• $8,2364
  • €10,0327
  • 484.788
  • 1441.33
23 Haziran 2020 Salı 00:33 | Son Güncelleme:

Stresle ıspanak yiyerek savaşın

Stresle ıspanak yiyerek savaşın

Covid-19 salgını nedeniyle kendini iyice hissettiren strese karşı dengeli ve sağlıklı bir beslenme düzenini korumak gerekiyor.

Sağlıklı bir diyet, bağışıklık sistemini destekleyip, kan basıncını düşürerek stresi azaltmaya yardımcı oluyor. Ispanak, yüksek magnezyum içeriği ile stresin etkilerinden olan baş ağrısı ve yorgunluğu hafifletiyor. Ispanağa alternatif diğer yeşil yapraklı sebzeler iyi magnezyum kaynağı olduğundan, salata ve sebze yemeklerine ağırlık vererek stresin azalması desteklenebilir. Yumurta, kaliteli bir protein kaynağı olmasının yanı sıra B grubu vitaminleri açısından ve stres yönetimine destek olan önemli bir amino asit triptofanın da iyi bir kaynağı. Sabahları kahvaltıya yumurta ekleyerek, hem daha tok kalınabilir hem de stres azaltılabilir. Fındık, ceviz, badem gibi yağlı tohumları her gün tüketmek, kolesterolü düşürmeye, diyabet olasılığını azaltmaya ve stresin etkilerine karşı korumaya yardımcı olabilir. Ancak enerji açısından zengin olan yağlı tohumların tüketim miktarına dikkat etmekte fayda var. Bireysel yaklaşım temel olmak üzere günlük olarak 40 gramın aşılmaması uygun olacaktır.

<h3><strong>Haftanın magazin başlıklarını Akşam Gazetesi Magazin Müdürü Barış Kocaoğlu ve Eda Cabul

Kerem Bursin kafelere gidenlere 'salak' dedi, Maldivler'e gitti!

'HES' koduyla girilen kumarhanelere operasyon! 1 milyon 57 bin TL ceza kesildi

Ankara'da barajlardaki su miktarı bir ayda yüzde yüz arttı

Çin'in kontrolden çıkan roketi ilk kez görüntülendi