Şubat ayında toplam otomobil ve hafif ticari araç satışları Rusya-Ukrayna savaşının da etkisiyle beklenenden daha düşük seviyede gerçekleşip yüzde 15.1 azalarak 49 bin 652 adet oldu. Çip krizi, üretimde yaşanan sorunlar, tüketicilerin araç kredilerinde vadelerin uzamasını beklemesi ve 2022 model yılında yükselen fiyatlar da satışlardaki düşüşün diğer nedenleri olarak dikkat çekti. Şubat ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2021 yılı şubat ayına göre yüzde 15.1 azalarak 49 bin 652 adet olarak gerçekleşti.
COROLLA, CLIO'YU GEÇTİ
Satılan otomobillerin yüzde 90.2'sini vergi oranları düşük olan A, B ve C sınıfı araçlar oluşturdu. Yılın ilk iki ayında satılan araçların gövde tipine bakıldığında da, pazarın geçmişteki lideri sedan modellerin tahtını SUV'lara bıraktığı dikkat çekti. Tüm markaların SUV modellerinin sayısı artarken pazara sunulan sedanların azalmasın da etkisiyle ocak-şubat satışlarında SUV modellerin payı yüzde 40'ı geçip 27 bin 152 adede ulaştı. Sedanlarsa 24 bin 145 adet satış ve yüzde 36 pazar payıyla ikinci sıraya yerleşti. Satışlarda dikkat çeken bir başka gelişmeyse yerli modellerde yaşandı. Tedarik ve lojistik sorunlarından daha az etkilenen yerli modeller satış listesinin zirvesine oturdu. Şubatta Toyota Corolla 3 bin 36 adet satışla ilk kez 2 bin 800 adet satılan Renault Clio HB'in önünde yer aldı. Egea Sedan, 2 bin 450 adet satışla üçüncü sıraya yerleşti. Şubat ayında en çok satılan ilk 10 otomobil içinde yerli modellerin sayısı 6 adet olarak gerçekleşti.
GELECEĞİN ULAŞIMI İÇİN İMZALAR ATILDI
Türkiye'nin kent ulaşımı sistemlerinin geleceğini tasarlamak hedefiyle yola çıkan Sürdürülebilir Mobilite İnisiyatifi (SMİ) ilk işbirliğini Özyeğin Üniversitesi'yle yaptı. SMİ Sözcüsü ve Renault Group Türkiye CEO'su Hakan Doğu, "Mobilite, kentleşmenin en önemli konularından biri. Yaşam kalitesi için sürdürülebilir, akıllı ve yenilikçi bir ulaşım planlama yaklaşımına ihtiyaç duyuyoruz" dedi.