• $7,1997
  • €8,8211
  • 414.925
  • 1491.44
29 Ağustos 2012 Çarşamba 04:30 | Son Güncelleme:

Ulaşım projeleri Şehir Hatları'nın rotasını değiştirecek

Ulaşım projeleri Şehir Hatları'nın rotasını değiştirecek

Yolcularının büyük bölümünü metrobüse kaptıran Şehir Hatları, yaklaşık iki hafta önce açılan Kadıköy-Kartal Metro Hattı ile yeniden bazı eski yolcularının tercihi oldu. Ancak Osmanlı'nın Şirket-i Hayriyesi gelecek yıllarda Marmaray, Lastik Tekerlekli Tüp Geçit ve 3. köprü projelerinin hayata geçirilmesiyle, yolcu sayısının daha da düşeceği endişesini taşıyor.

Şehir Hatları AŞ, ''yaklaşan tehklike''ye karşın, turistik taşımacılığa
 daha da ağırlık vermeyi, arabalı vapur seferleri başlatmayı ve Marmara'da ağır
 yük taşımacılığı işine girmeyi planlıyor.
         Şehir Hatları Genel Müdürü Süleyman Genç, AA muhabirine yaptığı
 açıklamada, bu yılın başında azalma eğilimi gösteren yolcu portföyünün nisan ayı
 itibariyle artmaya başladığını ifade ederek, Fatih Sultan Mehmet (FSM) ve Haliç
 köprülerindeki bakım çalışmaları sırasında yolcu sayısındaki artışın yüzde 10'u
 geçtiğini, bu artışın Boğaz hatlarında yüzde 40'lara, Küçüksu-Beşiktaş gibi bazı
 hatlarda ise yüzde 100'lere ulaştığını bildirdi.
         Genç, ''Yaz döneminde rekor kırdık. İstanbullular'ın bir bölümünün kent
 dışında olmasına karşın bayramda da korkunç bir yolcu artışı oldu. Günde yaklaşık
 240 bin kişi taşıdık. Bu rakam, tarihi 161 yıl öncesine dayanan Şehir Hatları'nın
 geçmişinde günlük bazda taşıdığı en yüksek yolcu sayısıdır, tüm zamanların
 rekorunu kırdık'' diye konuştu.
         Yılın ilk yarısında 23 milyonun üzerinde yolcu taşıdıklarını, 2012
 sonunda bu rakamın 46-47 milyon olmasının beklendiğini, rakamların, bu
 beklentinin aşılacağını gösterdiğini kaydeden Genç, ''Adalar'da, turistik
 taşımacılıkta da yılların en yüksek portföyünü yaşadık. Boğaz gezilerinde de bu
 yaz rekor kırdık'' dedi.
         ''Çok başarılı bir proje'' olarak gördüğü metrobüsün denizden yolcu
 çektiğini ve günlük bazda sadece Kadıköy'den 1500'ün üzerinde vapur yolcusu
 aldığını belirten Genç, Kadıköy-Kartal metrosunu uzun zamandır beklediklerini,
 hattın hizmete girmesiyle Kadıköy vapur yolcusu sayısının yüzde 15 arttığını, bu
 rakamın daha da yükselmesini beklediklerini kaydetti.
        
         -''Farklı alanlara yönelmemiz gerekiyor''-
        
         Süleyman Genç, raylı sistem ile yarışamayacaklarını ifade ederek,
 İstanbul Rehberler Odası ve Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) ile devam
 eden çalışmaları kapsamında, turistik taşımacılığı ilerleteceklerini, İstanbul'un
 böyle bir geleceği olduğunu, kentin ulaşım projelerine bakıldığında yolcu
 taşımacılığının yanı sıra farklı alanlarda hizmet geliştirmeleri gerektiğini
 söyledi.
         Genç, sözlerini şöyle sürdürdü:
         ''Turistik taşımacılığa ağırlık vereceğiz. İstanbul içinde deniz
 taşımacılığı yapanlar bu yolu tercih etmek zorunda kalacaktır. Çünkü Marmaray, 3.
 köprü, hatta Lastik Tekerlekli Tüp Geçit Projesi, Haliç'te metro geçiş projesi...
 Biz ve özel sektör, deniz taşımacılığının yüzde 80-90'ını Beşiktaş, Kabataş,
 Karaköy, Eminönü, Kadıköy, Haydarpaşa ve Üsküdar'dan oluşan alan içinde
 yapıyoruz. Söz konusu ulaşım yatırımlarına, projelere baktığımızda bazı hatların
 yaklaşık yüzde 70 oranında etkilenebileceğini görüyoruz. Örneğin Üsküdar-Eminönü,
 en çok yolcu taşıdığımız hattır. Marmaray ile bu hat eski işlevini yitirebilir.
 Marmaray iki yaka arasında hızlı geçişin ilk tercihi olacaktır. Bizi sevenler de
 bu hattı kullanacaktır.''
         İstanbul'daki turistik taşımacılığın potansiyeline de işaret eden Genç,
 son 2 yılda kruvaziyer turizminin çok geliştiğini, uluslararası ve yerli birçok
 toplantıya ev sahipliği yapan kentte turistik taşımacılığın gelişiminin
 kaçınılmaz ve bu alanda İstanbul'un ''bakir bir cennet'' olduğunu söyledi.
        
         -''Yük taşımacılığını özel sektöre yaptırma anlamında altyapı
 çalışmalarımız var''-

        
         Şehir Hatları Genel Müdürü Genç, Tekirdağ'dan Ambarlı'ya, Anadolu
 yakasında da Maltepe, Kartal'dan başlayıp Derince, Gölcük, Armutlu ya da
 Mudanya'ya kadar olan alan içinde ağır yük taşımacılığı yaptırma konusu ile
 ilgilendiklerini ifade ederek, ''Bu tür çalışmaları ortak payda olarak İstanbul
 Büyükşehir Belediyesi ile yapıyoruz. İlla taşımayı kendimiz yapacak değiliz,
 yaptırabiliriz. Genel yürütümün, kontrolün Şehir Hatları üzerinden olması
 nedeniyle alanların tahsis edilerek özel sektöre yaptırma anlamında altyapı
 çalışmalarımız var'' şeklinde konuştu.
         Kısa vadeli planları arasında Boğaz'ın birkaç noktasında araba vapuru ile
 taşımacılığın bulunduğunu, bunun için Boğaz'ın 4'er noktasında karşılıklı geçiş
 mecralarını araştırdıklarını belirten Genç, İstinye-Çubuklu'nun ''en iyi
 hatlardan biri'' ve bu hattı hayata geçirmenin ilk hayalleri olduğunu, ilgili
 otoritelerin desteği ile önümüzdeki yıl bu hatta seferlerin başlayabileceğini
 duyurdu.
         Genç, önümüzdeki yıl Boğaziçi Köprüsü'nün bakıma alınacak olmasının vapur
 seferlerine ilgiyi artıracağını, buna yönelik hazırlık yaptıklarını da
 bildirdi.

AA

<h3>Başkan Erdoğan'dan Kılıçdaroğlu'na Gara tepkisi</h3><h3>'KATLİAMI ÜSTÜME YIKMAK İSTEDİ'</h3><p>G

24 Şubat 2021 Güncel Haberler

Erzurumlu kadınlar karla kaplı ormanda atlı safari yaptı

Avukatlık yerine çobanlık yapmayı tercih etti

Üniversitede üretildi! Kilosu 4 bin liraya kadar çıkıyor