• $8,058
  • €9,6752
  • 460.376
  • 1408.14
26 Şubat 2021 Cuma 12:51 | Son Güncelleme:

Çocuklarda düzenli uyku için uzman önerisi: Yoğurt ve süt

Çocuklarda düzenli uyku için uzman önerisi: Yoğurt ve süt
AA

Uykunun eğitime etkisi yıllardan beri tartışılan konular arasında yer alıyor. Peki, pandemi ile değişen uyku saatleri yeniden nasıl düzenlenmeli? Yüz yüze eğitim öncesi öğrencilere "düzenli uyku" uyarısında bulunan uzmanlar, yatmadan önce çocukların bir bardak süt, bir kâse yoğurt tüketmesinin uykuya geçişi kolaylaştıracağını belirtti.

Çocuklarda uyku düzeni pandemi süreciyle alt üst oldu. Yüz yüze eğitim öncesinde çocukların uyku düzeni için aileleri uyaran uzmanlar, sağlıklı bir zihin için uykunun önemini anlattı. İşte uykunun eğitime etkisi ve çocuklarda uyku düzeni için öneriler...

AA'ya açıklamalarda bulunan Tüm Uyku Tıbbı ve Araştırmaları Derneği (TUTDER) Genel Başkanı Doç. Dr. Vural Fidan, ilk ve orta dereceli okulların bazı sınıflarında 1 Mart'ta başlayacak yüz yüze eğitim sürecinde çocukların uyku düzeninin sağlanması gerektiğini söyledi.

Kulak Burun Boğaz Kliniği Uzmanı Fidan, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle öğrencilerin uzaktan eğitim gördüğüne değinerek 1 Mart'ta ilkokul 1, 2, 3, 4. sınıflar ile 8. ve 12. sınıf öğrencilerinin yüz yüze eğitime başlayacağını anımsattı.

DİJİTAL CİHAZLAR YATMADAN EN AZ 2 SAAT ÖNCE KULLANILMAMALIDIR

Evde eğitim gören çocukların uyku düzenlerinin bozulduğunu dile getiren Fidan, şöyle devam etti:

"Okulların yeniden açılmasıyla çocukların erken uyanması söz konusu olacak. Çocuklar en geç saat 21.00 gibi yatmalıdır. Uzaktan eğitim sürecinde geç yatıp geç kalkan çocuklarda bu zaman hemen öne çekilemiyor. Uyku saati her gün yarım saatlik süreçler öne çekilmelidir. Ebeveynler uykuya geçiş için çocuklarına uyku ortamını sağlamalıdır. Uzaktan eğitimle birlikte ebeveynlerin birçoğu istemese de tablet ve cep telefonuna uzun süre maruz kalmasını izin verdi. Dijital cihazlar yatmadan en az 2 saat önce kullanılmamalıdır."

YATMADAN ÖNCE UYKU İÇİN ÖNERİLER

Fidan, çocukluk döneminde uykuya dalmanın kolay olmadığını, bu konuda ebeveynlerinin desteğine ihtiyaç duyabileceklerini anlattı. Çocuğun uyuyacağı ortamın mutlaka karanlık ve sessiz olması gerektiğini aktaran Fidan, "Odanın yeterli miktarda havalandırılması gerekiyor. Oda sıcaklığının ise 20 derece olması yeterli. Ebeveynlerin çocuklara hikaye okuması da çocuğun uykuya geçişini kolaylaştırır. Çocuklar da sevdikleri bir hikayenin 5-10 sayfalık kısmını okursa uykuya geçişte rahatlatma sağlıyor." dedi.

Fidan yatmadan önce çocukların bir bardak süt, bir kase yoğurt tüketmesinin uykuya geçişi kolaylaştıracağını belirtti.

ALIŞMA SÜRECİ 10 GÜNÜ BULABİLİR

Uzun süredir okuldan ayrı kalan çocuklardan bazılarında uyum sorunları yaşanabileceğine değinen Fidan, "Alışma süreci 1 haftayı ya da 10 günü bulabilir. Uyku hem vücudun hem de zihnin dinlendiği bir süreçtir. Sağlıklı bir uyku olmadığında çocuğun zihni de dinlenemiyor. Bu nedende okul performanslarında ciddi problemler olabilir. Söyleneni öğrenmekte, ders bilgilerini uzun belleğe kaydetmekte ciddi sıkıntılar yaşayabiliyorlar." diye konuştu.

<p>Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Yunanistan Dışişleri Bakanı Nikos Dendias ile görüşmesinde ger

Dendias provokasyon için mi geldi?

Fenerbahçe, Medipol Başakşehir maçı hazırlıklarını sürdürdü

Amerikalı Rapçi Kanye West'in ayakkabısı 2 milyon dolardan satışa çıktı

Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, KKTC'de