• $8,8486
  • €10,3719
  • 498.261
  • 1380.31
24 Ağustos 2021 Salı 21:48 | Son Güncelleme:

İdari personele tayin hakkı son durum nedir? Üniversitelerdeki idari personele tayin hakkı verilecek mi?

İdari personele tayin hakkı son durum nedir" Üniversitelerdeki idari personele tayin hakkı verilecek mi"

Üniversitelerde görev yapan idare personelin tayin hakkını da kapsayacak yönetmelik çıkarması talebine ilişkin resmi bir açıklama geldi. Üniversitelerde görev yapan idari personel tayin konusunda uzun süredir sorun yaşaması üzerine tekrar gündeme gelen "Üniversitelerdeki idari personele tayin hakkı verilecek mi? İdari personele tayin hakkı son durum nedir?" sorularına ilişkin yapılan son açıklamaların detayları haberimizde.

Yükseköğretim Kurulundan (YÖK), üniversitelerde görev yapan idare personelin tayin hakkı ile ilgili yeni gelişmeler yakından takip ediliyor. Bilindiği üzere 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine tabi çalışan kamu personeli olmasına rağmen üniversitelerin kendilerine özgü durumları nedeniyle eş, sağlık gibi özür durumlarda tayin hakkından yararlanılamıyordu. Peki Üniversitelerdeki idari personele tayin hakkı verilecek mi? İdari personele tayin hakkı son durum nedir?

İDARİ PERSONELE TAYİN HAKKI SON DURUM NEDİR?

Toplu sözleşme görüşmelerinde gündeme gelen Üniversitelerdeki idare personel ile ilgili tayin hakkı konusunda çalışmalar yapılacağı belirtildi.

YÜKSEKÖĞRETİM VE ÜNİVERSİTELERDE ÇALIŞAN İDARİ PERSONEL TAYİN, NAKİL SORUNU VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Geçmişte sayıları çok az olan üniversitelerimizin yurt geneline yayılması ve her ilde bir veya birden fazla üniversitemizin halen hizmet veriyor olmasıyla birlikte akademik kadroların yanı sıra üniversitelerde çalışan diğer kadrolardaki personelin KPSS sınavı ile göreve başlaması ve merkezi yerleştirme usulüyle görevlendirmelerinin yapılması, üniversitelerimizde işe başlayan veya işe başladıktan bir süre sonra değişen şartlar doğrultusunda başka bir ile gitmek durumu ile karşı karşıya kalan teknik ve idari hizmetler sınıfındaki personelimiz açısından bir takım olumsuzlukları beraberinde getirmiştir.

Üniversite de çalışan bir İdari veya Teknik personel başka bir ile taşınmak zorunda kaldığında öncelikle kendisini kabul edecek bir kurum bulmak veya o ildeki üniversiteye başvurmak zorundadır ki bu da çoğu zaman maalesef olumsuz sonuçlarla sonuçlanmakta ve gitmek istediği ildeki üniversite kadro yetersizliği gerekçesiyle personeli geri çevirmekte, diğer kurumlar ise zaten farklı bir kurumdan geldiği için kendisine imtina ile yaklaşmakta ya da başvuruları olumsuz cevaplandırmaktadırlar ve bu süreçte personelin yaşadığı maddi manevi zorluklar bütün hayatını olumsuz etkilemekte, mağduriyetlere neden olmakta, ailevi problemlerin baş göstermesine ve hatta daha ileri derecede olumsuzluklara yol açabilmektedir.

Kurumlar açısından personelin düşük performanslı, isteksiz ve mutsuz hali birçok olumsuzluklara davetiye çıkarmaktadır. Çoğu Kurum asalet onayını 2 yıla kadar uzatmakta, asaletin onaylanmasından sonra da farklı bahane ve gerekçelerle personelin nakil istekleri olumsuz cevaplandırılmakta ve böylece birçok üniversitemizde mutsuz, çalıştığı kurumdan gitmek için can atan, fırsat kollayan, gerçek veya gerçek dışı türlü bahanelerle gitmekten başka bir şey düşünmediği için verimliliği de olmayan yüzlerce kamu personeli adeta zorla çalışmaya devam etmektedir.

Asalet onayından sonra dahi kurumlar tarafından muvafakat verilmemesi nedeni ile yaşanan bu olumsuzluklar personelin aidiyet duygularının körelmesine, hizmet anlayışının örselenmesine, kamu zararına ve daha birçok olumsuzluklara neden olmakta özellikle genç yaşta memuriyete başlayan birçok üniversite personeli devlet memuru daha memuriyetlerinin başlangıcında mutsuz ve karamsar bir tablo ile karşı karşıya kalmaktadırlar.

Bilindiği üzere birçok kamu kurumu, sadece stratejik personeli için hizmet puanı esasına göre yer değiştirme işlemlerini düzenlemiştir. Örneğin Milli Eğitim Bakanlığı öğretmenler için, Sağlık Bakanlığı sağlık personeli için, Tarım Bakanlığı da teknik personeli için hizmet puanı esasına göre yer değişikliği işlemlerini yönetmelikte düzenlemiştir.

"YÜKSEKÖĞRETİM VE ÜNİVERSİTELERDE ÇALIŞAN İDARİ PERSONEL TAYİN VE NAKİL YÖNETMELİĞİ" TASLAĞI

Üniversiteler ve yükseköğretim kurumları halen olduğu gibi her yıl akademik kadro haricindeki norm kadro ve hizmet gereği oluşturulması istenen kadro taleplerini Devlet Personel Başkanlığına bildirir, Devlet Personel Başkanlığı bu talepler doğrultusunda ihtiyaçları belirten bir tablo yayınlar. Üniversitelerde çalışanların ihtiyaçlara başvuruları toplanır ve bu başvurular karşılığında nakil işlemleri yapılır, özlük ve diğer işlemlerle ilgili aktarımlar Devlet Personel Başkanlığı nezdinde gerçekleştirilir, geri kalan norm kadro ve hizmet gereği münhal kadro açığı için KPSS aracılığı ile yeni görevlendirmeler atama tercihleri doğrultusunda gerçekleştirilir.

Personelin il/ilçe de bulunan Yükseköğretim kurumu veya üniversite rektörlüğüne yerleştirilmesi Devlet Personel Başkanlığı'nca, il/ilçe de bulunan Yükseköğretim kurumu veya Üniversitedeki görev yeri tespiti ise ilgili yükseköğretim kurumu veya ilgili üniversite rektörlüğünce yapılır. Yönetmelik hükümleri yalnız bir üniversiteden başka bir üniversiteye kurum değişikliği kapsamında Devlet Personel Başkanlığı tarafından uygulanır

  • idari personele tayin hakkı
  • üniversitede çalışan personele tayin hakkı
  • idari personel
  • tayin hakları
  • eş durumunda tayin
  • memur tayin işlemleri
<p class='MsoNormal'>Gelecekte yolları süsleyecek  elektrikli araç teknoloji için düzenlenen sergi T

Geleceğin araçlarına gençlerin yatırımı…

Kars'a mevsimin ilk karı düştü

Çalışırken emekli maaşı nasıl artar? İşte yapmanız gerekenler

Efsanevi canavar halktan saklanıyor mu? Gizli görüşmeler bile yapılmış