31 Ağustos 2012 Cuma 12:14 | Son Güncelleme:

Uzaydaki en 'parlak' KEŞİF

Wise Teleskopu'nu kullanan NASA, ilk kez evrendeki en parlak cisimleri tespit etti. Bu keşif, galaksiler ve kara deliklerin nasıl oluştuğunun sırrını çözecek

Bilimadamları, evrenin derinliklerinde milyonlarca kara delik ve son derece sıcak 'sıradışı' galaksiler buldu. Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) Wise adlı teleskopunu kullanan astronomlar, ilk kez evrendeki en parlak cisimleri gördüklerini açıkladı. Sıcaklık ve dalgaboyu arasındaki bağlantıyı kullanan teleskopla yapılan keşfin, insanoğlunun galaksilerin ve kara deliklerin nasıl ortaya çıktığını anlamasına yardımcı olması bekleniyor. NASA'da görevli Daniel Stern, çoğu büyük galaksinin merkezinde kara deliklerin olduğu bilindiğini ancak galaksilerle kara deliklerin nasıl birlikte geliştiklerinin hala gizemini koruduğunu söyledi.

NASA'dan Peter Eisenhardt Wise Teleskopu yardımıyla keşfettikleri son derece sıcak ve parlak galaksilerin kendi yıldızlarının kütlesinden önce kendi kara deliklerini oluşturmuş olabileceğine dikkati çekti.

<p>Akşam TV'de yayınlanan Oğuzhan Bilgin ile Sosyal İşler programında bu hafta 28 Şubat Postmodern d

28 Şubat darbesinin sosyolojik boyutu nedir?

İzmir'de deniz 50 metre çekildi! Tekneler karaya oturdu