Yeşilçam'ın ünlü sahnesi nasıl çekildi? O ahtapot aslında...
Türk sinemasını yakından takip edenler için Tarkan: Viking Kanı filmine damga vuran Ahtapot sahnesi unutulmazlar arasındadır... Peki, meşhur ahtapot sahnesi nasıl çekildi?
Türk sinemasını yakından takip edenler için Tarkan: Viking Kanı filmine damga vuran Ahtapot sahnesi unutulmazlar arasındadır... Peki, meşhur ahtapot sahnesi nasıl çekildi?
2/110
İşte kaynaklara göre Tarkan: Viking Kanı filmindeki meşhur ahtapot sahnesinin perde arkası:
3/110
Dönemin teknik yetersizlikleri nedeniyle filmdeki ahtapot sahnesi ekibi oldukça zorlamış. Ancak tüm eksiklere rağmen Türk sinema tarihine damga vuran o sahne çekilmiş.
4/110
Filmdeki yaratığın nasıl görüneceğine karar verildikten sonra prodüksiyon ekibi yaratık için İstanbul Bayrampaşa’daki bir plastik fabrikasına gitmiş. Canavar ahtapot plastikten yapılmış, kollarına da tek tek spiraller takılmış, kamyonla çekimler için Bodrum’a getirilmiş.
5/110
Ancak sorun bitmemiş. Dev ahtapotun kollarının hareket ettirilmesi için bir formül bulunamayınca insan gücünden yararlanılmış.odrum’a getirilmiş.
6/110
Bu amaçla birkaç dalgıç görevlendirilir. Filmde zaten ahtapotun kollarını hareket ettiren de dalgıçlardır. Sorunlar aşılıp, her şey hazır hale gelince ahtapot bir kamyonla Bodrum‘a taşınır ve denize bırakılır.
7/110
SU ALTI SAHNELERİ HAVUZDA ÇEKİLMİŞ
Meşhur sahneyle ilgili bir başka detay ise şöyle: Su altı sahnelerinde Kartal Tibet ile ahtapotun boğuşmaları gerekmektedir. Ancak su altı kamerası olmadığı için başka bir çözüm bulunur.
8/110
Ahtapot kamyonla İzmir Efes Oteli‘ne götürülür.
9/110
Tarkan ile ahtapotun boğuşma sahneleri otelin havuzunda çekilir.
10/110
Ahtapot ile boğuşma sahnesinde arka planda çekimin yapıldığı havuzun duvarları görünüyor.
11/110
12/110
13/110
İşte Türk sinemasına damga vuran filmlerin kaera arkasında yaşananlar
14/110
Kemal Sunal'ın başrolünü oynadığı "Üç Kağıtçı" filminde sahneler arasında Sabahat Işık'ın kıyafeti değişiyor.
15/110
16/110
17/110
18/110
19/110
1975 yapımı 'Ateş Böceği' filminde sahneler arasında Necla Nazır'ın gömleğinin değiştiği görülüyor.
20/110
İzmir'de çekilen filmdeki bu görüntüler sahneler arasında devamlılık hatası olarak nitelendiriliyor.
21/110
Necla Nazır'ın üzerindeki beyaz renkli gömlek, Tarık Akan'ın kovalama sahnesi sonrasında mavi renkli olarak görülüyor.
22/110
23/110
24/110
25/110
26/110
27/110
Natuk Baytan’ın yönettiği Savulun Battal Gazi Geliyor filminde, Cüneyt Arkın’ı tutan çelik ip net bir şekilde görülüyor.
28/110
Cüneyt Arkın'ın başrolünü oynadığı 1971 yapımı 'Malkoçoğlu Ölüm Fedaileri' filminin bir sahnesinde arka planda bir araç kadraja giriyor.
29/110
Otomobillerin icat olmadığı 'Sırp krallığı ve Türkler arasındaki savaş' yıllarındaki hikayeyi anlatan filmde bir aracın görünmesi dikkat çekiyor.
30/110
31/110
32/110
Yeşiçam'ın efsane dizilerinden 'Savulun Battal Gazi Geliyor' filmindeki hata yıllar sonra ortaya çıktı.
33/110
Yapımcılığını Memduh Ün'ün yaptığı başrolünde Cüneyt Arkın'ın rol aldığı 1973 yılında yayınlanan 'Savulun Battal Gazi Geliyor' filmindeki hata yıllar sonra ortaya çıktı.
34/110
Seyyit Battal’ın Bizanslıların elinden babası Battal Gazi’yi kurtarma serüvenini konu alan filmde; Cüneyt Arkın (Seyyit Battal) babasını kurtarmak için yedi ayrı şövalyede bulunan zindanlarının anahtarlarını toplamaya çalışır.
35/110
Şövalyeleri tek tek öldüren Seyyit Battal, şövalye Boğa Anton (Sönmez Yıkılmaz) ile ormanda geziye çıkar.
36/110
Seyyit Battal planladığı gibi Boğa Anton'u öldürür ve anahtarı alır.
37/110
Filmin dikkat çeken detayı ise Boğa Anton'un Seyit Battal ile dövüştüğü sırada bıyıklarının bir kısalması bir uzamasıdır.
38/110
Saraydan çıkarken ve at üzerindeyken uzun olan bıyıklar dövüş sahnelerinde kısalır. Ama efsane filmdeki tek hata bu değil.
39/110
Yine aynı sahnede Boğa Anton'un attan düştüğü sırada iki kolunda bulunan bileklerden biri yere düşüyor. Filmin devam sahnesinde ise bileklikler yeniden kolunda görünüyor.
40/110
Bu hata dövüş sahneleri boyunca dikkatli izleyicilerin gözüne çarpıyor.
41/110
42/110
'Umudumuz Şaban' filminde Mardinli Arif'in yere gelişi güzel attığı tabancalar, diğer sahnede Ringo Şaban'ın alması için yerde düzgün bir şekilde hazırlanmış.
43/110
44/110
45/110
46/110
47/110
1979 yapımı 'Umudumuz Şaban' filminde kahvehanede çalışan Ringo Şaban müşteriye ayran gönderirken patronun yüzüne ayran fırlatır.
48/110
Patronun yüzüne gelmesi gereken ayran, bir set çalışanı tarafından yakından dökülür. Set çalışanının eli kameraya yansıyor.
49/110
O çekim hatası kameraya böyle yansımış.
50/110
51/110
52/110
Yönetmen ve yapımcılığını Memduh Ün'ün yaptığı 1984 yapımı 'Postacı' filminde, postacı Adem rolündeki usta oyuncu Kemal Sunal bakkala girdiğinde kapalı olan bisküvi kutuları kamera açısı değişikliği sonrası birden açık oluyor.
53/110
Postacı Adem'in yemesi için açılan kutu, sahne başında kapalı olarak konulmuş.
54/110
55/110
56/110
Yine Postacı filminde, Postacı Adem'in sevgilisi Sevtap'ın Adem'in evine kaçması sonrası ailesinin polis eşliğinde evi basması sahnesinde gece gündüz zamanlama hatası kameraya yansıyor.
57/110
Evin içinde camlardan dışarısı aydınlık görünürken, dış çekimde gece (sabah karşı) olarak görünüyor.
58/110
59/110
60/110
61/110
Senaryo yazarlığı ve yönetmenliğini Osman F. Seden'in üstlendiği, 1978 yapımı 'Yüz Numaralı Adam' filmindeki hata fark edildi.
62/110
Reklam sözleşmesi imzalanıp basın duyurusu yapılması sahnesinde eve gazeteci ve televizyoncular gelmiştir.
63/110
Usta oyuncu Kemal Sunal, Şaban rolünde babasıyla konuşurken arkada fotoğraf çeken bıyıklı gazeteci fotoğraf makinesinin lens koruma kapağını çıkarmadan fotoğraf çekmektedir.
64/110
Ayrıca Kemal Sunal'ın berber dükkanında çalıştığı sahnede film çekimini izleyen insanlar kamera açısına girerler.
65/110
66/110
Başrolünü Kemal Sunal'ın oynadığı 1985 yapımı 'Katma Değer Şaban' isimli filmde peşi sıra olan sahneler arasında Şaban'ın saçlarındaki boya yok oluyor.
67/110
Şaban ile karşılaşma sahnesi ve sokağa gelme sahnesinde boyalı olan saçlar eve girince boyasız (siyah renkli) oluyor.
68/110
69/110
70/110
71/110
1981 yapımı Hababam Sınıfı Güle Güle filminde Badi Ekrem'in fotoğrafının olduğu çerçevenin fotoğrafı kırılmışken, sonraki sahnedekırılmamış olarak duruyor.
72/110
İşte sosyal medyada dikkatli izleyicilerin gözünden kaçmayan o hata böyle paylaşıldı.
73/110
74/110
75/110
76/110
Cüneyt Arkın'ın başrolünü oynadığı 1973 yapımı 'Savulun Battal Gazi Geliyor' filminde yapılan hata yıllar sonra fark edildi. Filmin bir sahnesinde Cüneyt Arkın'ın elindeki kılıçtan kameraman ve yardımcısının görüntüsü yansıyor.
77/110
Unutulmazlar arasında yer alan 'Çöpçüler Kralı' filminde Ayşen Gruda, terliğini cama atmadan önce camın çatlak olduğu görülüyor.
78/110
Bu sahnede terlik camı kırmazsa diye düşünülerek, cam önceden çatlatılarak zayıflatılmış.
79/110
80/110
81/110
1974 yapımı 'Mirasyediler' filminde sahneler arasında tezgahın üzerindeki kumaşlar ve müşteri birden yok oluyor.
82/110
83/110
84/110
85/110
86/110
87/110
"Neşeli Günler" filminde turşu dükkanında geçen sahnede turşu kavanozlarının arasında bir set çalışanının eli görünüyor.
88/110
89/110
90/110
İyi Aile Çocuğu filminde bir set çalışanı kadraja giriyor.
91/110
Yönetmenliğini Osman Seden'in yaptığı 1978 yapımı İyi Aile Çocuğu filmi Kemal Sunal'ın iki karaktere birden hayat verdiği güzel bir film.
92/110
Bu filmin soygun sahnesinde Kemal Sunal, adamları kasaya kilitlerken kapı geri açılmasın diye tutan bir el kadraja giriyor.
93/110
94/110
95/110
96/110
97/110
98/110
Hababam Sınıfı Tatilde filminde, sınıfta sahneler arasında kapalı olan perdeler açılıyor, zaman gece ve gündüz olarak değişiyor.
99/110
Hababam sınıfının erkek örencileri kızlardan özür dilerken arka tarafta bulunan pencerelerden zamanın gece olduğu görülüyor.
100/110
Konuşma sonrasında sınıfa öğretmenin girmesi sahnesinde ise zamanın gündüz olduğu görülüyor.
101/110
Hababam Sınıfı Tatilde filminde, muhtemelen gece yapılan çekimler, ertesi sabah devam edince böyle bir durum ortaya çıkmış.
102/110
103/110
1976 yapımı "Gülşah Küçük Anne" filminde Ayşen Gruda eve girdiği zaman arka aynadan yansıyan kameraman kadraja giriyor.
104/110
İşte yıllar önce çekilen o filmdeki hata...
105/110
106/110
107/110
108/110
Yeşilçam'ın bu filmlerini belki kaç kez izlemişsinizdir. Ancak eminiz ki bu izlediğiniz filmlerde yapılan hataları daha önce fark etmediniz...
109/110
Orhan Gencebay'ın 'Bir teselli ver' filmindeki bu hata ise gerçekten sıradışı.
110/110
Otomobilin arka koltuğunda araba kullandığı gerçeği sizi çok şaşırtmış olmalı öyle değil mi? Pes doğrusu...