• $8,3355
  • €10,0069
  • 476.536
  • 1345.15
26 Şubat 2021 Cuma 16:47 | Son Güncelleme:

Cildi parlatan besinler yaşlanmayı önlüyor

Cildi parlatan besinler yaşlanmayı önlüyor

Pürüzsüz, sağlıklı ve parlak bir cilde sahip olmak sanıldığı kadar zor değil. Doğru besinleri tüketerek parlak bir cilde sahip olabilirsiniz. Tabii bunlar dışında cildi temizleme ve nemlendirme de büyük bir öneme sahip. Kırışıklık, yaşlanma, kuruluk ve cilt lekesi gibi sorunların önüne geçen besinler haberimizde...

İşlenmiş, yağ ve şeker oranı yüksek olan gıdalar cilt lekeleri, kırışıklık, kuruluk ve yaşlanma gibi birçok sorunu da beraberinde getiriyor. Peki, parlak bir cilde sahip olmak için ne yapmak gerekir? Pürüzsüz ve parlak bir cilt için ilk koşul elbette doğru besinleri tüketmek.

Alem Dergisi'nde yer alan habere göre sağlıklı ve dengeli beslenme sadece beden sağlığı için değil, cilt sağlığı için de gereklidir. İşte cildi parlatan besinler...

1. YULAF

Cilt için gerekli olan nemi sağlamaya yardımcı bir gıdadır. Nemli bir cilt demek daha parlak bir cilt demektir. Ayrıca yulaf vücut için gerekli olan bütün temel mineral ve vitaminleri içermektedir. Toksinlerin bedenden atılmasına ve bu sayede de cilt görünümünü iyileştirmeye yardımcı olur.

2. BROKOLİ

A vitamini oranı yüksek olan brokoli, ışıltılı bir cilt için vazgeçilmezdir. Ayrıca içerisinde bol miktarda C ve E vitamini de bulunmaktadır. Bu vitaminler cilde esneklik kazandırır. Hem parlak hem de kolajen oranı yüksek bir cilt için brokoliyi diyetinize ekleyebilirsiniz.

3. HAVUÇ

Havuç beta karoten içeriği yüksek bir besindir. Beta karoten ise yine parlak bir cildin olmazsa olmazlarındandır. İçerdiği antioksidanlar ve A vitamini ile de cilt yenilenmesine yardımcı olur. Aynı zamanda da cildinizi güneş ışınlarından korur.

4. DOMATES

Hemen hemen her yemekte tüketilen domatesin cilt için inanılmaz faydalı olduğunu biliyor muydunuz? İçeriğindeki likopen ile cildi sıkılaştırarak parlak ve sağlıklı bir görünüm kazandırır. Özellikle solgun bir cilde sahipseniz domates tüketmeyi unutmayın.

5. CEVİZ – FINDIK – BADEM

Vücudun enerji kaynağı olan kuruyemişler, sağlıklı yağları içerdiklerinden dolayı cilt sağlığı için de mutlaka tüketilmelidir. Yüksek miktarda vitamin, mineral içermeleri ise bedeninize ekstra sağlık katacaktır. Cildin nem dengesini sağlayarak daha parlak bir görünüm yakalamanıza yardımcı olur. Ayrıca güneşin zararlı etkilerinden de korumakla görevlidirler.

<p>Beşiktaş, Süper Lig'in 37.haftasında Kayserispor'u konuk edecek... Vodafone Park'taki mücadele ön

Beşiktaş - Kayserispor Maç Önü

82 saatlik kısıtlama öncesi trafik yoğunluğu

Endonezya kaybolan denizaltıyı aramak için bölgeye savaş gemileri konuşlandırdı

Doğadan topladığı dal ve kütükleri sanat eserine dönüştürüyor