Gök bilimciler evrenin uzak noktasında 83 gök ada keşfedildi

Gök bilimciler, evrenin uzak noktasında enerjilerini süper kütleli kara deliklerden alan 83 gök ada keşfetti.

ScienceDaily'nin haberine göre, Japon, Tayvanlı ve ABD'li gök bilimciler, Japonya'da Subaru Teleskobu'nun çok yüksek çözünürlüğe sahip kamerasının çektiği fotoğrafta, 13 milyar ışık yılı uzaklıkta 83 gök adayı tespit etti.

Gök adaların 13 milyar ışık yılı uzakta olmasının, 13 milyar yıl önceki varlıklarının gözlemlendiği anlamına geldiği, evrenin bu dönemde yaklaşık 800 milyon yaşında olduğu ifade edildi.

Çalışma ekibinde yer alan, Princeton Üniversitesinde görevli astrofizik bilimleri profesörü Michael Strauss, "Bu denli yoğun kütleli cisimlerin, Büyük Patlama'dan hemen sonra oluşabilmesi dikkate değer. Evrenin erken döneminde kara deliklerin nasıl oluştuğunu ve ne kadar yaygın olduklarını anlamak, kozmolojik modellerimiz açısından bir meydan okuma." değerlendirmesini yaptı.

Galaksilerin merkezlerinde bulunan süper kütleli kara deliklerin, Güneş'in milyonlarca, hatta milyarlarca katı büyüklükte olabileceği ifade ediliyor.

Kara deliklerin ilk etapta nasıl meydana geldiği soru işareti olmayı sürdürüyor.

Araştırmanın ayrıntıları "The Astrophysical Journal" ve "Publications of the Astronomical Observatory of Japan" dergilerinde yayımlandı.

(AA)

Son dakika haberleri, son dakika haber, son dakika gelişmeleri
Son dakika haberleri

Elindeki fırsatları bir türlü değerlendiremeyenler bu video size de tanıdık gelmiyor mu?

Elimde Fırsat Var Ama Değerlendiremiyorum

İşsizlik maaşı için şart koşulan 120 günlük 'prim ödeyerek sürekli çalışma' maddesi değiştiriliyor

Yalanlar ve Doğrular: Tevfik Göksu, İmamoğlu’na tek tek yanıt verdi

Sıfır ayarında ikinci el otomobil nasıl bulunur?