• $7,8656
  • €9,3138
  • 483.847
  • 1210.41
Haber hattı
0530 708 54 54
Haber hattı
0530 708 54 54
31 Temmuz 2020 Cuma 20:35 | Son Güncelleme:

Uzun ve sağlıklı ömrün 7 sırrı

Uzun ve sağlıklı ömrün 7 sırrı

Sağlıklı beslenme, spor ve tıptaki gelişmelerle birlikte insan ömrünün uzayarak “Yaş 35, yolun yarısı” kavramının değiştiğine değinen uzmanlar, 40 yaşının insan hayatında önemli bir dönüm noktası olduğunu söyleyerek önemli uyarılarda bulundu.

Hepimiz yaşlanmaktan korkarız. Yaşam tarzı, beslenme alışkanlıkları, uyku düzeni, egzersiz yapma sıklığı gibi faktörler ilerleyen yaşlarda yaşamınızı nasıl geçireceğinizi belirleyen unsurlar haline gelir. Dahiliye Uzmanı Uzm. Dr. Semiha Ayaydın Kaplan, bu nedenle ileri yaşlara yatırım için şimdiden kolları sıvamak gerektiğini vurgulayarak, uzun ve sağlıklı bir yaşam hedefleyenlere şu önerilerde bulundu;

ZİHİN EGZERSİZİ YAPIN!

Dikkat, odaklanma ve beyin sağlığımızı korumak adına yoga ve meditasyon tarzında rehabilitasyon sağlayacak çalışmalarda bulunun.

KEMİKLERİNİZİ KORUYUN! NASIL MI?

En son ne zaman kemik yoğunluğunuza ya da D vitamini seviyenize baktırdınız? Özellikle kadınlarda menopoz sonrası osteoporoz artmakta. Bu nedenle kemiklerimizi korumak için yeşilliklerin bol olduğu diyetler seçin, egzersiz yapmayı unutmayın.

STRESİ EN AZA İNDİRİN!

Sağlığımızın en büyük düşmanı maalesef “stres”. Stres, özellikle kalp ve beyin sağlığını tehdit eden en önemli faktör. Bu nedenle kendinize eğlenmek için belki de daha fazla zaman ayırmalıyız. Hobilerinizi ve ilgi alanlarınızı bulup üzerine gitmelisiniz. “Çok yoğun çalışıyorum, ne zaman vakit ayıracağım” demeyin, kendinizi şımartın! Karşılığının yüzde 100 olumlu olacağı kesin.

CHECK-UP YAPTIRMAYI UNUTMAYIN!

Erken tanı tüm hastalıkların tedavisinde çok önemlidir. Bu nedenle rutin sağlık kontrollerinizi yaptırmayı aksatmayın.

PROBİYOTİK ÜRÜNLER TÜKETİN!

Probiyotik ürünler, sağlıklı yaşamda olmazsa olmazımızdır. Probiyotik ürün tüketmenize engel bir sağlık sorununuz yoksa doğal probiyotikler olan yoğurt ve kefir tüketimini artırın.

HAREKET ŞART!

30 yaş sonrası daha hareketsiz bir yaşam nedeniyle kas kitlesinde yüzde 3-5 oranında azalma oluyor. Peki bu azalmayı engellemek için ne yapmalı? Cevap çok basit; “hareket edin”, “yürüyün” ve “koşun.” Ama masabaşı işiniz dahi olsa lütfen sürekli oturmayın.

UYKUNUZU ALIN!

Hangi yaşta olursanız olun, sağlıklı bir yaşam için vücudunuzun ihtiyacı olan uykuyu mutlaka alın. Yeterli uyku alınmazsa stres hormonu olan kortizol düzeyi artar, bu da yaşam kalitenize negatif etki yaratır.

Etin yanında yoğurt tüketmeyin

Anne adayları baklavadan uzak durmalı

<p>Editör:</p><p><a href='#0'>ayse.tunali@turkmedya.com.tr</a></p><p class=''>Kurgu:</

İYİ Partili Özdağ'ın FETÖ iddiası

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Kovid-19'u gripten ayıran 10 belirti

1300 yıllık anıt ağacın zeytinleri hasat edildi