Alman Otomotiv devi yıllardır onlarca iddiaya konu olan logosunun ne anlama geldiğini açıkladı.
BMW Group Classic'in Arşiv Müdürü Fred Jakobs "Renkler, Bavyera eyaletinin bayrağının renklerini temsil ediyor.
Google, bundan 4 yıl önce ikonik logosunu değiştirdiğinden beri yeni logonun tasarımsal hatalara sahip olduğu defalarca dile getirilmişti. Ancak bu tasarım o kadar basit bir hataya ev sahipliği yapamayacak bir detaya ev sahipliği yapıyor.
LG: Markanın logosu tam 3 farklı anlam taşıyor: LG harfleri, gülen yüz ve açma/kapama tuşu gibi görünen bir sembol. Ve bu elementler bir Pac Man logosu olarak da tekrar düzenlenebiliyor.
Eighty20: Data analiz şirketinin logosu, "1" ve "0"lardan oluşan binary sayı sistemini temsil ediyor. Mavi kareler sistemdeki "1"leri temsil ederken, gri kareler ise "0"ları temsil ediyor. Üst satırdaki "1010000" Eighty'yi oluştururken, alt satır da "0010100" 20'yi ifade ediyor. Böylece şirketin ismi Eighty20 binary sistemi ile ifade ediliyor.
Sony Vaio: Marka, orijinal Vaio logosunu V ve A harfleriyle analog bir dalga şekli olarak, I ve O harflerini ise binlik kod olarak temsil etti.
İlk olarak 1996'da ortaya çıkan ve veri aktarmada kullanılan en yaygın bağlantı yöntemi haline gelen USB, İngilizce 'Universal Serial Bus'ın (Evrensel Seri Yolu) kısaltması. Sembolü ise üçe yola ayrılan bir hat. Her bir hattın ucunda farklı bir şekil var: Daire, ok ve kare. USB sembolü aslında Yunan mitolojisindeki denizler tanrısı Poseidon'un üç dişli mızrağına bir gönderme. Mızrağın her bir dişinin ucundaki farklı işaret ise USB teknolojisinin farklı cihazları birbirine bağlayabilme özelliğini simgeliyor.
Ağırlık sembolü olarak ortaya çıkan bir diğer sembol de elektronik postaların vazgeçilmezi '@' işareti. İlk olarak 16. yüzyılda İspanya'da bir ağırlık ölçü birimi olan Arroba'nın kısaltması olarak kullanıma giren sembolü, o dönemden kalma ticari yazışma ve tüccar kayıtlarında görmek mümkün. Sembol daha sonra yer bildirimi olarak görev görmeye başlamış. Elektronik postalarda da '@' sembolü adresin bulunduğu servis sağlayıcıya işaret ediyor.
Online film ve dizi platformu Netflix dikkat çeken bir yeniliğe gitti. Şİrketten yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Biraz kişisel haberler: bugünden itibaren orijinal şovlarımız için yeni bir logo animasyonumuz olacak. Netflix'i güzel kılan dillerin, hayranların, hikayelerin ve yaratıcıların spektrumunu gösteriyor. siz sormadan söyleyelim: ses değişmeyecek. "
BMW: BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nın Bavyera eyaletinden geliyor. 1929 yılından bu yana uçak ve motor üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... Daha sonra araba üretimine başlayan BMW arabalarındada aynı amblemi kullanmayı tercih etti.
Apple: Bir dünya devi olan elektronik şirketinin logosu ile ilgili birçok şehir efsanesi dolaşmaktadır. Bunlardan biri de logodaki ısırılmış elmanın, Enigma şifrelerini çözen ve bilgisayarın babası sayılan dahi matematikçi Alan Turing'e atıfta bulunduğudur. Zira Turing, siyanürlü bir elmayı ısırarak intihar etmiştir. Zaten logonun ilk halinde gökkuşağı renkleri de vardı. Bir diğer iddia ise Ron Wayne tarafından Isaac Newton'un kafasına düşen elmayı imgeleyerek tasarlanmıştır. Daha sonra sembolün kirazla karışmaması için ısırık detayı eklenmiştir.
Google: Google, “googol” sözcüğünün üzerinde değişiklik yapılarak ortaya çıktı. Edward Kasner isimli Amerikalı matematikçinin yeğeni Milton Sorotta tarafından üretilen “googol” kelimesi 1 ve onun ardından 100 sıfırın gelmesiyle oluşan rakamı belirten matematiksel bir terim aslında. Google'ın bu ismi internetteki bilgi selini organize etme misyonunu gösteriyor.
Google'daki 'L'nin sırrı Google’ın logo tasarımcısı Ruth Kedar önceleri yaptığı açıklamada ilk Google logosunun çok renkli olduğunu, bu nedenle renklerden vazgeçmeden sadeleştirme yoluna gittiğini söyledi. Kedar, son olarak Google ismindeki 'l' dışındaki tüm harflere ana renkleri verirken 'l' harfine ise ara renk olan yeşil rengini verdi. Logoda ‘l’de ara renk olan yeşilin kullanılmasının ana fikri ise “Google kuralları takip etmez” sözü.
Türkiye'de kalitesi ile tanınan ve üst sınıfa hitap eden bir gömlek ve kravat markası. İtalyanca bir kelime. İtalyanca'da zirvedeki adam ve başarılı işadamı anlamına geliyor. İtalya'da bir bot markasının ismi olduğu ifade ediliyor. Ahmet Tayan'ın firması Abbate Giyim Tekstil Sanayii ve Pazarlama A.Ş, "Avrupa'nın en büyük gömlek üreticisi" unvanını taşıyor. Tayan, ilk şirketi Öztay Konfeksiyon'u 1984'te kurdu. Abbate markası ise 1991 yılında ortaya çıkartıldı.
Bir televizyon markası. İlk planda herkesin aklına Sony ya da Yamaha gibi bir Japon markası çağrışımı yapmasına rağmen bir Türk markası. Açılımı Yusuf, Mahmut ve Tuncer kardeşler. Üç kardeşin ilk heceleri biraraya gelerek bu isim ortaya çıkmış. Japon firmaları piyasada isminden dolayı Japon markası zannedilen ama aslında taklit üretim yapan Yumatu'dan oldukça şikayetçi.