık biber) birleştirmek demir emilimini artırabilir.

Gümrük Birliği'ne dikkat çekti: Kabul edilirse, daha olumlu günleri göreceğiz
Gümrük Birliği'ne dikkat çekti: Kabul edilirse, daha olumlu günleri göreceğiz

Gümrük Birliği'ne dikkat çekti: Kabul edilirse, daha olumlu günleri göreceğiz

Netanyahu hükümetinde kriz... Savunma Bakanı ortak basın toplantısına çıkmadı
Netanyahu hükümetinde kriz... Savunma Bakanı ortak basın toplantısına çıkmadı

Netanyahu hükümetinde kriz... Savunma Bakanı ortak basın toplantısına çıkmadı

İşgalci İsrail ordusundan flaş 7 Ekim açıklaması... Hamas, Gazze Tümeni Komutanı'nı öldürdü
İşgalci İsrail ordusundan flaş 7 Ekim açıklaması...  Hamas, Gazze Tümeni Komutanı'nı öldürdü

İşgalci İsrail ordusundan flaş 7 Ekim açıklaması... Hamas, Gazze Tümeni Komutanı'nı öldürdü