• $7,9512
  • €9,4772
  • 461.133
  • 1325.47
24 Nisan 2020 Cuma 22:57 | Son Güncelleme:

Tok tutan sahur tüyoları

Tok tutan sahur tüyoları

Sahurda bol yeşillik, posalı gıdalar ve yoğurt tüketerek gün boyu tok kalmanız mümkün.

Yemek düzeninden, pişen yemek çeşitliliğine ve hareket şekline kadar pek çok şeyin değiştiği ramazan ayında doğru beslenme çok önemlidir. Bu dönemi sağlıklı, kaliteli ve tok kalarak geçirebilmenin altın kuralı yeterli ve dengeli bir sahur yapmaktır. Diyetisyen Berrin Yiğit sahurda mutlaka dikkat etmemiz gereken tüyoları sıraladı.

SEBZELERİN GÜCÜNDEN MUTLAKA FAYDALANIN

Semizotu, roka, salatalık, tere, lahana, mor kıvırcık, havuç, maydanoz ve diğer tüm sebzeler vücuda su veren gıdalardandır. Sahurda yeşilliklerle salatalar yapabilir veya semizotlu çörekotlu bir kâse cacık halinde tüketebilirsiniz. Mantar sebzeler arasında uzun süre tok tutan alternatiflerdendir. Omletlere veya sebze yemeklerine ekleyebilirsiniz.

ANA YEMEKLERDEN UZAK DURUN

Sahurda yemek yerine dengeli kahvaltılar yapmayı tercih edin. Gün boyu tok kalabilmek adına et yemekleri, pilav, makarna tüketirseniz daha çok acıkır ve susarsınız. Sahura kalkamayanlar ya da sahur yapamayacak olanlar yatmadan önce bağırsak dostu ve protein kaynağı olan 1 bardak kefir, 2 adet kuru hurma ,3 tam ceviz tüketebilirler.

BİTKİ ÇAYLARI VE ÇORBA İÇİLMELİ

1-2 dilim tam tahıllı esmer ekmek, yoğurdunuza keten tohumu, 2-3 yemek kaşığı yulaf, 1 avuç kadar ceviz, badem ve fındık gibi kuruyemişleri tüketebilirsiniz. 1 bardak çubuk tarçınlı, limon dilimli ıhlamur, rezene veya siyah çay tüketebilirsiniz. Kahvaltı tüketmek istemeyenler, mercimekli, nohutlu, yoğurtlu, yulaflı, sebzeli tavuklu veya kinoalı çorbalar yapabilir ve sınırsızca tüketebilirler.

<p class='MsoNormal'>Azerbaycan ile Ermenistan arasında Rusya'nın ara buluculuğunda imzalanan  ateşk

Azerbaycan ordusu Kelbecer'de... İşte bölgedeki son gelişmeler

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Issız bir arazide bulunan metal monolitin sırrı ne?

Azerbaycan ordusu 27 yıl sonra Kelbecer'e girdi