• $7,8187
  • €9,3602
  • 449.547
  • 1328.73
26 Nisan 2020 Pazar 20:40 | Son Güncelleme:

İftarda çorba sonrası ara verin

İftarda çorba sonrası ara verin

Ramazan ayında uzun süren açlıklar, kan şekerinde belirgin düzeyde düşmelere sebep olmaktadır.

İstanbul Okan Üniversitesi Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Derya Fidan, “Kişiler iftar anında hızlı bir besin alımı yaşarlarsa, kan şekeri hızla yükseleceğinden ağırlık çökmesi hissi, yorgunluk ve uyku hali şikayetlerini yaşayabilmekteler.

KAN ŞEKERİ DENGELENMELİ

Bu durumun oluşmaması ve günlük enerjinin daha iyi olabilmesi için mutlaka sahura kalkılmalı ve günlük alınması gereken besin öğelerinin önemli kısmı karşılanmalıdır. İftar sofrasında ise çorba ile başlangıç yapılmalı ve devamında 10 dakika ara verilerek, kan şekeri dengesi sağlandıktan sonra ana yemeğe geçilmelidir” diyor. Sahur öğününde; hafif yiyecekler tercih edilmeli, kahvaltılıklar masada yerini almalıdır.

SAHURU KAHVALTI GİBİ YAPIN

Protein kaynaklarından; süt, yoğurt, ayran, yumurta, peynir çeşitlerinden zengin bir sofra olarak planlama yapılmalı, yağlı ve tuzlu yiyeceklerden, kızartmalardan uzak durulmalıdır. Sahurda zeytin ve zeytin ezmesi gibi tuzlu besinler yerine yağlı tohum kaynaklarından ceviz, badem, fındık tercih edilmelidir. Ekmek, en önemli karbonhidrat kaynağıdır ve kişinin gün içinde ki sağlanacak enerjisinin büyük kısmını karşılamaktadır. Eğer ertesi gün daha uzun süre tok kalmak ve daha dinç bir gün geçirmek istiyorsanız ekmeğinizi beyaz undan yapılmış değil, tam buğday unu veya çavdar unundan yapılmış olmasına dikkat etmelisiniz.

<p>Türkiye’nin politik ve toplumsal gündemine temas eden “Bir Başkadır” dizisi Oğu

Bir Başkadır'a 'oryantalizm' eleştirisi

Türkiye'nin yeni nesil yerli silahları

Yemek yiyen hayvanların komik halleri

Tarihi caminin 600 yıllık şaşırtıcı deprem teknolojisi