Osmanlı'nın gerileme dönemine girdiği 19. yüzyılda, Kavalalı Mehmet Ali Paşa, hem Mısır'ı ele geçirerek Mısır valisi oldu hem de girdiği savaşları kazanarak Kütahya'ya kadar ilerledi.
1905'te, Mısır'a Hidiv olan Kavalalı'nın oğlu II. Abbas Hilmi Paşa, gemi ile o zamanlar Dalaman olarak anılmayan bölgedeki Sarsala Koyu'na geldi.
Paşa ilk iş olarak çevredeki bataklıkları kuruttu, sahile bir iskele ve depo inşa ettirdi. Ardından da Dalaman'da bir av köşkü yaptırmak için hazırlıklara başladı. Aynı dönemde Mısır'da da bir tren istasyonu inşa ettirmek isteyen Paşa, her iki projeyi Fransız mimarlara emanet etti. Mimarlar çalışmalarını tamamladı ve biri Dalaman'a biri de Mısır'a giden iki gemi, proje çizimleri ve gerekli malzemelerle Fransa'dan yola çıktı.
Sıcak hava koşullarında çalışmaya uygun olduğu için Mısır ve Sudan'dan getirilen işçiler, kah sırtlarında kah kağnı, eşek ve develerin yardımıyla 12 km boyunca gelen malzemeleri iskeleden inşaat alanına taşıdı. Kısa süre içinde başlayan inşaat çok geçmeden tamamlandı ve demiryolu bulunmayan Dalaman, tren istasyonuna kavuştu.
Hidiv'in Dalaman'a gelmesiyle büyük yanlış ortaya çıktı ancak Paşa binayı yıktırmak yerine kullanmaya karar verdi. Gişe ve rayları kaldırtan II. Abbas Hilmi Paşa, istasyon yakınına bir de cami inşaa ettirdi.
Gros adlı Fransız bir şirketin 10 yıllığına kiraladığı çiftlik, 1938'de Atatürk'ün vasiyetiyle Ziraat Vekaletine bağlı Devlet İşletmeleri Kurumu'na devredildi. Bir dönem jandarma karakolu olarak da hizmet veren bina, 1984 yılından beri Tarımsal İşletmeler Genel Müdürlüğüne (TİGEM) bağlı Dalaman Tarım İşletmesi Müdürlüğü tarafından kullanılıyor.