• $13,4032
  • €15,1585
  • 793.147
  • 1943.19
13 Ocak 2022 Perşembe 13:11 | Son Güncelleme:

Karalama kampanyaları yıkıldı... Türkiye'nin vizyon projesi belgesel oldu

Türkiye'nin bayrak taşıyıcısı Türk Hava Yolları 6 Nisan 2019 tarihinde Atatürk Havalimanı'ndan yeni yuvasına, İstanbul Havalimanı'na taşınmıştı. Havacılık tarihine geçen taşınma süreci belgesel haline getirildi ve 16 Ocak'ta tüm dünyada ekranda olacak.

Türkiye'nin vizyon projelerinden İstanbul Havalimanı'na gerçekleştirilen taşınma operasyonu, dünyaca ünlü belgesel kanalı National Geographic'de "Mega Taşınma" adıyla belgeseli yapıldı.

Türkiye'deki büyük kalkınma hamlelerine karşı çıkanlar, İstanbul Havalimanı için de aynı tavrı ortaya koymuştu. 3. köprüye, Kuzey Anadolu Otoyolu'na, yeni havalimanına yönelik karalama kampanyaları yapıldı. Atatürk Havalimanı'ndan İstanbul Havalimanı'na taşınma aşamasında da büyük aksaklıklar bekleyenler oldu.

İLKER AYCI O GÜNLERİ ANLATTI

THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, "Mega Taşınma" belgeselinin galasında o günleri anlattı:

"(İstanbul) Havalimanıyla ilgili söylenenler bitmek bilmiyordu. Daha THY oraya taşınmadan, daha THY oraya gitmeden, daha orayı biz hiç kullanmadan 'Yok efendim pistler şöyleymiş, yok rüzgarlar böyleymiş, yok oraya inip kalkılamazmış. Yok orada operasyon yapılamazmış. Yok efendim, çok zor bir yermiş. Yok, havalimanının yapılış şekli şöyleymiş, böyleymiş, ölçek hatası varmış. O hatası varmış, bu hatası varmış.' Dünyada herkes bu konuda eksper kesilmiş, havalimanımızı yerden yere vurmaya başlamıştı. Hatta havalimanını yapan müteahhitlerimize, operasyonu orada gerçekleştiren, 41 ayda, bir inşaat rekoru kırılarak bir mühendislik harikası ortaya çıkartılmışken bir türlü bunun tadını Türkiye ve bunu başaran insanlar çıkaramamıştı. Bunu tasarlayan zeka, bunu tasarlayan devlet aklı ve vizyonu da bundan hak ettiği övgüyü alamamıştı."

Oysa mega taşınmada büyük sorunlar bekleyenler, İstanbul Havalimanı'nda sorunlar çıkması için pusuya yatanlar yanıldı. Zira ortada büyük bir vizyon, geleceğe dair öngürülerle yapılmış ince planlama ve dersine çok sıkı çalışmış bir ekip vardı. O yüzden mega taşınma tereyağından kıl çeker gibi büyük bir başarıyla yapıldı.

İki yıl boyunca Hong Kong, Doha ve ABD'deki taşınma örneklerini en ince ayrıntısına kadar incelediklerini, personele verilen eğitimlerle taşınmayı sorunsuz yaptıklarını belirten Aycı şu ifadelere yer verdi:

"Bu büyük vizyonu bize veren Sayın Cumhurbaşkanımıza, bu havalimanını inşa eden Ulaştırma Bakanlığımızdan tüm ilgili kurum ve kuruluşlara, burayı inşa eden vizyonu hayata geçiren, oradaki o operasyonu bugün bize sağlayan iş ortaklarımıza teşekkürlerimi sunuyorum."

Atatürk Havalimanı'ndan İstanbul Havalimanı'na yapılan büyük göç sadece 33 saat sürerek, planlanandan daha hızlı yapıldı. Öyle ki, bu tarz büyük işleri çeken belgesel ekibi dahi şaşkın kaldı.

Bugün geldiğimiz noktada, "İstanbul Havalimanı'na gerek yok" diyenler yanıldı.

İlker Aycı, "2019'da açılan İstanbul Havalimanı bugün Avrupa'da 2021 yılını lider havalimanı olarak, en yoğun havalimanı olarak kapattı. THY de Avrupa'yı lider kapattı. Avrupa'da en çok uçuşu olan network hava yolu olarak kapattı. THY, kargosuyla yolcusuyla Avrupa'da en çok uçuş yapan, Avrupa'da en çok yolcu taşıyabilen, Avrupa'da en fazla havada kalan şirket. Gelirini en az kaybeden şirket. Halka açık bir şirketiz. Sadece bu kadarını söyleyeyim. 2019'un da önünde kapattık." şeklinde konuştu.

Türkiye, Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın gösterdiği hedeflere adım adım yürümeye devam ediyor.

ÜRETİM VE LOJİSTİK ÜSSÜ TÜRKİYE

Türkiye, üretim ve lojistik üssü olma yolunda ilerliyor. Bu hedeflere ulaşma yolunda İstanbul Havalimanı ve Türk Hava Yolları'nın ne kadar önemli olduğu salgın döneminde bir kez daha görüldü.

THY'nin mega taşınmada gösterdiği büyük dayanışma, salgında da hissedildi. Havacılık tarihinin en büyük krizi olan salgın döneminde İtalyan, Alman, Fransız şirketleri krize girip batarken, THY dimdik ayakta kaldı.

Konuyla ilgili konuşan Aycı, "THY, kargosuyla yolcusuyla Avrupa'da en çok uçuş yapan, Avrupa'da en çok yolcu taşıyabilen, Avrupa'da en fazla havada kalan şirket. Gelirini en az kaybeden şirket. Halka açık bir şirketiz. Sadece bu kadarını söyleyeyim. 2019'un da önünde kapattık." ifadelerini kullandı.

Türk savunma sanayisi geliştirdi... İlk görev yeri kutuplar olacak
Türk savunma sanayisi geliştirdi... İlk görev yeri kutuplar olacak

Türk savunma sanayisi geliştirdi... İlk görev yeri kutuplar olacak

Fatih Sultan Mehmet Trabzon'u fethederken kullanmıştı... Fetih rotası için çalışma başladı
Fatih Sultan Mehmet Trabzon'u fethederken kullanmıştı... Fetih rotası için çalışma başladı

Fatih Sultan Mehmet Trabzon'u fethederken kullanmıştı... Fetih rotası için çalışma başladı

Akıncı'ya müthiş özellik: MAM-T mühimmatı envantere girdi
Akıncı'ya müthiş özellik: MAM-T mühimmatı envantere girdi

Akıncı'ya müthiş özellik: MAM-T mühimmatı envantere girdi

<p>Çok şanslı biri olduğunu söyleyen Bülent  Serttaş, 'sahnelerden çok para kazanıyor ve kazandırıyo

Gayrimenkul zengini Bülent Serttaş'ın duası: Rabbim çok para verme!

Yılan zehrinin insan kanına etkisi! Gözlerinize inanamayacaksınız...

Fatma Girik kimdir? Usta oyuncu 79 yaşında hayatını kaybetti

İstanbul'da bordo-mavi fırtına!